Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pn paź 18, 2010 6:26 pm
Cześć.
Mam pytanie - czy u was też szybko ciemnieje oliwa?
Na pierwszym przeglądzie zalali mi jakiś syntetyk Repsola.
Nakulałem na nim przeszło 3 tys km i olej zrobił się ciemny.
Myślałem, że syntetyki nie ciemnieją tak jak półsyntetyki. W Intruzie lany miałem od nowości półsyntetyk i też zawsze szybko ciemniał.
Wt paź 19, 2010 7:09 am
U mnie w okolicach 6 tys ociemniał ale w serwisie powiedzieli, że jest oki i wymiana dopiero po 12 to jeżdżę.
W autku jak zbliża sie do wymiany to zaczyna go trochę ubywać to pewnie tu będzie tak samo.
Wt paź 19, 2010 7:27 am
Syntetyki ciemnieją jak wszystkie inne. Nie jest to żaden powód do niepokoju. Pzdr.
N paź 31, 2010 5:24 pm
Syntetyki ciemnieją znacznie szybciej od półsyntetycznych czy też mineralnych ponieważ mają większe właściwości czyszczące.Tym nie należy się przejmować choć przyznam że wizualnie jest niepokojące
N paź 31, 2010 8:30 pm
No tak. To jest sensowne wytłumaczenie.
Na forum intruderpolska, gdzie jestem zalogowany także dyskutowaliśy o olejach i ciemnieniu. Mamy tam kilku mechaniorów z prawdziwego zdarzenia i oni też stwierdzili, że to efekt większej zdolności oleju do wymywania syfu z silnika...
A tak apropos usuwania syfu z silnika - czy ktoś z Was stosował kiedykolwiek płukankę przy zmianie oliwy?
Chodzi mi o specjalny olej płuczący, który dolewa się przed wymianą do starego oleju i uruchamia silnik na 10-15 min żeby silnik się wypłukał. Ta płukanka zwiększa właściwości myjące oleju przez co usuwane jest więcej nagromadzonych zanieczyszczeń wraz ze spuszczanym olejem.
Potem wlewa się nowy olej + montaz nowego filtra.
Podobno po takiej "kuracji oczyszczającej" silnik jest dużo czyściejszy i zalany świeży olej dłużej utrzymuje swój pierwotny kolor, co by rzeczywiście potwierdzało większą czystość silnika.
N paź 31, 2010 8:40 pm
W przypadku "nowego" silnika to być może tak ale jak zastosujesz to do starego gdzie był jeszcze duży przebieg i zalewany olej mineralny może dojść do rozszczelnienia silnika.
N paź 31, 2010 9:22 pm
Jurek napisał(a):W przypadku "nowego" silnika to być może tak ale jak zastosujesz to do starego gdzie był jeszcze duży przebieg i zalewany olej mineralny może dojść do rozszczelnienia silnika.
Widziałeś kiedyś by ktoś do CBFy lał mineralny olej?
N paź 31, 2010 10:50 pm
Ja leję półsyntetyk motula i również szybko olej ściemniał po przejechaniu około 5 tyś!
Pn lis 01, 2010 7:17 am
raphi chodziło mi o ogólne stwierdzenie co się może stać.
A widziałeś żeby ktoś stosował w CBF jakieś płukanki?
Kiedyś stosowano płukanki z oleju ale to też zamierzchła historia.
Pn lis 01, 2010 7:23 am
Nie no spoko
Mineralny olej lałem do swojego skutera Peugeot Elyseo 150 jak zaczął kopcić i wciągać olej w tempie benzyny.
Na CBF zrobiłem niecałe 7 tyś. i widzę, że oleju ubyło minimalnie (1 mm w okienku). Zauważyłem, że biegi przestały chodzić tak aksamitnie jak powinny. W środę go wymieniam, wraz z napędem i filtrem powietrza.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.