[PYTANIE] Kask na tor wyścigowy

Kaski, kombinezony, kurtki, spodnie, buty, rękawice, ochraniacze i buzery, bluzy, bielizna termoaktywna, dodatki do odzieży, kamery, interkomy i bluetooth.
Regulamin działu W tym dziale utrzymujemy porządek. Trzymamy się tematu w wypowiedziach! Wszystkie posty nie na temat będą usuwane.

[PYTANIE] Kask na tor wyścigowy

Postprzez Tiarus » N sie 07, 2016 6:29 pm

Czy ktoś z Was wie może, czym dokładnie różni się kask na tor torowy (w sensie tak określony przez producenta) od "zwykłego" kasu dla szaraczków?

Znaleziska:
  • są generalnie głośniejsze, podczas wyścigu nikt się nie przejmuje hałasem.
  • [inne źródło]: nie mają też blendy przeciwsłonecznej – po to, by je maksymalnie odciążyć, wyciszyć i skrócić dystans skorupy do twarzy (aerodynamika).
  • torowy musi mieć bardzo wydajną wentylację i zapewniać świetną aerodynamikę. Z tego powodu skorupy torowych kasków mają wydłużony kształt; zakłada się je na głowę o wiele trudniej, ponieważ są bardzo ciasne (często zwężone są ku dołowi tak mocno, że przy zakładaniu aż bolą uszy).
  • jakiś geniusz napisał, że aerodynamiczny kształt kasków torowych czyni je bardzo niewygodnymi w trakcie codziennego użytkowania - nie czaję zależności... w sensie, że aerodynamika jest be i niepraktyczna? :bored:
    padło hasło, że dobry kask powinien mieć zapięcie DD (nie kumam, ale takie info znalazłam).
  • pewnie mają w większości ten bajer do zrywek na szybce - ale to kwestia drugorzędna..
Pozostają pytania:
  • czy są bezpieczniejsze
  • czy mają lepsze wyściółki
  • czy podlegają testom SHARP
  • czym u licha jeszcze różni się ta lista od zwykłych szosowych integrali?
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 8776
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: [PYTANIE] Kask na tor wyścigowy

Postprzez Nod » Pn sie 08, 2016 7:38 pm

Jako, że sam szukam nowego kasku to pare rzeczy, które wyczytałem:

- blenda osłabia kask w rejonie czołowym bo trzeba ją wcisnąć w miejsce gdzie mogłaby być kolejna warstwa jakiegoś super wytrzymałego materiału
- aerodynamika przeszkadza bo tak cię dociska do moto, że potem ciężko zejść :) (podejrzewam, że chodzi o kształt i to co pisałaś - że ciężko zakładać)
- zapięcie DD jako jedyne gwarantuje, że kask nie spadnie w czasie wypadku. Microclick'i są wygodne, ale nie tak bezpiecznie jak DD.

- czy są bezpieczniejsze - tak, nie ma kasków sportowych z ABSu :) Ale pewnie i znajdziemy w szeroko dostępnej ofercie kaski równie bezpieczne.

- czy mają lepsze wyściólki? cholera wie - pewnie jakieś ze srebrem - antybakteryjne :naughty:

- twórcy kasków wypuszczają na rynek repliki kasków jakimi jeżdżą sportowcy na Moto GP. Te repliki podlegają testom SHARP (AVG Pista, replika kasku Valentino Rossiego ma np. 5 gwiazdek)

Generalnie to podejrzewam, że takie kaski dla sportowców są robione pod konkretną głowę. I pewnie podobnie jak w formule 1 - tam stosują coraz to nowe technologie, nowe materiały, które z czasem wchodzą do użytku powszechnego. Tyle, że oni to mają pierwsi :biggrin:
Avatar użytkownika
Nod
Użytkownik
 
Posty: 127
Dołączył(a): Pt lip 22, 2016 6:56 am
Motocykl: CBF600N '08
W siodle: <100 kkm

Re: [PYTANIE] Kask na tor wyścigowy

Postprzez jewgienij » Pn sie 08, 2016 7:54 pm

Nod napisał(a):blenda osłabia kask w rejonie czołowym bo trzeba ją wcisnąć w miejsce gdzie mogłaby być kolejna warstwa jakiegoś super wytrzymałego materiału

Nie zawsze prawdziwe. Patrz np. Shoei GT-Air.
jewgienij
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Pn lip 07, 2014 5:02 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 30
Imię: Karol
Motocykl: CBF500
W siodle: <100 kkm

Re: [PYTANIE] Kask na tor wyścigowy

Postprzez Glub » Wt sie 09, 2016 8:02 am

Lub neotec.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 6714
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 39
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: [PYTANIE] Kask na tor wyścigowy

Postprzez 4kowal » Śr sie 17, 2016 9:33 am

Wentylacja i głośność są po przeciwnych stronach ale da się znaleźć kompromis. W C3 który jest podobno cichy (w innym nie jeździłem) wentylacja jest ok pod warunkiem że kask oplywa powietrze (nie jesteśmy schowani całkowicie za wysoką szybą ). Jak jesteśmy za szybą to rozszczelniamy wizjer i po sprawie.
Blenda. Nigdy nie kupię kasku bez. Komfort jazdy znacznie wzrasta. Poprawia bezpieczeństwo w ten sposób, że jak potrzebujemy to zasłaniamy i odsłaniamy w sekundę (słońce vs przejazd tunelem). Okularów przeciwsłonecznych nie zdejmiemy podczas jazdy.
Zapięcie DD. Ja dziękuję. Wole mój niebezpieczny microlock. Ciekawe czy szybciej puszcza microlock czy głowa odrywa się od kręgosłupa.

Moim zdaniem komfort to też bezpieczeństwo. Jak jesteśmy zdenerwowani bo nas coś w kasku denerwuje to większą szansa na błąd na drodze.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1143
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 35
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: [PYTANIE] Kask na tor wyścigowy

Postprzez Tiarus » Śr sie 17, 2016 11:31 am

4kowal - tx :D
Sensownie!

Ja już kask mam - pojeżdżę, to powiem czy takie wielkie różnice.
Na razie to się strasznie jaram, bo mam taaaką małą skorupę.
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 8776
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: [PYTANIE] Kask na tor wyścigowy

Postprzez terry » Cz wrz 15, 2016 5:25 pm

Sam ostatnio szukam kasku tego typu. Kaski torowe mają lub nie mają kilku cech, których często nie mają te drogowe.
- nie mają blendy, tu jak kto woli. Ja wolę bez, zamiast blendy wolę 2 szyby. Mają ten plus, że na ogół są dużo lepsze optycznie od blendy (moja w Sharku miała jakość słoika).
- wymiana szyby jest często bardziej skomplikowana, tu bardziej chodzi o to żeby się szyba pewniej trzymała.
- w kaskach torowych często nie ma tylu pozycji otwarcia wizjera, tu trzeba uważać, bo niektóre mają tylko pozycje otwarty - zamknięty. Więc ktoś może się zawieść bo nie będzie pozycji do przewietrzania, odparowywania.
- kaski torowe mają lepszą wentylację, mają po prostu więcej otworów wentylacyjnych. To też trzeba uważać, bo część tych kasków ma te otwory otwarte na stałe. Na torze nikt i tak nie będzie się bawił w ich otwieranie.
- często są głośniejsze, bo po prostu mają lepszą wentylację, więcej dziur i mniej wygłuszenia.
- są projektowane na specyficzną pozycję na motocyklu, jak ktoś kupuje np. do CBF'y to siedzi bardziej prosto i np. wentylacja może działać nie w pełni tak jak została zaprojektowana.
- są lekkie, często 1200-1300g.
- w wizjerze jest zaczep na zrywki, jak ktoś chce.
- wcale nie są bezpieczniejsze, są modele które mają mniej gwiazdek w testach od tych mniej "sportowych".
- często mają dosyć podkręconą cenę, zwłaszcza wersje "replica".

Ogólnie to specyficzny typ kasku do konkretnego zastosowania. Nie ma co kupować "dla picu", bo wygodniejszy i bardziej użyteczny będzie po prostu kask sportowo-turystyczny, turystyczny.
Avatar użytkownika
terry
Miłośnik
 
Posty: 808
Dołączył(a): N cze 23, 2013 3:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Motocykl: GSXR 750


Powrót do Dla motocyklisty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości