Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Cz cze 09, 2022 9:28 am
Witam wszystkich,
Mam pytanie dotyczące pracy rolgazu. Nie wiem czy mogę to uznać za wadę, uszkodzenie czy może ten typ tak ma. Mój rolgaz ma prawidłowy luz (5mm), obraca się bez zacięć i szarpnięć. Jednak muszę bardzo delikatnie zacząć go kręcić, aby motor nie skoczył gwałtownie do przodu. Tak jakby pierwsze 5mm od kompensacji luzu dawały duży przyrost obrotów. Potem zwiększanie obrotów silnika jest płynne i liniowe. Wolne obroty są ok - nie są za wysokie.
Czy w swoich NC też tak macie?
Pt cze 10, 2022 5:08 am
Jak dla mnie 5mm luzu na rollgazie to bardzo dużo. Ja sobie wyregulowałem na 0 i jest super, luz mnie wkurzał.
Pt cze 10, 2022 7:21 am
Luz 5mm?... Kto Ci to ustawiał?
Ustaw sobie z maksymalnie małym luzem jak się da i będzie dopiero wtedy miał czucie w ręku. Ta operacja naprawdę nie jest zbyt skomplikowana.
Pt cze 10, 2022 7:29 am
Dla CBF 600 serwisówka podaje prawidłowe wartości luzu w przedziale 2-6mm, więc z tym "kto Ci to ustawiał" to bym się nie rozpędzał
Ja mam ok. 5mm, przesadnych szarpnięć nie zauważam, ale nie wiem, jak to wygląda w NC - w końcu to kawał brutalnego sk...syna
Wt cze 21, 2022 7:21 pm
Tak, potwór z tego nc
luz mam zgodny z serwisówką. Nie przeszkadza mi to aż tak bardzo. Da się z tym żyć. Przypoluję jakiegoś innego nc na drodze to się dopytam innego usera.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Śr cze 22, 2022 11:12 am
bushmaster napisał(a):Dla CBF 600 serwisówka podaje prawidłowe wartości luzu w przedziale 2-6mm, więc z tym "kto Ci to ustawiał" to bym się nie rozpędzał
Ja mam ok. 5mm, przesadnych szarpnięć nie zauważam, ale nie wiem, jak to wygląda w NC - w końcu to kawał brutalnego sk...syna
Kto co lubi... Ja aby mieć maksymalną kontrolę nad obrotami i silnikiem zawsze ustawiam wszystko maksymalnie ciasno bez zbędnego luzu na lince kontrolując aby podczas skręcania kierownicą nie dodawać gazu.
I tyle; w praktyce dzięki temu nie mam żadnych szarpnięć napędu, itp. spowodowanych właśnie luzami na rolgazie. Bynajmniej tak lubię i tak sobie to wszystko ustawiam "pod siebie".
Pt cze 24, 2022 5:12 pm
Luz powinien być by w każdych warunkach przepustnice parkowały na 0.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.