Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Kierownica i przełączniki cbf

Pn lut 21, 2022 8:02 pm

Witam jako że niedawno zakupiłem cbf 500 chciałbym się poradzić a raczej zapytać o kierownicę i przełączniki otóż zauważyłem smarując przełączniki że ograniczniki przełączników są na dole przelacznikow a otwory w kierownicy są od góry powiedzcie mi co jest tu nie ogrinalnie kierownica czy przełączniki?

Dodam że przez to nie mogę dobrze dokręcić przełączników a co za tym idzie przełączniki mogą się poruszać

Re: Kierownica i przełączniki cbf

Śr lut 23, 2022 8:45 pm

Wrzuć fotki

Re: Kierownica i przełączniki cbf

Cz mar 10, 2022 7:32 am

Chciałbym wrzucić fotki ale są za duże i niech a przejść

Aktualnie temat rozwiązałem nawiercajac otwory od dołu i teraz jest ok :)

Re: Kierownica i przełączniki cbf

Cz mar 10, 2022 7:35 am

A to taki urok tego forum że wstawienie fotki nto droga przez mękę

pozdrawiam
Marcin Jan

Re: Kierownica i przełączniki cbf

Pt mar 11, 2022 12:13 am

A ja i tak poluzowalem ustawienia do zdjęć jak się tylko dało. Można wrzucać prawie wszystko. I bez większych ograniczeń.

Re: Kierownica i przełączniki cbf

Pt mar 11, 2022 6:39 am

Max można 1024x768 pikseli a z telefonu mam zdjęcia 3000x4000 pikseli

Re: Kierownica i przełączniki cbf

Pt mar 11, 2022 7:48 am

Prosty free edytor zdjęć i po temacie... Pierwszy z brzegu: https://pixlr.com/pl/e/

Re: Kierownica i przełączniki cbf

Pn mar 27, 2023 12:26 pm

Witam serdecznie szanowne grono, powitalnię odwiedziłem ;)

Chciałbym zapytać o kierownicę w CBF 600 SA 2006 PC38, mianowicie wracając nabytkiem do domu zauważyłem, że prawa manetka jest ciut bardziej zgięta w stronę baku. Mam pełną świadomosć, że dwóch uzytkowników do tyłu motocykl miał małą przewrotkę w mieście, prawa strona leżała na gmolu, owiewce i kierownicy. Nie chcę się bawić w prostowanie kierownicy, jak już ją zdejmę to wolę założyć nową. "Czarną" szykuję dla ojca żeby sobie popyrkał na emeryturze, jeśli nie będzie jej chciał to będę nią śmigał po mieście i na małych wypadach wokół komina - jako drugie moto w garażu. Obecnie ojciec od dwóch sezonów przypominał sobie jeżdżenie na Virago 250 po niemal 40 latach przerwy od dwóch kółek. Virówka bardzo mu pasuje ale zaczął nią jezdzić z pasażerką-mamą po dziurawych Bieszczadzkich drogach i czasem nawet szutrówkach i martwię się o to żeby sobie na osiołku nie zrobili krzywdy, stąd wpadł pomysł ze zmianąna na większe moto z ABS i zawieszeniem które bez problemu ogarnia jazdę we dwójkę, tak do stadka dołączyła "Czarna", kupiona okazyjnie od kumpla.

Kierownicę myślę wrzucić ciut szerszą i wyższą niż obecna, żeby było bardziej turystycznie, patrząc jednak na oryginalną w CBFce zastanawiam się jaka będzie pasowała przy tak niskich półkach i wysokim baku, oryginalna ma nietypowy kształt i pewnie włożona do innego moto mogłaby pełnić funckję właśnie podwyższonej turystycznej. Przeglądając forum znalazłem przybliżone wymiary oryginalnej kierownicy, czyli 680mm szerokości, 120mm wysokości, odgięcie końcówek do kierowcy względem mocowania 120mm. Patrząc na tabelkę TRW Lucas najbliższą wymiarami jest MCL113 Touring Low, jest szersza po 5cm z każdej strony, wyższa o 1,5cm i bliżej kierowcy o ok 4cm. Mam świadomość konieczności wiercenia otworów pod piny pozycjonujące manetki i dokupienia osobno ciężarków, z tym nie ma problemu. Punktak, wiertło, sza-sza-sza.
Obrazek

Mam jeszcze gdzieś w zapasie komplet riserów +25mm do kierownicy 22mm, także gdyby był konflikt z bakiem to mogę jeszcze trochę podnieść kierę na mocowaniach. Nie chcę przesadzić z wymiarami żeby z cbf nie zrobił się rower holenderski i nie mordować się z za krótkimi linkami i kablami.
Czy ktoś przerabiał już temat zmiany kierownicy w CBFce i mógłby podzielić się spostrzeżeniami? Z góry dzięki za podpowiedzi ;)

Re: Kierownica i przełączniki cbf

Wt mar 28, 2023 10:30 am

Szuter, kierownik z pasażerem i ABS bez możliwości wyłączenia to pewne kłopoty w terenie na śliskim.
Wyobrażasz sobie zjazd w dół po śliskim w terenie i ABS który nie pozwala wam się zatrzymać zjeżdżając z Wami na sam dół? Trzeba się ratować kilswitchem, aby to całe ustrojstwo przestało działać i dopiero się zatrzymać :)

Re: Kierownica i przełączniki cbf

Wt mar 28, 2023 11:55 am

Spokojnie, to nie taki szuter i nie taki styl jazdy o jakim piszesz :) Rodzice jeżdżą wtedy takim tempem, że mógłbyś biec obok motocykla. Co do ABS w terenie, mam w gieesach i jeszcze nigdy nie musiałem go wyłączać, mimo jazdy szutrami czasem nawet po 140-160kmh. Starszym z 2005 jezdziłem TET i rownież nigdy przód mi nie popłynął na ABSie, wiem, że w GS jest pewnie inaczej zestrojony ABS niż w szosówkach, ale szosówkami nie jeżdżę zbyt często poza asfaltem a nawet jeśli to nie tak jak enduro z ponad 20cm skoku zawieszenia i większym przednim kołem ;)
Odpowiedz