kier200 napisał(a):Wszystkie pojazdy na wtrysku nie będą miały problemów z E10 ale co z gaźnikami , no i już będzie można zapomnieć o zalaniu do pełna na zimę , coś czuje ze to nie wyjdzie zwykłemu Kowalskiemu na dobre pod względem finansowym .
Aktualne oznaczenia benzyny:
E5 – benzyna o maksymalnej zawartości biokomponentów do 5 proc.;
E10 — benzyna o maksymalnej zawartości biokomponentów do 10 proc.;
E85 — paliwo oparte głównie na biokomponentach, do zasilania silników typu flexifuel, zawierające głównie alkohol. Nie nadaje się do standardowych silników.
(...) Benzyny E10 lepiej nie tankować do:
aut z instalacją LPG (bo benzyna dłużej zalega w ich bakach);
starszych modeli aut z mechanicznymi pompami paliwa i z zasilaniem gaźnikowym (starsze membrany w pompach i niskociśnieniowe przewody paliwowe mogą nie znosić kontaktu z biododatkami);
sporadycznie używanych pojazdów z metalowymi zbiornikami paliwa;
motocykli, które zostaną odstawione na zimowy postój;
sporadycznie używanych agregatów prądotwórczych;
rzadko wykorzystywanych pił spalinowych;
kanistrów, w których paliwo ma być dłużej składowane.
W przypadku starszych samochodów, które nie są przystosowane do benzyny E10, będzie można tankować benzynę Pb98, która nadal będzie produkowana w standardzie E5.
A stosujesz to ?konjo8ds napisał(a):Po zimowaniu warto do baku wlać szuwax uszlachetniający paliwko.
Np. https://tec2000.pl/produkt/dodatek-uszl ... o-benzyny/
konjo8ds napisał(a):Po zimowaniu warto do baku wlać szuwax uszlachetniający paliwko.
Np. https://tec2000.pl/produkt/dodatek-uszl ... o-benzyny/
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 153 gości