Switch to full style
Opinie, doświadczenia, uwagi, sugestie dotyczące warsztatów / serwisów motocyklowych.

Regulamin działu

W tym dziale utrzymujemy porządek. Trzymamy się tematu w wypowiedziach! Wszystkie posty nie na temat będą usuwane.
Odpowiedz

Interceptor Funky Garage Warszawa

Pt kwi 12, 2013 7:55 pm

Odebrałem dziś furę po grubszych naprawach :clap: :clap: , więc mogę powiedzieć kilka słów.
Strona internetowa.
Kontakt telefoniczny 502 362 4 sześć cztery - Artur Zając.

Gość pracował kilka lat w Honda MCS, a następnie w Honda Plaza w Warszawie. Mechanik bardzo w porządku, choć podejście ma dość specyficzne. Jak ktoś chce licho i na sztukę coś naprawiać to raczej się nie weźmie za robotę i szczerze to powie. Jeśli chodzi o części to głównie oryginały albo dobre zamienniki. Robiłem regulację zaworów, czyszczenie i synchronizację gaźników (okazało się, że dwie śruby od regulacji składu mieszanki były uszkodzone i było sporo zabawy, żeby to jakoś usprawnić), a także wymianę łożyska główki ramy. Moto wydane umyte i wysprzątane. Przy okazji wyczyścił i usprawnił mi rolgaz. Okazało się, że ktoś mało rozgarnięty go kiedyś posmarował, smar stężał i ciężko to wszystko zaczęło chodzić. Przejechałem się specjalnie okrężną drogą do domu - moto rzeczywiście dużo precyzyjniej reaguje na gaz i chętnie się wkręca na obroty. Chociaż to ostatnie akurat jest pewnie zasługą i regulacji zaworów i serwisu gaźników.
Jeśli chodzi o łożysko główki ramy to mimo, że miałem kupiony już rok temu zestaw JMT, zdecydowałem się jednak na oryginał Hondy. W zestawie oryginalnym są łożyska kulkowe, w zamienniku rolkowe. Podobno te pierwsze gwarantują bardziej płynną pracę i w tym konkretnym zastosowaniu lepiej się sprawdzają. Wytrzymują też dłużej niż zamiennik, który kupiłem. Wychodzę z założenia, że jak fabryka coś zaprojektowała tak a nie inaczej, to miało to pewnie jakiś sens. Gdybym wiedział od razu, że te łożyska to inny rodzaj, wcale bym ich nie kupił. Ale mniejsza o to.
Zasadniczo mogę szczerze polecić gościa. Na warsztacie jest porządek. Może pierdoła, ale ja bardzo zawracam na to uwagę, bo sporo to mówi o mechaniku. Cena nie była jakaś powalająco niska, ale w stosunku cena/jakość ok. Wszystkie wymieniane elementy miałem do obejrzenia z komentarzem co, po co, dlaczego itd.

Z bonusów - jak oddawałem moto, napomknąłem o tym, że kolega z forum ma w CBF 1000 ze sporym przebiegiem problem z za dużym spalaniem. Artur od razu strzelił, że najpewniej sonda lambda jest do wymiany. Zbyhu pisał ostatnio, że zdiagnozował sondę i rzeczywiście coś z nią było nie tak. Nowa już podobno zamówiona, zobaczymy czy przyczyna okaże się trafnie określona. Jeśli tak, to myślę, że będzie to też potwierdzenie sporej wiedzy mechanika. :smoke: O ile pamiętam Zbyhowa locha stała nawet parę dni w ASO Hondy i też załamali ręce.

Aha... jeszcze jedna Edyta.
Artur mówi, że zna przyczynę i umie naprawić problem zerujących się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki Trip1 i Trip2. Przyczyną, jeśli nie jest problem z zasilaniem zegarów, jest...partactwo podczas cofania szafy. Więc jeśli zerują Ci się Tripy... to wiedz, że coś się działo ;)
Ostatnio edytowano Pt kwi 12, 2013 9:08 pm przez trampek, łącznie edytowano 1 raz

Re: Interceptor Funky Garage Warszawa

Pt kwi 12, 2013 8:10 pm

Miło...
Fajnie że mechanik potrafi zauważyć że coś jest nie tak z motocyklem, i sam z siebie coś poprawić
Nie jest zatem tylko "wymieniaczem" części na nowe.
Cenna i nie często spotykana cecha.

Odp: Interceptor Funky Garage Warszawa

Pt kwi 12, 2013 9:37 pm

Avalon napisał(a):Nie jest zatem tylko "wymieniaczem" części na nowe.
Cenna i nie często spotykana cecha.


Dokładnie. I dlatego właśnie nie czuję się pokrzywdzony cenowo. Choć pewnie gdybym poszukał, znalazłbym taniej. Ale ważne są dla mnie pewne wartości dodane, niewidoczne na pierwszy rzut oka.
Na jesieni pytałem o cene tej samej roboty we wspominanym tu pare razy ZS Motocykle Japonskie gdzies tam kolo Zakrętu. Było porównywalnie.

Re: Interceptor Funky Garage Warszawa

So kwi 20, 2013 12:17 pm

byłem wczoraj w tym warsztacie. co prawda tylko żeby założyć gmole, ale mogę potwierdzić słowa trampka. widać, że Artur zna się na robocie i lipy nie odwala. będę miał kilka rzeczy eksploatacyjnych do zrobienia to sądzę, że się do niego wybiorę.

Re: Interceptor Funky Garage Warszawa

So kwi 20, 2013 2:37 pm

Z ciekawości ile za założenie gmoli? :)

Odp: Interceptor Funky Garage Warszawa

So kwi 20, 2013 5:47 pm

70-100pln

ja zaplacilem 100 bo sie Artur musial nameczyc z wykreceniem srub trzymajacych silnik.

z jednej strony kawalek gwintu przykleilo sie do sruby :o z drugiej tez ale znacznie mniej ;-)
tak czy siak sie chlop narobil troche...

Odp: Interceptor Funky Garage Warszawa

So kwi 20, 2013 8:57 pm

A widziales monster garage w garazu obok ? Koles robi lowridery ze starych amerykanskich fur i przerabia motocykle. W zasadzie buduje je od podstaw ;)

Odp: Interceptor Funky Garage Warszawa

So kwi 20, 2013 9:08 pm

widzialem widzialem. sporo maszynek sie tam budowalo :grin:
Odpowiedz