Kierunkowskazy Problem

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Kierunkowskazy Problem

Postprzez Kl3szcz » Śr mar 03, 2021 4:17 pm

Witam chciałem zmienić kierunkowskazy na led i postanowiłem kupić tańszą wersje tylną lampy z zintegrowanymi kierunkowskazami i po podłączeniu jej przez Oporniki oraz podłączeniu dwóch przednich kierunkowskazów Led również przez oporniki owe kierunki zapierdzielają dalej szybko.... Teraz nie wiem gdzie jest problem bądź jak to rozwiązać ? ktoś coś może pomóc? Przerywacz mam oryginalny. Jak odłączę wszystko same kierunki też zapitalają szybko nie wiem o co chodzi. Dodam jeszcze że mam Bixenon założony może on coś koliduje? I teraz jak byłem włączyć awaryjne to kierunki działały normalnie
Honda cbr 1000rr sc57b 2006r.
Avatar użytkownika
Kl3szcz
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): Śr mar 03, 2021 4:11 pm
Wiek: 33
Imię: Krystian
Motocykl: Honda cbr 1000rr
W siodle: <100 kkm

Re: Kierunkowskazy Problem

Postprzez Hangman » Śr mar 03, 2021 4:38 pm

Nie wiem jaką zintegrowana lampę masz i pewnie źle dobrane oporniki.
A cos takiego by nie naprawiło sytuacji?

https://allegro.pl/oferta/przerywacz-le ... 8444894628

cytuję opis:
przeznaczony do stosowania z kierunkowskazami LED oraz standardowymi.
Hangman
Znawca
 
Posty: 343
Dołączył(a): So mar 30, 2019 4:09 pm
Imię: Wiciu
Motocykl: Honda PC800 Pacific
W siodle: 100-200 kkm

Re: Kierunkowskazy Problem

Postprzez Kl3szcz » Śr mar 03, 2021 4:43 pm

Lampę mam z Aliexpres więc nie ma cudów :P a oporniki mam 10W/10ohm teraz właśnie myślałem żeby zakupić Przerywacz tylko pytanie czy to będzie Banglać
Avatar użytkownika
Kl3szcz
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): Śr mar 03, 2021 4:11 pm
Wiek: 33
Imię: Krystian
Motocykl: Honda cbr 1000rr
W siodle: <100 kkm

Re: Kierunkowskazy Problem

Postprzez cerber » Śr mar 03, 2021 5:51 pm

Jak dobrze pamiętam to powinno być co najmniej 20 25 Ohm na stronę
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 433
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: Kierunkowskazy Problem

Postprzez Kl3szcz » Śr mar 03, 2021 6:00 pm

cerber napisał(a):Jak dobrze pamiętam to powinno być co najmniej 20 25 Ohm na stronę



No ja mam wszędzie po 10 Ohm dlatego poległem :P Może uda mi się jutro zakupić to jeszcze sprawdzę :D
Avatar użytkownika
Kl3szcz
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): Śr mar 03, 2021 4:11 pm
Wiek: 33
Imię: Krystian
Motocykl: Honda cbr 1000rr
W siodle: <100 kkm

Re: Kierunkowskazy Problem

Postprzez cerber » Śr mar 03, 2021 6:07 pm

Z mostkuj dwa do kupy na jednej stronie i będziesz widział czy działa.
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 433
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: Kierunkowskazy Problem

Postprzez maćko » Śr mar 03, 2021 9:05 pm

Kl3szcz napisał(a): i po podłączeniu jej przez Oporniki

Cześć, pisząc "przez oporniki" co masz na myśli ? - połączone szeregowo ?
Powinny być podłączone z opornikami równolegle - jeżeli tak masz to są za dużej wartości oporniki - jeżeli masz 10 Ohm na kierunkowskaz i włączysz jedną stronę i mrugają szybko to dołóż dodatkowo jeden rezystor równolegle do już zamontowanego. Rezystancję musisz zmniejszyć aby zasymulować obciążenie normalną żarówką.
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 913
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: Kierunkowskazy Problem

Postprzez Farmer1971 » Cz mar 04, 2021 9:18 am

Tak, jak napisał maćko, oporniki muszą być połączone RÓWNOLEGLE do LEDów. Druga sprawa,że mają trochę za małą obciążalność. Napisałeś, że wstawiłeś 10 W/10 Ohm. Przy 12 V i 10 Ohm na oporniku wydziela się moc ok.14,5 W (przy 14 V ok. 20 W), czyli są przeciążone i mogą się spalić. Ja mam u siebie po jednym 15 Ohm/50 W na każdą stronę i działa, jak trzeba.
Oporniki m.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Farmer1971
Użytkownik
 
Posty: 31
Dołączył(a): So lut 13, 2021 10:27 pm
Lokalizacja: Grabowo Kościerskie
Wiek: 52
Imię: Piotr
Motocykl: Honda XL 600, Yamaha
W siodle: <100 kkm

Re: Kierunkowskazy Problem

Postprzez Avalon » Cz mar 04, 2021 1:14 pm

maćko napisał(a):
Kl3szcz napisał(a): i po podłączeniu jej przez Oporniki

Cześć, pisząc "przez oporniki" co masz na myśli ? - połączone szeregowo ?
Powinny być podłączone z opornikami równolegle - jeżeli tak masz to są za dużej wartości oporniki - jeżeli masz 10 Ohm na kierunkowskaz i włączysz jedną stronę i mrugają szybko to dołóż dodatkowo jeden rezystor równolegle do już zamontowanego. Rezystancję musisz zmniejszyć aby zasymulować obciążenie normalną żarówką.

Maćko, czy aby na pewno "dołóż równoległe" ?
Elektronik ze mnie żaden, ale żeby zwiększyć rezystancję, oporniki łączymy ze sobą w szereg.
Po podłączeniu równoległym dwóch rezystorów 10 Ohm, wypadkowa wyjdzie 5 Ohm.

http://hobby-elektronika.eu/audio/rezystory.php
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Kierunkowskazy Problem

Postprzez buczekpan » Cz mar 04, 2021 2:14 pm

Czy nie prościej użyć przerywacza kierunkowskazów pod ledy ?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości

cron