CBF 1000A sc58 - wymiana tarczy zegara z mil na km

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

CBF 1000A sc58 - wymiana tarczy zegara z mil na km

Postprzez michal.r » Cz cze 08, 2023 6:08 pm

Cześć.
Zakładam taki wątek bo możliwe że komuś się przyda, sam szukałem informacji jak wymienić tarcze z mil na km i nie znalazłem. Sam miałem ten problem po kupnie angielskiej wersji i wkurzało mnie że malutkie cyferki prędkościomierza w km są delikatnie mówiąc czytelne jak recepta z NFZtu :tongue:
To taka moja uproszczona instrukcja z samodzielnego dłubania w garażu xwink
No to lecimy.
1. Najpierw odkręciłem 4 śruby, 2 z owiewek bocznych i 2 z góry czachy trzymające osłonę liczników (Zdjecie 1). Po odkręceniu osłona wychodzi bez problemu z dodatkowych zaczepów ukrytych pod owiewkami, tylko nic na siłę :msn-wink:
IMG_2020.jpg


2. Po zdjęciu osłony mamy już dostęp do konsoli i kolejnych śrub. Najpierw odkręcamy śruby od 1 do 4 i podnosimy całą konsolę (Zdjęcie 2), a od spodu odpinamy kostkę z kablami (Zdjęcie 3). Po wyjęciu konsoli odkręcamy śruby od 5 do 10 (Zdjęcie 2) i możemy śmiało ściągnąć szybkę i czarną obudowę znajdująca się tuż pod nią.
IMG_1999.jpg
IMG_2002.jpg


3. Teraz będzie potrzebne trochę precyzji :msn-wink: (Zdjęcie 4)
Wskazówkę prędkościomierza musimy przełożyć za mały ogranicznik, na którym się opiera i pozwolić jej swobodnie opaść (dlaczego tak zrobiłem opiszę w kolejnym punkcie).
IMG_2005.jpg


4. Czytałem i słyszałem od kilku osób, że po zdjęciu wskazówki prędkościomierza z pozycji zerowej lub tak po prostu jak się złapało, mieli po założeniu problemy z prawidłowymi wskazaniami prędkości. Np. jechali 50km/h a wskazówka pokazywała wartość 80 km/h.
Aby uniknąć takiej sytuacji, pozwoliłem wskazówce opaść swobodnie, zmierzyłem suwmiarką odległość od jej końca do punktu orientacyjnego (u mnie to płytka od przycisku przebiegu) (Zdjęcie 5), a dopiero po tym pomiarze zdjąłem wskazówkę. Do ściągnięcia użyłem suwmiarki lekko odchylając jej szczęki i podważając wskazówkę, ale możecie użyć np widelca lub czego chcecie żeby czesem jej nie wygiąć (pod spodem jest mała igiełka na której wskazówka się obraca).
IMG_2006.jpg


5. Kiedy już zdejmiecie wskazówkę, odkręcacie 2 małe śrubki z tarczy, ściągacie tarczę i wyciągacie z niej ogranicznik (ja go wycisnąłem od spodu bo ma tam nacięcie które trzeba lekko ścisnąć, coś jak blokada rozporowa) o który opierała się wskazówka (uwaga żeby nie wypadł z ręki bo to małe ustrojstwo :tongue: ). Następnie wciskacie ogranicznik w identyczny otworek w nowej tarczy z km i przykręcacie tarczę na swoje miejsce.

6. Czas teraz na opanowanie drżenia dłoni :msn-wink: Wkładamy na miejsce wskazówkę, dobrze by było trafić z włożeniem w to samo położenie, przekręcamy ją pod ogranicznik i pozwalamy swobodnie opaść. Mierzymy odległość w naszych punktach i jeśli się zgadza to super a jeśli nie to znowu wyciągamy i bawimy się do skutku.
Zajęło mi to najwięcej czasu, ponieważ chciałem uzyskać po opadnięciu wskazówki dokładnie taki wymiar jak przed jej zdjęciem, a niestety raz opadała mniej raz bardziej i musiałem ją wyciągać i wkładać z korektą odchylenia raz w prawo raz w lewo kilka razy aż do zadowalającego efektu.

7. Jeśli wszystko się udało, wskazówka opada tak jak chcieliście, możecie ją przekręcić za blokadę i zacząć składać wszystko do kupy w odwrotnej kolejności do rozkładania :tongue:
Po złożeniu licznik prezentuje się tak:
IMG_2018.jpg


a podświetlony tak:
IMG_2019.jpg


Nie wymieniałem innych tarcz, chociaż były w zestawie od obrotów i paliwa, bo uznałem że to nie ma sensu, zależało mi na km.
Tarcze kupiłem z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/honda-cbf-1000-tarcze-zegarow-zegary-czarne-12370202433 (nie znalazłem innej), ale oczywiście możecie poszukać innych. Przysłali co prawda instrukcję w wersji papierowej, ale od innego modelu i z opisem który był delikatnie mówiąc z d**y :thumbdown:
Wskazania licznika sprawdziłem jadąc i "łapiąc się" na pomiar prędkości niedaleko przejścia dla pieszych (taki elektroniczny wiszący), po 4 przejazdach wskazania były takie jak przed demontażem (u mnie jakieś 3 - 4 km/h mniej wskazywał ten "radar" niż miałem na liczniku, ale chyba tak jest w większości pojazdów, w samochodzie mam podobnie).

To tyle ode mnie w tym temacie. Mam nadzieję, że komuś się przyda i zaoszczędzi czas na szukaniu informacji xwink
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
michal.r
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): So cze 03, 2023 6:45 am
Imię: Michał
Motocykl: Honda CBF 1000A sc58
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000A sc58 - wymiana tarczy zegara z mil na km

Postprzez cerber » Cz cze 08, 2023 6:35 pm

xclapping xdrinks
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 433
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000A sc58 - wymiana tarczy zegara z mil na km

Postprzez R610 » Pn lip 10, 2023 7:40 pm

Szacun !

@michal.r precyzyjna robota !
Super opis.Brawo !
R610
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): N mar 03, 2019 5:09 pm
Lokalizacja: śląskie
Motocykl: CBF 1000
W siodle: 100-200 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 142 gości