Rupert napisał(a):Bez klucza dynamometrycznego sobie poradzisz. Sprawdź przy odkręcaniu ile siły trzeba włożyć do zakręcenia i ogień.
Przy założeniu że dana śruba/nakrętka na pewno jest dokręcona z wymaganym momentem, przed jej odkręceniem nanosimy np. markerem dwa punkty odniesienia: pierwszy - na wyżej wymienionej śrubie/nakrętce, drugi - tuż obok, np. na elemencie który mocuje lub w który jest wkręcona. Dokręcając, wystarczy zgrać oba punkty, mamy wtedy pewność że nie ukręcimy. W razie wątpliwości można dociągnąć jeszcze odrobinkę.
NIE UŻYWAMY GÓWNIANYCH NARZĘDZI Z MARKETUSwoją drogą, w tej chwili na Allegro można kupić całkiem przyzwoity klucz dynamometryczny 3/8 (zakres 19-110 Nm), renomowanej firmy Yato
za 145 złotych. Sam mam taki
Jeśli chce się samemu serwisować swój motocykl, to warto chyba zainwestować...