Zmiana koloru oleju...

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Zmiana koloru oleju...

Postprzez goramo » Pn lis 01, 2010 5:23 pm

raphi napisał(a):
Jurek napisał(a):W przypadku "nowego" silnika to być może tak ale jak zastosujesz to do starego gdzie był jeszcze duży przebieg i zalewany olej mineralny może dojść do rozszczelnienia silnika.

Widziałeś kiedyś by ktoś do CBFy lał mineralny olej? :-)



Właśnie w nowym motocyklu jest zalany mineralny :!: żeby szybko następowało docieranie. Gdyby od nowości był zalany super-hiper olejem syntetycznym to silnik docierałby się przez 10 tys km albo i dłużej.

A tak na początku następuje szybkie docieranie się elementów ze sobą współpracujących i po 1000 km zlewa się ten syf i zalewa nowym olejem - już "docelowym", czyli najczęściej syntetykiem.


I z tego co rozmawiałem z ludźmi to właśnie przy tej pierwszej lub drugiej wymianie oliwy (kiedy zalany syntetyk zrobi wstępne płukanie) dobrze jest zastosować płukankę, która pomoże usunąć z silnika cały ten syf powstały w fazie docierania.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości