Elektroniczny regulator w Iżu 49

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Śr cze 16, 2021 8:45 am

Hello,

Może tu znajdzie się magik, który pomoże rozkminić jak podłączyć elektroniczny regler w Iżu 49?
Chce założyć AEV0430 z Jawy. I nie umiem dojść do ładu z kabelkami :)
Dwie instalacje:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez buczekpan » Śr cze 16, 2021 8:59 am

Nie myślałeś o zmianie na CDI?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Śr cze 16, 2021 9:03 am

Nie. Myślałem o zrobieniu oryginału. Ale regler oryginalny jest zbyt zużyty. Platynki nie istnieją.
Także chce do oryginalnej puszki prądów zmieścić elektroniczny regulator.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez buczekpan » Śr cze 16, 2021 9:23 am

Jasna sprawa, rozumiem.
Czy cewka jest w obudowie regulatora, czy oddzielnie?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Śr cze 16, 2021 9:31 am

Cewka jest wewnątrz puszki prądów.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Śr cze 16, 2021 9:35 am

Finalnie ma to wyglądać mniej więcej tak:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez buczekpan » Śr cze 16, 2021 10:17 am

Próbuję rozkminić, ale wychodzi mi, że w regulatorze jest odwrócona biegunowość.
Nie jestem elektronikiem, więc nie bijcie jeśli się pomyliłem. Jeśli mam rację, to trzeba by było zmienić biegunowość na prądnicy.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Śr cze 16, 2021 10:35 am

W Iżu jest plus na masie. A ten regulator występuje w wersji i z + na masie i "-" na masie. Ja dałem niby schemat z reglera z plusem na masie.
Zależy mi żeby została oryginalną biegunowość.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Śr cze 16, 2021 10:40 am

Opis reglera:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez buczekpan » Śr cze 16, 2021 11:29 am

1. wywalasz regulator w niebieskim kwadracie.
1.jpg

2. czerwony kabel z regulatora AEV, podpinasz w miejsce wyjścia ze starego regulatora do bezpiecznika jak na zdjęciu linia 1
kabel zielony z prądnicy podpinasz bezpośrednio pod wejście cewki (na Twoim zdjęciu, miejsce zlutowania żółtego i czarnego z lewej strony nad regulatorem.
2.jpg


Czarny na zdjęciu, pewnie łączył się z zielonym na schemacie, jak poniżej:
20210603_211908.jpg


3. biały kabel z prądnicy, podpinasz pod śrubę 3 na zdjęciu, a pod śrubę 2, podpinasz zasilanie kontrolki - zdjęcie 3 niebieskie kółko.
AEV.jpg

3.jpg



Zostają dwa kable: czarny z regulatora do 4 z AEV, a brązowy pod 1 z AEV.

Za szkody wynikłe - nie odpowiadam :)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 64 gości