CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez ralfiq » Śr wrz 09, 2020 9:22 pm

Cześć,
Jestem nowy w motocykle ale śrubokrętem wiem, w którą stronę kręcić.
Sprawa może i prozaiczna, ale po raz pierwszy wymieniłem klocki z tyłu i po tym zabiegu hamulec stał się bardzo gumowy i słabo hamujący. Dodatkowo klocki strasznie trą o tarczę, hałasują i ciężko jest obrócić kołem gdy moto stoi na stopce centralnej + ręczne przestawianie stało się trudniejsze.
Jak oglądam zacisk to wygląda mi na to, że klocki nie wracają razem z tłoczkiem + tłoczek nie dociska klocka symetrycznie.
Co z tym zrobić? Taka uroda i się dotrą? Czy coś zepsułem przy montażu :wallbash:
Dodam, że po przejechaniu kilku km tylna tarcza parzyła, mimo że starałem się oszczędzać tył.
7FAC103C-2041-4F08-A0AA-75341E310741.jpeg

1BA20738-5910-46C3-A4AA-EBC7BC476B7B.jpeg

68504A08-5EEB-4445-90C2-72A9E3226F0C.jpeg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
ralfiq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Śr wrz 09, 2020 2:46 pm
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: CBF600n 2004
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez eNgine » Cz wrz 10, 2020 9:46 am

Wyczyścić i przesmarować bardzo lekko tą prowadnicę po której poruszają się klocki (zarówno ośkę jak i blaszki) (smar miedziowy). Ze zdjęć wygląda jakby tłoczek się cofał poprawnie po odpuszczeniu hamulca, ale klocki stały w miejscu.
Avatar użytkownika
eNgine
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): N cze 08, 2014 9:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Dominik
Motocykl: NC700XA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez Avalon » Cz wrz 10, 2020 11:38 am

jeśli przed wymianą wszystko działało, to albo źle coś zmontowałeś, albo klocki masz nieprawidłowe.
Cudów nie ma.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez ralfiq » Cz wrz 10, 2020 12:24 pm

Wrócę do domu to przesmaruję tuleje i blaszki + tuleję prowadząca zacisku.

Co do błędnego montażu - ale tam nie ma zbyt wielu możliwości popełnienia błędu... Zrobione jak w serwisówce ale dodatkowo oczyściłem trzpień na którym obraca się zacisk.
Klocki: EBC HH FA174HH
ralfiq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Śr wrz 09, 2020 2:46 pm
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: CBF600n 2004
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez ralfiq » Cz wrz 10, 2020 5:12 pm

Przesmarowane wszystkie tuleje i blaszki na których siedzą klocki. Jest, mam wrażenie, minimalnie lepiej ale dalej "to nie to". Nie mogę dołączyć filmiku jak koło trze, ale moją uwagę przykuł trzpień:
334E4AF5-BC2C-4350-8C9B-D40F38B3F708.jpeg

Czy on ma być tak ułożony? Tzn nie w pozycji 90* do zacisku? Wygląda jakby gwint nie był wykonany idealnie prostopadle.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
ralfiq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Śr wrz 09, 2020 2:46 pm
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: CBF600n 2004
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez buczekpan » Cz wrz 10, 2020 5:31 pm

Sprawdź czy prawidłowo włożyłeś blaszki w zacisk...

Jak masz wciśnięty na maksa tłoczek i założysz zacisk, to możesz całym zaciskiem swobodnie przesuwać po prowadnicach ?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez ralfiq » Cz wrz 10, 2020 6:20 pm

Tak. Blaszki "wszystkie dwie" zamontowane prawidłowo.
Zaciskiem właśnie nie mogę ruszać. Przed odkręceniem tuleja chodzi swobodnie na uszczelce, ale po dokrecęniu zacisk się usztywnia. Obawiam się że winowajcą jest ten niewspółosiowy trzpień prowadzący. Chyba, że on ma taki być...

@edit
Nie doczytałem - tak, jak tłoczek był na maksa wciśnięty to mogłem nim ruszać swobodnie. Generalnie w serwisówce procedura wciśnięcia tłoczka jest za pomocą klocków na jeszcze dokręconym zacisku. U mnie teraz to jest mało wykonalne.
02A2102A-C31C-49D1-A650-9FEEBC6C60A8.jpeg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
ralfiq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Śr wrz 09, 2020 2:46 pm
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: CBF600n 2004
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez cerber » Cz wrz 10, 2020 6:40 pm

Naprzyj mocno na zacisk w stronę motocykla i powinien zacząć się chować.
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 431
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez buczekpan » Cz wrz 10, 2020 6:41 pm

Czyli teraz wciskając zacisk w kierunku tarczy, aby wcisnął się tłoczek, nie idzie?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 PC38 2004 - wymiana klocków tył

Postprzez gregin » Cz wrz 10, 2020 6:49 pm

A może sprawdzić czy klocki są do właściwego modelu? Jak pamiętam jak kupowałem to było sporo rodzajów, więc nie trudno o pomyłkę. Jak na starych działało to niby mechanika powinna być dobra. No, ale w życiu różnie bywa.
gregin
Użytkownik
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn kwi 29, 2019 8:47 pm
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF600
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości