Elektroniczny regulator w Iżu 49

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez buczekpan » Śr cze 16, 2021 12:01 pm

Zbyhu, na wszelki wypadek, gdybym się gdzieś walnął, wrzuć proszę rozpiskę na elektrodę, niech potwierdzą czy jest ok.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Śr cze 16, 2021 2:19 pm

buczekpan napisał(a):1. wywalasz regulator w niebieskim kwadracie.
1.jpg

2. czerwony kabel z regulatora AEV, podpinasz w miejsce wyjścia ze starego regulatora do bezpiecznika jak na zdjęciu linia 1
kabel zielony z prądnicy podpinasz bezpośrednio pod wejście cewki (na Twoim zdjęciu, miejsce zlutowania żółtego i czarnego z lewej strony nad regulatorem.
2.jpg


Czarny na zdjęciu, pewnie łączył się z zielonym na schemacie, jak poniżej:
20210603_211908.jpg


3. biały kabel z prądnicy, podpinasz pod śrubę 3 na zdjęciu, a pod śrubę 2, podpinasz zasilanie kontrolki - zdjęcie 3 niebieskie kółko.
AEV.jpg

3.jpg



Zostają dwa kable: czarny z regulatora do 4 z AEV, a brązowy pod 1 z AEV.

Za szkody wynikłe - nie odpowiadam :)


Dzięki za włożoną pracę.
Chciałbym jednak zrozumieć kilka rzeczy.
Z punktem 3. zgadzam się w całej rozciągłości - biały kabel i kontrolka są dla mnie zrozumiałe.
Punkt 1 - oczywisty, wywalam stary regler ;)

Punkt 2.
Zielony kabel do cewki - pełna zgoda.

Ale kabel czerwony z reglera AEV do bezpiecznika. Tu się chciałem zapytać - czemu tak?
Przewód w oryginalnej instalacji wychodzący z cewki regulatora idzie do bezpiecznika i w drugą stronę do zasilania stacyjki, a ta zasila wszystkie urządzenia. Pasuje mi to więc bardzo do linii -B/51 (kabel wychodzący z regulatora do Spinaci Skrinka, jest też odnoga do akumulatora, którą w oryginalnej instalacji Iża ze schematu jest czarny kabel idący do akumulatora do minusa).

Zresztą narysowałem o co mi chodzi:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez buczekpan » Śr cze 16, 2021 3:44 pm

Qrcze, muszę to przemyśleć. Mam wrażenie, że masz rację, bo pewnie zasugerowałem się "masą", a pisałeś że w Iżu jest zmieniona biegunowość.

Postaram się dzisiaj wieczorem jeszcze usiąść.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez buczekpan » Śr cze 16, 2021 7:23 pm

To jedziemy jeszcze raz :)
Z tego co przetłumaczyło mi z instrukcji, to tak jak pisałeś, regulator jest przystosowany do +6V na masie motocykla.
"z napięciem znamionowym 6V, które jest zasilane biegunem dodatnim akumulatora na ziemi."

To oznacza, że trzeba się trzymać schematu, bo w iż też jest + na masie.

Zgodnie ze schematem AEV, pod 1 jest dodatni biegun aku, czyli wychodzi, że kabel brązowy od aku i zarazem masa prądnicy.
Pod 2/3 kontrolka ładowania i biały prądnicy.
Pod 4 AEV, czarny z prądnicy,
Pod czerwony z oczkiem z AEV, minus z bezpiecznika (tak jak na schemacie AEV)
Zielony z prądnicy bezpośrednio do cewki.


BTW, AEV 0430 ma plus na masie, a model 0429 ma minus na masie.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Cz cze 17, 2021 5:24 am

Dobra, wszystko mi pasuje, ale jeszcze rozkminiam ostatnie dwa kable, które nie do końca chcą mi się zgadzać.
Opisałem Twoje rozwiązanie na schemacie reglera (załącznik poniżej).

Dwa skrajne kable, czyli ten teoretycznie brązowy (+ motocykla, a więc masa) i wyjście z reglera (czwerowny kabel).
Nie wiem, czy nie powinny być odwrotnie.
Dlaczego...
Patrząc na schemat Iża, jeśli dobrze rozumiem z regulatora na bezpiecznik motocykla ma wychodzić "wyregulowany" prąd ładowania, a więc minus, bo plus jest na masie. Za bezpiecznikiem ten minus zasila stacyjkę i po stacyjce wszystkie urządzenia.
Teraz patrzę na schemat reglera.
Pin -B/51 tak mi pasuje do tej linii, bo zasila z jednej strony stacyjkę (Spinaci Skrinka) i inne urządzenia, a odnoga idzie do akumulatora.

Z kolei czerwony kabel z regulatora na schemacie biegnie tylko do oznaczenia masy, czyli w Iżu do plusa, czyli pasuje mi tu brązowy kabel...
Co myślisz?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Cz cze 17, 2021 6:16 am

Mnie by wyszło coś takiego:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez buczekpan » Cz cze 17, 2021 6:41 am

Zbyhu,

na schemacie AEV, -B/51 jest podpięte niby pod plus z aku, ale po Twoim poście zastanowiło mnie, że czerwony z AEV i masa prądnicy, mają to samo oznaczenie, czyli wychodzi że masz rację. Jeśli masa prądnicy to +6V, to czerwony też powinien być podpięty pod + aku. Wychodzi tak jak na Twoim schemacie, czyli czerwony idzie pod plusa z AKU (czyli do brązowego), a -B/51 do bezpiecznika, czyli ujemna klema aku.

Porównałem z 0429 i teraz na 100% Twoja wersja jest poprawna.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » Cz cze 17, 2021 6:44 am

No to już fajnie jak dwie głowy się zgadzają :).

Bardzo Ci dziękuję za pomoc, naprowadziłeś mnie na kilka rzeczy i razem udało się coś wykminić.
Ciekawe, czy prawidłowo xcrazy
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez buczekpan » Cz cze 17, 2021 7:12 am

Jeśli obaj się zgadzamy, to musi być prawidłowo

Zresztą, co złego może się stać... xcrazy
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Elektroniczny regulator w Iżu 49

Postprzez zbyhu » So cze 19, 2021 11:41 am

Spektakularny sukces!
Kilka godzin rzeźby nowych mocowań, zacisków, uchwytów i jest.
Pacjent odpalił z pierwszego. Ładowanie jest. Wszystkie odbiorniki działają :D
Dzięki buczekpan za pomoc :)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości