A więc problem w mojej Hondzie CBF 600 PC43 2008 z przebiegiem 23tys km. następujący:
Nierówna praca silnika w zakresie powyżej 1500obrotów i więcej, na wolnych tzn 1300 obr. chodzi równo (zapewne dzięki zaworowi IACV który reguluje podciśnienie na przepustnicach). Pytanie czy ktoś się z tym spotkał i wie co było problemem.
Obstawiam na synchronizację przepustnic bo świece wymieniłem, filtr powietrza również.
Dodam że ten problem nie jest jakoś specjalnie uciążliwy, motocykl zapala od dotyku, jeździ przyspiesza elegancko, na autostardzie zamyka licznik spalanie na trasie 4,5 - 5,5 litra. Ale jednak nie pokoi mnie ta nierówna praca i to nawet na wyższych obrotach rzędu 5-6tys.
Oglądając filmy na youtube zauważyłem że ten problem jest bardzo powszechny nie tylko wśród CBF 600 ale też w hornetach od 2007 roku a nawet nowych cbr 600f 2011-2013 z tym samym silnikiem co hornet. Co ciekawe gdy maszyna ma mniej niż 6tys km przebiegu chodzi równo, powyżej zaczyna się tak jak u mnie.
Aha i nie jest to wina przelotowego wydechu, ponieważ na oryginalnym tak samo chodzi.
Załączam filmik poglądaowy https://www.youtube.com/watch?v=TxoSuxgZmo4 w którym porównuje moją cbf 600 do cbf 1000. Widać ze litry nie mają tego problemu pomimo większego przebiegu (i to nie jest jednostkowy przypadek, o ile masa CBF 600 na yotube chodzi tak jak moja czyli nierówno o tyle cbf 1000 zadnej nie znalazlem aby chodziła w ten sposób)