plam napisał(a):A jak bardzo ten poziom wzrósł? Na jak długich odcinkach jeździsz?
Troche za mało danych, żeby co kolwiek stwierdzić, ale w pewnych sytuacjach to normalne.
Jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach 15-25 km, to:
- silnik nie dogrzany ma większe luzy między tuleją cylindrową a tłokiem (silnik jest projektowany jest do pracy w optymalnej temperaturze uwzględniając rozszerzalność ciepną materiałów)
- wtrysk podaje większą dawkę paliwa w początkowej fazie pracy, aby jak najszybciej osiągnąć optymalną temperaturę i wymiary, więc nadmiar paliwa w naturalny sposób przedostaje się do oleju
- na którkich odcinkach, ta lżejsza frakcja, czyli benzyna nie zdąży odparować z oleju i pewnym sensie zmiejsza jego lepkość
Jak bardzo się przejmujesz, to możesz wykonać pomiar kompresji. Możesz też porządnie wygrzać silnik, pod obciążeniem (nie na postoju), najlepiej kilka razy i sprawdzić poziom jeszcze raz.
PS. zapewne administratorzy poproszę Cie zaraz o zajrzenie do powitalni
Hej, dzięki za odpowiedź,
kiedy zlałem stary olej(w połowie sierpnia, przebieg 36t.km) to zlałem 3l, a miało być 2.8l. Przed tym wymieniałem olej w połowie kwietnia (przebieg 33 t.km). No i nie wiem kiedy w tym czasie wzrósł mi poziom, zauważyłem dopiero w połowie sierpnia. Zwykle robie trasy 60km+, ale oczywiście zdarza się krótka jazda po mieście też. Akurat przed tym jak zauważyłem wzrost poziomu, zrobiłem trasę 1200km po górach, na wysokich obrotach, więc silnik na pewno się "rozgrzał" w czasie tej wycieczki