olejarka Wilku

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: olejarka Wilku

Postprzez kris » N lut 12, 2012 12:31 pm

Jeszcze na wężyki się nie zdecydowałem czekam na części dopiero potem będę mógł sobie wszystko ustawić i dopasować myślałem tez żeby wykorzystać przewody miedziane
http://allegro.pl/rurka-rura-miedziana- ... 27609.html
w miarę na całości są czarne i nie rzucają się w oczy przewody giętkie chciałbym tylko zamontować w miejscach narażonych na wyginanie czyli gdzieś w okolicy wahacza
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez matushi » Wt lut 14, 2012 10:10 am

Korzystając z "chwili" czasu w sobotę, zamontowałem olejarkę.

Montaż jest bardzo prosty, trzeba to tylko dobrze przemyśleć, jako że cały zestaw działa grawitacyjnie trzeba zachować kolejność wysokości montażu (mi to do końca nie wyszło i muszę jeszcze dokończyć montaż zbiorniczka ;) )

CBF`ka czeka na montaż olejarki, trochę brudna i z rozebraną czachą po montażu Xenonu ;p
Obrazek

Tak wygląda zestaw jaki dostajemy od Wilku:
Obrazek

Montaż olejarki należy zacząć od zamocowania dyszy/zakraplacza, w zestawie jest aluminiowy uchwyt do montażu, przyklejany na taśmę oraz mocowany dla bezpieczeństwa na 2 "trytytki" ;) oraz kilka miedzianych małych uchwytów, u mnie się przydały a do jego umocowania użyłem wkrętu mocującego ślizgacz łańcucha:
Obrazek
Obrazek

Następnie zamocowałem sterownik na uchwycie na kierownice wyposażony w rzep, oraz poprowadziłem przewód pod zbiornikiem aż pod tylną kanapę, przewody są długie i na spokojnie starczają, trochę szkoda że przewód od sterownika nie jest czarny...
Obrazek
Obrazek

Podłączone zostały przewody i zamontowany elektrozawór pod ramą kanapy, oczywiście zamocowany na niezawodne "trytytki" :
Obrazek

Założony też został zbiorniczek (będzie on musiał jeszcze zmienić miejsce, pod kanapa w CBF`ce, ciężko go będzie zamocować, pójdzie najprawdopodobniej pod lewą owiewkę zadupka, pomyśleć tylko muszę nad takim umiejscowieniem go żeby była możliwość odkręcenia nakrętki i napełnienia bez demontażu zadupka lol Po założeniu zbiorniczka należy zalać go olejem, podłączyć "na krótko" elektrozawór i napełnić układ olejem do chwili aż zacznie lecieć z zakraplacza, wg instrukcji samoczynne napełnienie układu zajmuje koło godziny, aby przyśpieszyć ten proces należy dmuchać w rurkę odpowietrzającą. Śmiem wątpić że układ sam się napełni w godzinę, ja musiałem ładnych parę minut dmuchać w zbiornik do rozedmy płuc aż pojawiły się pierwsze krople roll ;p
Obrazek

Następnie ostateczne mocowanie wszystkiego pod kanapą i podłączenie zasilania pod tylną lampę, poskładanie wszystkiego do kupy i olejarka działa jak lala.

Obrazek


Pozostaje już tylko czekać na wiosenne testy... Zimo WYP....LAJ ! ! ! lol lol lol
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000

Re: olejarka Wilku

Postprzez kris » Wt lut 14, 2012 10:18 am

Fajny ten zestaw jaki wziąłeś ten zbiorniczek bo wygląda na malutki jest prawie wielkości elektrozaworu a zastanawialiśmy się czy się zmieści pod owiewką :wallbash: :bangin:
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez matushi » Wt lut 14, 2012 10:21 am

Zbiorniczek ma 100ml, podobno wystarczy na około 2000km przy jeździe poza miastem. Potestuję, jak będzie za mały to go wymienię.
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000

Re: olejarka Wilku

Postprzez rupert » Wt lut 14, 2012 10:51 am

Matushi, zmień sobie opaski na wahaczu na czarne :thumbsup:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: olejarka Wilku

Postprzez matushi » Wt lut 14, 2012 10:54 am

hehe, tak myślę że tak właśnie zrobię Rupert. :msn-wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000

Re: olejarka Wilku

Postprzez Avalon » Wt lut 14, 2012 12:08 pm

Czy któryś z szanownych kolegów może wie gdzie w 1000 jest czujnik "luzu" ? Nie chce mi się grzebać w serwisówce, a elektrozawór chcę podłączyć poprzez przekaźnik właśnie do kontrolki luzu i "+" po stacyjce.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez mx500 » Wt lut 14, 2012 7:53 pm

Avalon napisał(a):Czy któryś z szanownych kolegów może wie gdzie w 1000 jest czujnik "luzu" ? Nie chce mi się grzebać w serwisówce, a elektrozawór chcę podłączyć poprzez przekaźnik właśnie do kontrolki luzu i "+" po stacyjce.


Prawdopodobnie wystarczy zdjąć osłonę zębatki przedniej i z bloku silnika powinien wystawać kabel z czujnika neutrala wkręconego w blok silnika kolor Lg (jasno zielony) , w 600 tak jest
"Brother, my cup is empty
And I haven't got a penny
For to buy no more whiskey
I have to go home"
--------------------------------
www.skutery-krakow.pl
--------------------------------
Avatar użytkownika
mx500
Użytkownik
 
Posty: 143
Dołączył(a): Pt mar 04, 2011 6:57 pm
Lokalizacja: Kraków / Oświęcim
Wiek: 41
Motocykl: CBF 600S 2005
W siodle: <100 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez mik72 » Pn maja 21, 2012 6:53 pm

Dziś jak pośmigałem z żonką zauważyłem, że dysza od olejarki została pogięta i poskręcała się...

W związku z tym czy:
- wraz ze zmianą obciążenia dysza inaczej dotyka zębatki?
- jak wyprofilować dyszę, aby sytuacja nie powtórzyła się?

Kolejnego pogięcia i prostowania rurka z której jest dysza nie wyrobi.

Proszę o Wasze zdanie, może ktoś pokusi się i wstawi fotę jak to u niego jest i działa od tysięcy kilometrów?

Pozdro all

mik
CBF 600 black tourist
Avatar użytkownika
mik72
Znawca
 
Posty: 227
Dołączył(a): N paź 09, 2011 4:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 51
Motocykl: CBF600 black tourist
W siodle: 100-200 kkm

Re: olejarka Wilku

Postprzez matushi » Pn maja 21, 2012 7:19 pm

U mnie nie ma z tym problemu, co prawda ja nie jeżdżę z pasażerem ale jedyne co się stało z dyszą to to że spiłowała się na skos przy zębatce :)
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości