Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pn sty 03, 2022 1:59 pm
No i tu pojawia się problem, że nie mogę go wyjąć, bo śruba mocująca tak się zapiekła, że moimi kluczami nie mogę jej ruszyć. No nic... Coś wykombinuję.
Dzięki za pomoc!
Pn sty 03, 2022 2:05 pm
MXS 5.0 to całkiem rozsądny automat, który radzi sobie także z zasiarczonymi akumulatorami - zaczyna od testu i podejmuje próbę odsiarczenia. Jeśli po podłączeniu wywali błąd i sytuacja się powtórzy kilka razy, aku jest już martwy. Można go będzie pewnie "podnieść" ładując innym nie automatycznym prostownikiem, ale i tak będzie to już złom o mocno ograniczonej efektywności, który może zawieść w każdej chwili.
Jak przedmówcy informowali, poza napięciem, kluczowy jest czas w jakim akumulator był w stanie głębokiego rozładowania. Zasiarczenie jest odwracalne tylko do pewnego stopnia.
Tapatalknięte
Pn sty 03, 2022 2:36 pm
Jeśli ładowarka nie chcę wystartować, wystarczy podpiąć kablami na chwilę szeregowo inny aku razem z tym rozładowanym.
Jak nie możesz to odkręcić swoimi kluczami - czas zaopatrzyć się w lepsze
Na podpiętym pod moto też można ładować. Teoretycznie nawet klemy nie musisz odpinać (jeśli nie masz alarmu), ale na pewno z odpiętą będzie bezpieczniej.
Pn sty 03, 2022 2:53 pm
Alarm jest, więc będę musiał go odłączyć na czas ładowania.
A jeszcze pytanie jak to jest z odpalaniem silnika podczas zimowania? Odpalać, nie odpalać? A jak odpalać to co jaki czas i na jak długo?
Co do kluczy to już są na liście zakupów
Pn sty 03, 2022 3:07 pm
Nie ma racjonalnego powodu do "przepalania" silnika zimą, nie licząc chwilowej poprawy samopoczucia posiadacza, co może samo w sobie jest pewną wartością. Pozostałe argumenty "za" stoją w sprzeczności z prawidłami mechaniki.
Tapatalknięte
Pn sty 03, 2022 3:32 pm
Odnośnie przepalania: ja osobiście przepalam średnio raz w miesiącu i nie widzę w tym nic złego; na wiosnę jak znalazł. Robię to aby uniknąć po kilku miesiącach odstawki problemów z gaźnikami; już raz się sparzyłem wierząc że sprzęt odpali od strzała po przeszło pół roku i od tej pory dmucham na zimne.
Co innego silnik na wtrysku; tutaj kwestia akumulatora bo jak naładowany to powinien odpalić bez problemów.
Pn sty 03, 2022 7:38 pm
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na pytania początkującego
teraz wiem już więcej
Korzystając z już rozpoczętej dyskusji, to polecicie jakiś zestaw kluczy tak do 300-400? Myślałem nad Yato, ale podobno na przestrzeni lat jakość wykonania spadła. Może NeoTools? Może jakieś inne? Ktoś coś?
Pn sty 03, 2022 8:25 pm
Nie wiem jak teraz z yato, ale te zestawy które mam, są super i jestem z nich bardzo zadowolony.
Na 1/4 yato yt 1450
Na 1/2 genialny zestaw, ale niestety już niedostępny
https://yato.com/products/4/YT-3877Płasko oczkowe mam zestaw chyba coval.
Pn sty 03, 2022 9:38 pm
Bloodhound napisał(a):Nie ma racjonalnego powodu do "przepalania" silnika zimą, nie licząc chwilowej poprawy samopoczucia posiadacza, co może samo w sobie jest pewną wartością. Pozostałe argumenty "za" stoją w sprzeczności z prawidłami mechaniki.
Tapatalknięte
Przytoczony argument jest tak mocny, że pozostałe można po prostu pominąć.
W przypadku nowoczesnego motka z wtryskiem, to tylko dla przyjemności i podtrzymania emocjonalnego związku ze sprzętem.
Wt sty 04, 2022 7:25 am
Ja z FZ6 nie wyciągam akumulatora, bo musiałbym za każdym razem podnosić bak (ryzykując przetarcie/zerwanie starych gumowych przewodów).
Mam wyprowadzone pod siedzeniem gniazdo zapalniczki i ładuje za pomocą taniej ładowarki z LIDLa, ultimate speed (wersja bez LCD) i 5 sezon wszystko działa
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.