Avalon napisał(a):Rupert napisał(a):goramo napisał(a):Nie wiem jak w 600 ale w 1000cu jest taki gumowy, przeźroczysty "odstojnik" na syfy z airboksa.
Tak jest, ale nie z samego airboxa, a z komory korbowej
Nie jestem pewien na 100%, ale ten zbiorniczek powinien być na odpływie z airboxa. Tak przynajmniej miałem w Kawie. Na odpowietrzeniu skrzyni korbowej nie miałem żadnego pojemnika. Goramo miał chyba "funkiel nówkę" 1000 więc ma na pewno fabryczny układ tych odpowietrzeń i to chyba jest najbardziej miarodajne.
W 1000cu jest to odpływ z airboksa. Na 100%.
Z resztą - jest to uwidocznione i opisane w manualu.
EDIT:
Zajrzałem właśnie do manuala - jest to opisane jako CRANKCASE BREATHER - czyli jednak nic innego jak odma skrzyni korbowej
- tyle, że wychodzi to ustrojstwo z airboksa - co widać na zdjęciu.
Sam zresztą to ściągałem i czyściłem przy okazji zaglądania do filtra powietrza. Jak się wyjmie filtr powietrza, to można namacać spływ z airboxa właśnie do tego gumowego zbiorniczka.
Poniżej tekst z manuala:
CRANKCASE BREATHER
• Service more frequently when ridden in rain, at
full throttle, or after the motorcycle is washed or
overturned. Service if the deposit level can be
seen in the drain tube.
Remove the left side cover (page 3-4).
Remove the crankcase breather drain tube and
drain the deposits into a suitable container, then
reinstall the drain tube with the tube clamp.
A zatem skrzynia korbowa jest odpowietrzana przez airbox - logiczne zatem, że w airboxie pojawia się zatłuszczenie i pewne ilości oleju - zwłaszcza jak się daje ostro w palnik.
EDIT 2:
Tu widać dokładnie skąd wychodzi ten dzyndzel...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA
Always look on the bright side of life