Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt maja 26, 2020 7:17 pm
Cześć
Czy ktoś może spotkał się czymś takim jak włożone zegary z modelu pc38 do modelu pc43 Hondy CBF600n? Kupiłem niedawno cbf600 w wersji pc43 z zegarami z pc38. Różnica to w pc38 przy obrotościomierzu jest wskaźnik temperatury, a w wersji pc43 wskaźnik poziomu paliwa. I adekwatnie zamienione są diody w części centralnej. W pc38 jest dioda rezerwy, w pc43 dioda przegrzania. Mi niestety cały czas świeci kontrolka rezerwy, a wskaźnik temperatury (wskazowka, nie podnosi się wcale). Prawdopodobnie licznik wlżony, podłączony i tyle.
Czy ktoś może mi pomóc i zdradzić czy da się odpowiednio zmienić w elektryce (poprzekładać np piny) tak by w miarę dobrze to działało. Tzn dioda rezerwy zapalała się tylko wtedy gdy zacznie działać rezerwa, a wskazówka temperatury podnosiła się po nagrzaniu?
Chętnie kupił bym używany licznik do mojej wersji czyli cbf600n pc43 (bez ABS). Ale jak na złość nigdzie nie ma. Chyba, że nowe w wersji oryginalnej OEM za skromne 4-5 tys zł. (Ponad 1/3 wartości motocykla)
Będę wdzięczny za pomoc.
So maja 30, 2020 9:03 am
Jeżeli wskaźnik temperatury i paliwa mają takie same parametry, to problemu z podłączeniem nie będzie, ale trzeba rozgrzebać wiązkę kablową i znaleźć odpowiednie przewody i pozamieniać. Albo miernikiem odnajdziesz, ale lepiej poszukać w serwisówce.
Jak wskaźniki mają inne parametry, to sprawny elektronik powinien dołożyć magiczne ohmy i powinno zadziałać. Dioda raczej nie będzie wyzwaniem.
So maja 30, 2020 9:06 am
Poszukaj może używanego licznika, może być lepszym rozwiązaniem.
A swoją drogą, to znasz przyczynę wymiany licznika?
So maja 30, 2020 8:23 pm
Tego jednego o motocyklu nie wiem, znam szczegółowo przebieg w każdym roku użytkowania w Anglii, ale osoba od której kupiłem Moto już w Polsce i miała go w kraju od 1,5 roku twierdzi iż z takim licznikiem nabył go od użytkowniczki w Anglii. A dziwne jest to, iż licznik raz, że z poprzedniej generacji to w wersji europejskiej.
Choć mam podejrzenia iż mogło się zdarzyć tak, że Moto miał jakąś przygodę w Anglii, bo lusterka wstawione były zamienniki, i klamka sprzęgła wstawiona z Cbf500.
I niestety ciężko było dostać używany licznik z wersji pc43 (bo ich naprawdę nigdzie nie ma) i wstawili używany z pc38 (bo był to najtańszy zakup)
I odnosząc się do propozycji kupna używanego. Chetnie, tylko ich nie ma. Na aukcjach jest kilka z wersji pc38 bez ABS (ale taki już posiadam). Są nowe (brak używanych) w wersji PC43, ale z ABS (a ja go nie posiadam), więc raz, że znów nie taki jak powinien byc, to do tego w cenie 1200-1800 w zależności czy europejską wersja czy multi (km i mile). Zresztą mam wrazenie, że to chińskie zamienniki. Bo ceny OEM to koszt od 4000 w górę.
Więc też nie mam gwarancji czy będą działać prawidłowo.
N maja 31, 2020 12:50 pm
Oo dzięki, ta cena to już zdroworozsądkowy zakup. Dla ciekawości, dokładnie taki licznik, w Polsce kosztuje 1200. Najpierw spróbuję podziałać z przerobieniem okablowania, a jak nie pomoże zmiana. To chętnie kupuje to co podesłałeś. Choć oczywiście zmiana licznika to pewne sprawy formalne do załatwienia.
Ale tak czy owak, dziękuję bardzo za pomoc.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.