wyciągnięcie zegarów

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

wyciągnięcie zegarów

Postprzez pet3r » N sty 15, 2012 10:19 pm

słuchajcie, jest jakiś sposób na wyciągnięcie zegarów bez odpinania którejś półki?? ten stelaż, na którym leżą jest wpuszczony w obydwie i na razie nie widzę możliwości zrobienia tego inaczej, chyba, że jakimś ściskiem stolarskim, ale boję się, że go zegnę :/
Obrazek
Avatar użytkownika
pet3r
Miłośnik
 
Posty: 554
Dołączył(a): Wt sty 10, 2012 5:50 pm
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 36
Motocykl: CBF 600 N

Re: wyciągnięcie zegarów

Postprzez menel » N sty 15, 2012 10:54 pm

Nie. Przynajmniej mnie się nie udało.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: wyciągnięcie zegarów

Postprzez pet3r » Śr sty 18, 2012 4:43 pm

może ktoś jeszcze coś pomoże? nie uśmiecha mi się odkręcać półek bo nie mam klucza dynamometrycznego żeby to potem poskładać a drażni mnie widok porysowanych zegarów :/
Obrazek
Avatar użytkownika
pet3r
Miłośnik
 
Posty: 554
Dołączył(a): Wt sty 10, 2012 5:50 pm
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 36
Motocykl: CBF 600 N

Re: wyciągnięcie zegarów

Postprzez goramo » Śr sty 18, 2012 5:17 pm

Raczej niewiele pomogę, bo nigdy się w to nie bawiłem, ale pamiętam, że gdzieś już na forum była gadka na ten temat i z tego co pamiętam, to konkluzja była taka, że trzeba zdejmować półkę.
Chyba nic nie wymyślisz....
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyciągnięcie zegarów

Postprzez maćko » Śr sty 18, 2012 6:47 pm

Żeby dobrać się do liczników, trzeba odkręcić nakrętkę górnej półki, poluzować górne mocowania lag i zdjąć półkę. Dla ułatwienia trzeba tez odkręcić kierę. Na siłę nic nie rób, bo pogniesz stelaż,lub ułamiesz obudowę zegarów.
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 913
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: wyciągnięcie zegarów

Postprzez rupert » Cz sty 19, 2012 8:36 am

pet3r napisał(a):może ktoś jeszcze coś pomoże? nie uśmiecha mi się odkręcać półek bo nie mam klucza dynamometrycznego żeby to potem poskładać a drażni mnie widok porysowanych zegarów :/


Bez klucza dynamometrycznego sobie poradzisz. Sprawdź przy odkręcaniu ile siły trzeba włożyć do zakręcenia i ogień. Tylko nasadka lepsiejsza się przyda. Klucz fajnie mieć, ale te w miarę dokładne, są dość drogie. Dlatego też polegam na własnym wyczuciu. :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: wyciągnięcie zegarów

Postprzez pet3r » Cz sty 19, 2012 9:03 am

ja mam dar do skręcania śrub za mocno, więc trochę się boję, ale jakoś chyba dam radę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
pet3r
Miłośnik
 
Posty: 554
Dołączył(a): Wt sty 10, 2012 5:50 pm
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 36
Motocykl: CBF 600 N

Re: wyciągnięcie zegarów

Postprzez Bosman78 » Cz sty 19, 2012 11:26 am

Czy dobrze pamiętam, przy wymianie żarówki podświetlającej zegary trzeba wymontować całe zagary tj. takie ćwiczenie jak opisane powyżej ?
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: wyciągnięcie zegarów

Postprzez pet3r » Cz sty 19, 2012 2:46 pm

coś mi się wydaje, że dobrze pamiętasz, bo jak odkręciłem wszystkie widoczne śrubki to i tak w zdjęciu górnej części przeszkadzał taki biały plastik wystający z nich od strony baku. dlatego po ich zdjęciu profilaktycznie wymienię żaróweczki :)

kumpel jeżdżący Bandziorem nie mógł uwierzyć, że takich kombinacji potrzeba do zdjęcia zegarów... panowie z Hondy się nie postarali :bangin:
Obrazek
Avatar użytkownika
pet3r
Miłośnik
 
Posty: 554
Dołączył(a): Wt sty 10, 2012 5:50 pm
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 36
Motocykl: CBF 600 N

Re: wyciągnięcie zegarów

Postprzez menel » Cz sty 19, 2012 5:24 pm

Rupert napisał(a):Bez klucza dynamometrycznego sobie poradzisz. Sprawdź przy odkręcaniu ile siły trzeba włożyć do zakręcenia i ogień.


Przy założeniu że dana śruba/nakrętka na pewno jest dokręcona z wymaganym momentem, przed jej odkręceniem nanosimy np. markerem dwa punkty odniesienia: pierwszy - na wyżej wymienionej śrubie/nakrętce, drugi - tuż obok, np. na elemencie który mocuje lub w który jest wkręcona. Dokręcając, wystarczy zgrać oba punkty, mamy wtedy pewność że nie ukręcimy. W razie wątpliwości można dociągnąć jeszcze odrobinkę.

NIE UŻYWAMY GÓWNIANYCH NARZĘDZI Z MARKETU

Swoją drogą, w tej chwili na Allegro można kupić całkiem przyzwoity klucz dynamometryczny 3/8 (zakres 19-110 Nm), renomowanej firmy Yato :D za 145 złotych. Sam mam taki :msn-wink: Jeśli chce się samemu serwisować swój motocykl, to warto chyba zainwestować...
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości