Rozblokowanie mocy

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Rozblokowanie mocy

Postprzez maćko » Wt lut 21, 2012 4:24 pm

Opowiem wam historyjkę. Wczoraj na forum CB 500 przeczytałem cały temat (19 stron ufff ale tego było :biggrin: ) o rozblokowaniu mocy - toż to te same piece, bo się nudzę i kombinuję - a co. Wszędzie są wzmianki o zwężkach, dyszach, sprężynkach nad membranami. Jako, że mam parę dni wolnego to chciałem sprawdzić gdzie moja gangrena jest zaczopowana. zadzwoniłem dzisiaj do Motoristy, żeby się dowiedzieć, czy można kupić króćce ze zwężkami jakbym wytargał moje i coś poszłoby nie tak. Pan po chwili rozmowy powiedział, że skonsultuje się z centralą :biggrin: - cokolwiek to znaczy, poprosił o VIN i powiedział, że oddzwoni. I oddzwonił. Dowiedział się, że moja kobyła z fabryki wyjechała z pełną mocą i na rynek francuski została okaleczona :eek: . Rozblokowanie ma polegać na usunięciu zwężek i wykręceniu śruby niepozwalającej w pełni otworzyć się przepustnicy. Czym prędzej pobiegłem do garage - bo ciepło się zrobiło- o obświeciłem gdzie ta śruba. Dobrałem się także do króćców, ale okazało się:
Po pierwsze primo :naughty: zwężek niet
Po drugie primo ultimo :naughty: :naughty: śruby niet.
Okazało się, że mam tylko taki dziwny uchwyt mocujący linki gazu z przedłużeniem - fota nr 3.
Resztę zobaczycie na pozostałych zdjeciach.
Mam także prośbę do właścicieli półlitrówek bez akcyzy jak u was wygląda ten uchwyt (prośba o fotę)
A i jeszcze legenda:
fota nr
1. gaz na min.
2. gaz na max.
3. uchwyt linki z opisem HM25KW

Pzdr
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 912
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: Rozblokowanie mocy

Postprzez Avalon » Wt lut 21, 2012 7:20 pm

Nie wiem na pewno, ale sądzę że ten wspornik linek nie ma nic wspólnego z blokowaniem mocy. Jedna linka ciągnąca, druga powrotna.
Nie wiem również jak w CB ale np Kawa EN/GPZ/KLE/ER5 (silnik R2) miała blokowaną moc poprzez zmianę pokryw gaźników, oraz/lub wywiercone otworki w przepustnicach. W pierwszym przypadku od dołu pokryw były nadlewy, które ograniczały ruch przepustnicy w górę. W drugiej wersji po osiągnięciu pewnego położenia przepustnicy, otworki powodowały spadek podciśnienia i w efekcie mocy.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Rozblokowanie mocy

Postprzez maćko » Wt lut 21, 2012 7:48 pm

Grzegorz z tego co niemrawo dostrzegłem na zdjęciach w necie to blaszka powinna wyglądać tak:
3a.JPG

ą oś przepustnicy powinna obrócić mniej więcej tak:
2a.JPG


Sprawdzałem ręcznie obracając tym pierścieniem i przepustnica obraca się o ok. 50 % dalej. Zapodałem temat też na CB500.pl i dostałem odpowiedź:
Ale u ciebie widać wyraźnie, że to co nazwałeś max otwarciem to ledwie uchylenie... :]


Jak jutro nie będzie padać śnieg to wytargam gangrenę i sprawdzę efekty.

Śmiem twierdzić, że moja przepustnica otwiera się w ok. 50 % , a do pełnego otwarcia jest potrzebny obrót ok. 80-85 stopni jej osi. a u mnie to ok 40-45 st. a tu mała symulacja jak ręcznie otwarłem przepustnicę (niebieska krecha)
2b.JPG


Pzdr
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 912
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: Rozblokowanie mocy

Postprzez Avalon » Wt lut 21, 2012 9:38 pm

Znalazłek :wink: jeszcze takie coś: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1368723.html
Zastanawiam się czy ten HM25KW określa moc w KW
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Rozblokowanie mocy

Postprzez maćko » Wt lut 21, 2012 9:47 pm

Na Elektrodzie jest kopia tego z forum CB500.pl => tutaj jest chyba wszystko na ten temat http://cb500.pl/viewtopic.php?f=6&t=114&start=20
Zastanawiam się czy ten HM25KW określa moc w KW

Dokładnie tak. W czasach gdzie nie cięto drastycznie kosztów moto było składane na dany rynek w/g zapotrzebowania, więc oprócz wersji wyposażeniowych musiały być produkowane cztery wersje mocowe i używano do tego kombinacji dysz, zwężek i sprężynek nad membranami. Teraz w dobie cięcia kosztów produkuje się jedną wersje mocy (max) i ogranicza kąt otwarcia przepustnicy. Można to robić bez demontażu gaźników, zbędnych regulacji i ograniczyć koszty blokowania/rozblokowania.
Taką mam teorię :fly: ale zweryfikuję ją ,jak przeczytam to na trzeźwo :naughty: , znaczy się po testach na jeszcze żywym organizmie
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 912
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: Rozblokowanie mocy

Postprzez raphi » Śr lut 22, 2012 6:32 am

Tylko się nie wypierdziel :-)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Rozblokowanie mocy

Postprzez Avalon » Śr lut 22, 2012 11:32 am

To chyba w Twoim przypadku jedynym ograniczeniem może być ten wspornik linek.
Jak będziesz już robił testy :witch: ....Niech moc Twego totemicznego zwierzęcia, misia Pandy ma Cię w opiece :D :smile:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Rozblokowanie mocy

Postprzez maćko » Śr lut 22, 2012 1:03 pm

8))).JPG
















Kurcze emoticony były za małe.
Jak będziesz już robił testy :witch: ....Niech moc Twego totemicznego zwierzęcia, misia Pandy ma Cię w opiece :D :smile:

Chyba ma, bo właśnie wróciłem z testów. I tak: odgryzłem ten kawałek uchwytu, tak by nie blokował przepustnicy i to wszystko.
Pomiary przyspieszenia wykazały:
Poprzednio - ok. 10 s do 100 km/h
Teraz - ok 6 s do 100 km/h
Dodam, że pomiary czasu były wykonane w dość prymitywny sposób (zegarek na kierownicy) i na pewno nie są miarodajne, ale jest odniesienie miedzy przed a po.
Znalazłem też w okolicy kawałek suchego i w miarę czystego asfaltu (nawet słoneczko pojawiło się i 8 st.C) i na trójeczce wygarnąłem 150 km/h bez stresów - jest kuźwa różnica :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 912
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: Rozblokowanie mocy

Postprzez kris » Śr lut 22, 2012 1:07 pm

no to ładnie pewnie miałeś niezłego banana na twarzy :clap: :thumbup: :notworthy:
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Rozblokowanie mocy

Postprzez zbyhu » Śr lut 22, 2012 1:08 pm

No to gratuluje :D.
Fajnie tak, masz moto i nagle bez żadnych kosztów masz to samo, ale2x szybsze moto ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości