Kl3szcz napisał(a):Jak mierze alternator rezystancję to mam 0.09 Oma. Na prądzie zmiennym jak odpalę motor mam 10 V jak przygazuje do 5k obrotów mam 30V. Regulator jest ok. Nie wiem czasem czy Alternatora nie wymienić?
Trzeba wypiąć kostkę alternatora, odpalić silnik i miernikiem sprawdzić prąd zmienny między każdą parą cewek przy 5 tyś.obr. Czyli po prostu jak mamy wtyczkę z alternatora z trzema konektorami 1, 2 i 3, to mierzymy pary 1-2, 1-3, 2-3. Każdy pomiar musi być jednakowy. Jeśli któraś para ma inne napięcie od pozostałych - altek trup.
Jak wszystkie pomiary są równe to gasimy silnik i sprawdzamy poprzez opcje miernika szukania zwarcia lub pomiaru oporności, czy któraś cewka nie ma zwarcia do masy. Czyli jeden koniec miernika przykładamy do obudowy silnika lub ramy moto, a drugi do każdego z osobna konektora z alternatora (1, 2, 3). Jeśli na którymś obwodzie wykryje nam zwarcie, to pozamiatane, altek trup.
zbyhu napisał(a):Za cylindrami, pod listwą wtryskową.
Tu:
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości