Cisza (?) na motocyklu: słuchawki anc Bose

Kaski, kombinezony, kurtki, spodnie, buty, rękawice, ochraniacze i buzery, bluzy, bielizna termoaktywna, dodatki do odzieży, kamery, interkomy i bluetooth.
Regulamin działu W tym dziale utrzymujemy porządek. Trzymamy się tematu w wypowiedziach! Wszystkie posty nie na temat będą usuwane.

Cisza (?) na motocyklu: słuchawki anc Bose

Postprzez PeterS » N kwi 19, 2020 10:36 am

Hi, jak pewnie część z Was wie, temat wyciszenia hałasu na CBFie to mój qnik. Prawdopodobnie mam trochę nadwrażliwy słuch.
W CBFie miałem wcześniej szybę Givi D303st, teraz jest oryginalna na stelażu + darkojak. Przy oryginalnej było by na pewno ciszej, bo wyższe kierują zawirowane powietrze prosto na kask - ale przy tym wszystkim wolę jednak luz na klacie.
Zdążyłem już przerobić 3 kaski, 3 różne darkojaki, "plastelinę", Motosafe - usłyszysz karetkę-, 3M, pianki, przeróżne zatyczki w kształcie grzyba i cygara, łącznie z indywidualnie formowanymi.
Najcichszy okazał się kask Bell M4R, tyle, że nie radził sobie z tłumieniem hałasu zaburzonego opływu za wysoką szybą.
Zasadniczo są 2 problemy - 1. wyciszenie, 2. takie ułożenie i kształt zatyczek do uszu by z nich nie wystawały, bo zawirowane powietrze, uderzając w kask powoduje wibracje, a te przenoszą się, przez zatyczki, na kanał słuchowy. Włóżcie palec wskazujący do ucha i poruszajcie szybko. To jest imho jeszcze gorsze niż hałas "zewnętrzny".
Najlepiej spisywały się: "planstelinowe" stopery z apteki (!), gąbki i indywidualne wkładki, przy czym te ostatnie mają tę przewagę, że pasują "z marszu" i nie trzeba ich rozgrzewać, zgniatać ani tarmosić.

Zdarzyło się testować bezprzewodowe aktywne słuchawki Sony ale za bardzo odstawały z uszu, anc było tam symboliczne. Teraz przyszła pora na test słuchawek dokanałowych Bose z anc. Wedle informacji od przedstawiciela, słuchawki te nie nadają się na moto, bo wystają z uszu, przez co kolidują z kaskiem. Jednak postanowiłem spróbować. Nieprawda - jeśli ściągniemy gąbkowe wygłuszki, wchodzą do Neoteca bez problemów i nie są później dociśnięte. Powinno być b. dobrze, bo hałas (celem wytworzenia "antyhałasu") zbierają tam gdzie powstaje - na wysokości uszu. Jednak tłumienie pozostawia imho sporo do życzenia. Pasywne jest po prostu słabe, jeśli dodamy do tego aktywne, to ich efektywność w warunkach w jakich jeżdżę, oceniłbym na ~~30%. Gdzieś dzwoni ale nie wiadomo, w którym kościele. Dużo wysokich dźwięków, które się "przebijają" (o ile dobrze kojarze, to anc wycina niskie). Poszedłem później na całość i wpasowałem je do wkładem indywidualnych. Jednak po wciśnięciu końcówek do kanału we wkładkach, wkładki tam się rozszerzają, przez co już nie pasują tak dobrze do kanału słuchowego w uchu. Wracam więc do oryginalnych końcówek przy tych słuchawkach.
Reasumując - d. nie urywają. Spodziewałem się o wiele więcej, tym bardziej, że używam tej firmy QC 35 i, jeśli chodzi o działanie anc, są naprawdę dobre, a A20 - rewelacyjne. Ale to też słuchawki nauszne.
Muszę jeszcze je przetestować przy założonych wygłuszkach do kasku.
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: Cisza (?) na motocyklu: słuchawki anc Bose

Postprzez gregin » N kwi 19, 2020 5:37 pm

Oryginalna szyba na stelażu, ale stelaż w jakim sensie? Jakiś dodatkowy?

Testowałeś może szybę MRA z wyciętymi otworami? Pomaga to coś?

Czyli na tą chwilę najlepszy efekt niska szyba + wysoki deflektor?
gregin
Użytkownik
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn kwi 29, 2019 8:47 pm
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF600
W siodle: <100 kkm

Re: Cisza (?) na motocyklu: słuchawki anc Bose

Postprzez PeterS » Pn kwi 20, 2020 7:41 pm

Taki stelaż. 3 położenia góra -dół + 3 stopnie pochylenia.
Realna różnica jest tylko taka, że zaciąga powietrze z dołu przez co likwiduje podciśnienie za szybą i nie pcha w plecy. Taką samą imho funkcję pełnią dziury w vario MRA. Ma ona jeszcze deflektor ale podejrzewam, że mniej z nim zrobisz niż z darkojakiem regulowanym w 2 płaszczyznach.
Najlepiej u mnie (1,7 wzrostu) spisywała się givi d303st podniesiona o bodaj 1 ząbek na stelazu + darkojak. Niestety chyba nie tędy droga, bo pękła u góry przy szybkim przelocie hajłejem. Góra była zbyt ciężka.
Trudno jest mieć idealnie takie same warunki do porównania ustawień. Czasem gdy jedziesz "tunelem" lasu jest cichutko, a czasem tworzy się dysza i jest halas. Tak samo na otwartym terenie. Pewnie jeszcze będę ten temat drążył, już mam pomysł na tunel aerodynamiczny własnej produkcji :)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm


Powrót do Dla motocyklisty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości