Szyby, wydechy, kanapy, klocki hamulcowe, opony, torby, sakwy, tankbagi, kufry, stelaże, akcesoria elektroniczne (podgrzewane manetki, gpsy, wyświetlacze biegów, woltomierze, termometry), itp.
Regulamin działu
W tym dziale utrzymujemy porządek. Trzymamy się tematu w wypowiedziach! Wszystkie posty nie na temat będą usuwane.
Wt sie 20, 2013 9:22 pm
Od zawsze cierpły mi conieco ręce przy jeździe na motocyklu. Zastanawiałem się o co chodzi, bo na kursie takich problemów nie miałem. Zrzucałem to na chorobę zawodową (RSI - jestem informatykiem).
Przy ostatnim przeglądzie wymieniono mi kierownicę (była krzywa). W serwisie zamontowali mi kierownicę akcesoryjną, aluminiową. Drgania zrobiły się wyraźnie większe, rankiem łapy cierpły mi całkowicie po 30 minutach. Próbowałem wymienić ciężarki na cięższe - pomogło częściowo (kierownica spokojna, ale przy 5000 obr szalone drgania).W końcu znalazłem coś takiego:
http://www.vibranator.com/street_bikes_s/23.htmTo są chyba najdroższe ciężarki kierownicy jakie można znaleźć na rynku. Ale stwierdziłem że zaryzykuję, przecież nie będę jeździł bez czucia w łapach. Niedawno do mnie dotarły, i problemy z wibracjami zniknęły. Na wyższych obrotach bardziej czuję drgania podnóżków niż kierownicy!
Wniosek: działa, ale piekielnie drogie
Śr sie 21, 2013 6:37 am
Wymienili Ci kierownicę, ale czy przełożyli wewnętrzne ciężarki? Czy tylko końcówki?
Śr sie 21, 2013 7:23 am
Można też wymienić manetki na piankowe, a jesli to nie da efektów, to poexperymentować z pochyleniem kierownicy - możliwe, że ręce są trochę za bardzo "naciągnięte" i krew nie dociera tak jak powinna.
No i więcej luzu w ściskaniu manetek
Śr sie 21, 2013 7:37 am
no i oczywiście prawidłowo pozycja, czyli ręce mają być luźno na kierownicy. Nie opieramy się o kierownicę w żadnym wypadku, ręce mają na niej spoczywać
pomaga w tym mocne dociskanie nogami podnóżków.
Śr sie 21, 2013 7:45 am
500tka wibruje, to twin jest
Ja lubiłem te jej wibracje. R4 to jednak inna bajka zupełnie. Litr wpada w lekkie wibracje jakoś pomiędzy 5800 a 6000 obrotów. Wtedy swędzi mnie twarz w kasku
Cały szkopuł polega na tym, że to się dzieje przy mniej więcej 140 - 150 km/h, czyli przy fajnej prędkości podróżno-autostradowej. Więc albo wolniej o 10 km/h albo szybciej trzeba jechać.
Śr sie 21, 2013 8:40 am
turos napisał(a):Wymienili Ci kierownicę, ale czy przełożyli wewnętrzne ciężarki? Czy tylko końcówki?
Wymienili mi kierownicę na aluminiową. Aluminiowa ma inną średnicę wewnętrzną. Oryginalne ciężarki do niej nie pasowały, więc wsadzili "uniwersalne końcówki" które własnie wystawiam na bazarze.
Ale na oryginalnej kierownicy z oryginalnymi ciężarkami też było niefajnie. Prawdopodobnie z powodu RSI w łapach dużo bardziej mi przeszkadzaja takie atrakcje.
Cóż, na razie jest ok, a następny motor będzie R4 ;-)
Śr sie 21, 2013 9:17 am
kurcze powiem Ci, że dziwna sprawa, bo ja mam wsadzone jakieś końcówki uniwersalne za podobne do końcówek jakie były oryginalne i nie odczuwam aż tak mocno drgań. Może faktycznie ta aluminiowa kierownica tak słabo tłumi te drgania.
No nic, szerokości, przyczepności
Śr sie 21, 2013 10:10 am
Turos, a może ty po prostu nie masz RSI ??
To taka choroba zawodowa informatyków, że łapy cierpną od trzymania ich na klawiaturze w lekko odgiętej pozycji. Udało mi sie od niej uciec, ale wystarczy niewielkie dodatkowe obciążenie i wraca.
Śr sie 21, 2013 10:39 am
zawsze twierdziłem ze wielkość i waga ciężarków przy kierownicy jest sprawą bardzo ważną.
Kiedyś przy podobnym temacie /chyba na forum motocyklistów/ zostałem jednak uznany przez co "mądrzejszych" za heretyka.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.