[opinia] Metzeler Z8 Interact z CBF600

Szyby, wydechy, kanapy, klocki hamulcowe, opony, torby, sakwy, tankbagi, kufry, stelaże, akcesoria elektroniczne (podgrzewane manetki, gpsy, wyświetlacze biegów, woltomierze, termometry), itp.
Regulamin działu W tym dziale utrzymujemy porządek. Trzymamy się tematu w wypowiedziach! Wszystkie posty nie na temat będą usuwane.

Re: [opinia] Metzeler Z8 Interact z CBF600

Postprzez konjo8ds » Pt sty 29, 2016 10:20 pm

slawekp napisał(a):A na których, tobie jeździło się najlepiej !!!!!
Ja skłaniam się ku Metzeler z8 , biorąc pod uwagę to co wyczytałem na forach

na metzkach w CBF 600 gorzej tylko i wyłącznie przez to, że tył przez 5-6 pierwszych kilometrów potrafił odjechać. jednak to z uwagi na to, że w czasach gdy miałem CBF 600, specyfikacja O tylnej opony Z8 nie była dostępna w rozmiarze 160 (czyli CBF). jednak pod koniec opony nie była tak kwadratowa jak Angel GT. było jej bliżej do PR4, co pomaga w składaniu moto w winkielek.

tu masz moją opinię o Angel GT i PR4 w specyfikacji GT:
sprawdziłem na sprint st 1050 dwa pierwsze zestawy. pr4 w wersji GT. jedne i drugie godne polecenia. zarówno na suchym jak i mokrym.
na pr4 zrobiłem większy przebieg (jakieś 2 tysie). ale u mnie opony jakoś strasznie szybko schodzą... tył angel gt skończył się po 11 tysiącach (jakieś 70% to jazda z kobietą i bagażami) a pr4 gt po 13 (tutaj 90% przebiegu z kobietą i bagażami).
angele gt pod koniec wymagały sporej siły żeby mocniej złożyć moto w zakręt. na pr4 do samego końca z podobną siłą kładłem moto w zakręt. podejrzewam, że to kwestia wyprofilowania tylnej opony (angel gt vs pr 4 gt)



p.s.
właśnie zdałem sobie sprawę, że to ja zakładałem ten wątek... :bag: slawek, stary, czytałeś go w całości tak w ogóle?

p.s.2
a tu masz wątek o Angel GT, też mojego autorstwa :bag: viewtopic.php?f=32&t=4371
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 4631
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 36
Motocykl: st1050

Re: [opinia] Metzeler Z8 Interact z CBF600

Postprzez slawekp » So sty 30, 2016 1:30 pm

Dzięki.
Czytałem czytałem i to z uwagą, tutaj chodziło mi o takie krótkie spostrzeżenie biorąc pod uwagę wszystkie trzy oponki
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 75
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: [opinia] Metzeler Z8 Interact z CBF600

Postprzez konjo8ds » So sty 30, 2016 2:49 pm

Ok :thumbsup:
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 4631
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 36
Motocykl: st1050

Re: [opinia] Metzeler Z8 Interact z CBF600

Postprzez nocny » N sty 31, 2016 9:58 pm

A co tam nie znam się to się wypowiem :).
Wspomniane wcześniej roadtec 01, przypominają bieżnikiem michałki. Więc jeśli utrzymali, mimo zmiany bieżnika, przyczepność na sucyhm z Z8 (lepsza niż w michałach) to mamy oponę idealną. Ale pożyjemy zobaczymy jak to rynek zweryfikuje.
Ja też długo się wahałem między PR4 a Z8. W wielkim uproszczeniu zwykle w testach wynik był taki:
morko: 1 miejsce PR4, 2 miejsce Z8
sucho: 1 miejsce Z8, 2 miejsce PR4
Ostatecznie wybrałem PR4 tłumacząc sobie, że w złych warunkach drogowych (deszcze) te opony wspomogą mnie swoją technologią w jeździe, natomiast na suchym ( w dobrym warunkach) ich mały minus będzie mi łatwiej skompensować.
Oczywiście punktem wyjścia dla mnie były batlaxy 057 które w ogóle nie radziły sobie na mokrym, więc byłem lekko przewrażliwiony.
Organoleptyczni mogłem pomacać za raz po jeździe (takie same tempo) bezpośrednio i PR4 i Z8 i w odczuciu na rękę Zetka była bardziej klejąca oraz była chyba cieplejsza niż PR. Wiem, wiem pomiar mega nie dokładny ale z drugiej strony potwierdził to co wychodzi w testach, że zetka lepiej się klei w winkalch.
Na sam koniec jeszcze jeszcze pomyślałem o przebiegu jaki można zrobić. Imho na michałku można zrobić więcej, ale to jak zawsze dużo zależy od stylu jazdy i rodzaju motocykla. Zrobiłem już ok. 9.500 km i patrząc na bieżnik tylnej opony myślę że spokojnie na ten sezon starczy czyli myślę że łącznie powinna dać się zrobić 20 000 - 22 000 km. Przód wiadomo starczy na 2 komplety tyłu.
No i na sam koniec końca jak kupowałem do Miechelin zwracał na konto 90 pln przy zakupie kompletu, więc to też jakoś podświadomie zadziałało.
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Miłośnik
 
Posty: 795
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 40
Imię: Marcin
Motocykl: CBF 1000 SC64
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Dla motocykla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość