olejarka Wilku

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: olejarka Wilku

Postprzez rupert » Cz lut 09, 2012 12:59 pm

zbyhu napisał(a):Czyli zapewne ma 250ml, bo kształt jest kapkę nieregularny.

Czyli smarowania na dość intensywne dwa sezony :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: olejarka Wilku

Postprzez zbyhu » Cz lut 09, 2012 1:06 pm

No na jeden na pewno ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez kris » Pt lut 10, 2012 8:23 am

Zdecydowałem się na olejarkę chce ją zrobić samemu ze wstępnych analiz potrzebuję:
1. zbiorniczek biorę ten z ursusa prostokątny
2. elektrozawór - nie mam pojęcia jaki może ktoś coś zaproponować, może ten od wilka chyba, że są jakieś dobre i tańsze
3. zaworek precyzyjny- może być dowolny akwarystyczny do napowietrzania????
4. wężyki gumki rurki jakiś olejoodporne
5. dysza z czego ma być wystarczy z przewodu hamulcowego miedzianego jeśli tak to jakiej średnicy?
6. no i oczywiście olej przekładniowy

lepiej jest ją podłączać do lampy tylnej czy do oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Chciałbym jeszcze zamontować tam jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki, planuje również montaż włącznika ON/OFF w razie co aby mieć możliwość wyłączenia co o tym sądzicie??
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez Avalon » Pt lut 10, 2012 8:41 am

Elektrozawór np taki: http://allegro.pl/149-elektrozawor-zawo ... 17054.html
Przewody olejoodporne ale nie silikonowe - w paliwach puchną a zwykłe igielitowe twardnieją. Ja kupiłem taki najtańszy fi 4x6 pneumatyczny w firmie Tubes ul. Ryżowa. Kupiłem końcówkę chyba 5,5 metra za ok 25 zł, Jest dość sztywny, ale dało sie go ładnie ułożyć. Możesz ew. "zainewstować" kila zł. więcej i kupić przewód typy "TYGON". Odporne chyba na wszystkie świństwa i na dodatek super elastyczny.
Tutaj masz specyfikację i ofertę: http://www.tubes-international.pl/weze_ ... atory.html
Zaworek precyzyjny np: http://www.akwarystyczny24.pl/zaworek-p ... -2455.html
Do kpl. kawałek przewodu hamulcowego miedzianego, (średnica znormalizowana zewnętrzna chyba fi 4,75mm) jakiś wkład od długopisu czy coś podobnego na zakraplacz, kilka opasek, kawałek przewodu i konektory do połączenia. i to chyba wszystko.
Bezpiecznik wystarczy 5A (5Ax12V=60W) Podłączenie do lampy najprostsze, ale można przez przekaźnik podłaązyć pod włącznik/kontrolkę luzu. W takim wypadku jak moto stoi na luzie, zawór jest zamknięty. Troche więcej kombinacji z przewodami, ale chyba warto.
Ostatnio edytowano Pt lut 10, 2012 8:55 am przez Avalon, łącznie edytowano 1 raz
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez rupert » Pt lut 10, 2012 8:54 am

krisCBF600SA napisał(a):2. elektrozawór - nie mam pojęcia jaki może ktoś coś zaproponować, może ten od wilka chyba, że są jakieś dobre i tańsze

Zawór benzynowy do instalacji gazowych, Lovato, OMB, są wytrzymałe i sprawdzone. Koszt 30-40zł. Ja kupiłem OMB.

krisCBF600SA napisał(a):4. wężyki gumki rurki jakiś olejoodporne

Wężyki polecam lepsiejsze, przeznaczone do układów dieselowskich. Silikonowe słabo się spisywały.

krisCBF600SA napisał(a):5. dysza z czego ma być wystarczy z przewodu hamulcowego miedzianego jeśli tak to jakiej średnicy?

Do przewodu hamulcowego wkleiłem wkład długopisa, im mniejszy otwór dyszy, tym lepiej.

krisCBF600SA napisał(a):6. no i oczywiście olej przekładniowy

Ja mam Hipol GL-4 80W90. Wydaje się mieć odpowiednią gęstość.

Reszta nie przytoczona, tak jak napisałeś :thumbsup:

krisCBF600SA napisał(a):lepiej jest ją podłączać do lampy tylnej czy do oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Chciałbym jeszcze zamontować tam jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki, planuje również montaż włącznika ON/OFF w razie co aby mieć możliwość wyłączenia co o tym sądzicie??

Wyprowadź napięcie sterujące z podświetlenia tablicy na przekaźnik, a napięcie zasilające walnij z aku. Zawór będzie się otwierał po włączeniu zapłonu.
Dodatkowy ON/OFF, też o tym myślałem, ale doszełem do wniosku, że zbędny gadżet.

Powodzenia :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: olejarka Wilku

Postprzez kris » Pt lut 10, 2012 9:03 am

Ok. dzięki bardzo zaczynam zbiórkę tych gadżetów mam nadzieje, że do początku sezonu uda mi się coś zmontować.
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez Avalon » Pt lut 10, 2012 9:25 am

Jeśli chodzi o zakraplacz to ja zrobiłem coś takiego:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez rupert » Pt lut 10, 2012 9:57 am

Avalon :hammer: Twoja się nie liczy, bo Tobie brakuje jedynie tokarki :naughty: :lol:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: olejarka Wilku

Postprzez Avalon » Pt lut 10, 2012 10:45 am

:smoke:
No kuźwa, szczera prawda. Coraz częściej przeglądam oferty... jak by się udało trafić w dobrym stanie i w rozsądnej kwocie polską tokarkę typu TUS/TUM/TUB 25/35 albo jeszcze lepiej czeski TOS-32 lub SV18RA był bym w niebo wzięty :thumbup: :rayof:
A tak, to w rurce miedzianej rozwiercałem otwór wiertarką :crybaby:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez rupert » Pt lut 10, 2012 11:01 am

Avalon napisał(a):rozwiercałem otwór wiertarką :crybaby:

A masz windę nad imadłem? :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 138 gości