Opinie, doświadczenia, uwagi, sugestie dotyczące sklepów, salonów z motocyklami, częściami do motocykli, akcesoriami motocyklowymi, ubraniami itp.
Regulamin działu
W tym dziale utrzymujemy porządek. Trzymamy się tematu w wypowiedziach! Wszystkie posty nie na temat będą usuwane.
Pn lut 09, 2015 10:05 pm
Wracając do głównego tematu (sorry za przerwanie off-topica
), jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz z ewentualnym ubezpieczeniem AC nowego motocykla. Trzeba dokładnie sprawdzić ilu i jakich zabezpieczeń wymaga dana polisa/oferta, co jest zależne od ceny motocykla oraz ubezpieczyciela. Dla przykładu Allianz w ofercie "dilerskiej" nie uznaje zwykłej blokady kierownicy z kluczyka. Z kolei alarmy (poza certyfikatami) muszą być oficjalnie rekomendowane przez dana markę (np. Hondę) dla danego modelu(-li). Ja dla przykładu wracałem do salonu, aby dokupić alarm i uzyskać pisemną deklarację, że dany model alarmu montuje się w nowych motocyklach Hondy zgodnie z zaleceniem producenta.
Wszystko to trzeba wyczytać z regulaminu ubezpiecznia (drobnym druczkiem), a nawet potwierdzić z centralą konkretnego ubezpieczyciela - najczęściej agenci zwykle nie maja o tym pojęcia, poniważ ubezpieczają głównie samochody.
Jest to o tyle istotne, że przeważnie nikt nie myśli o tym do momentu zakupu polisy (tj. po dokonaniu zakupu moto oraz rejestracji) i tutaj pojawia się problem, ponieważ pojazd trzeba ubezpieczyć w ten sam dzień. Wtedy zaczyna się kombinowanie. Jeśli ktoś przygotuje się na to wcześniej to ma większe pole manewru - łącznie z delikatnym zaniżeniem wartości motocykla na fakturze jeśli cena jest na pograniczu progów cenowych ustalonych w wymogach polisy.
Wt lut 10, 2015 5:35 am
Ej jak to nie uznaje? W moich papierach było napisane wyraźnie ze dwa zabezpieczenia np blokada kierownicy i immobilizer.
Witaj Piotrze. Sikacz to scigacz Piotrze, jakbyś nie zrozumiał[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Wt lut 10, 2015 8:49 am
Ubezpieczałem w pakiecie dealerskim Honda Insurance - Program Motocykle, ponieważ nowy pojazd z reguły najtaniej wychodzi u dealera. Ponieważ w salonie motocyklowym nie mieli punktu ubezpieczen pojechalem do najbliższego salonu samochodowego.
W regulaminie jest zapis "W motocyklach o wartości powyżej 40 000 zł (brutto) - co najmniej dwa różne samodzielne zabezpieczenia przed kradzieżą, w tym jeden autoalarm".
Pani, która ubezpieczała nie wiedziała co w tym przypadku znaczy 'samodzielne', zadzwoniła do centrali Allianza i przekazała mi słuchawkę (nie znała się za bardzo na motocyklach). Tam dowiedziałem się, że wbudowana blokada kierowncy z kluczyka nie jest zabezpieczenieniem samodzielnym. Z tego co pamiętam to immobiliser chyba się zaliczał, ponieważ wystarczyło, że zamontowałem odpowiedni autoalarm.
Wt lut 10, 2015 9:17 am
abak napisał(a):Pani, która ubezpieczała nie wiedziała co w tym przypadku znaczy 'samodzielne', zadzwoniła do centrali Allianza i przekazała mi słuchawkę
Co raz częściej widzę i sam doświadczyłem takiej praktyki i to w najróżniejszych punktach obsługi klienta, ubezpieczyciel, dystrybutor czy sieć telefonii. Czy to oznacza że za obsługe klienta odpowiada nieprzygotowany idiota który nie potrafi rozwiązać wydaje sie prostego problemu z którym przychodzi zainteresowany do wyznaczonego punktu?
Wt lut 10, 2015 10:00 am
Cena czyni cuda... Teraz rozumiem.
Wt lut 10, 2015 10:43 am
Romek napisał(a):abak napisał(a):Pani, która ubezpieczała nie wiedziała co w tym przypadku znaczy 'samodzielne', zadzwoniła do centrali Allianza i przekazała mi słuchawkę
Co raz częściej widzę i sam doświadczyłem takiej praktyki i to w najróżniejszych punktach obsługi klienta, ubezpieczyciel, dystrybutor czy sieć telefonii. Czy to oznacza że za obsługe klienta odpowiada nieprzygotowany idiota który nie potrafi rozwiązać wydaje sie prostego problemu z którym przychodzi zainteresowany do wyznaczonego punktu?
Tak. Najczęściej tak.
Wt lut 10, 2015 1:48 pm
Witajcie. Dziękuję za liczne podpowiedzi. Chcę jeszcze raz sprostować moje wątpliwości.
Czy salon sam za mnie może zarejestrować motor? Mieszkam 180km od salonu i w kwietniu zamierzam odebrać motor i na nim wrócić do domu. Jakoś nie widzę tego żeby kilka razy jeździć taki dystans.
Co do ubezpieczenia to mam już teraz sieczke w głowie i nie wiem co najlepiej wybrać i na czym się skupić.
Jak długo powinienem go docierać? Czy to dalej obowiązuje w nowych modelach? Jak prawidłowo powinienem go dotrzeć?
Rozumiem że na przeglądy mogę jeździsz do każdego innego salonu Hondy i nie tracę gwarancji. Jak długi jest okres gwarancyjny w przypadku nowego motocykla?
Pozdrawiam.
Wt lut 10, 2015 1:51 pm
To wszystko ci powie salon
Wt lut 10, 2015 1:56 pm
AbramsPl napisał(a):Witajcie. Dziękuję za liczne podpowiedzi. Chcę jeszcze raz sprostować moje wątpliwości.
Czy salon sam za mnie może zarejestrować motor? Mieszkam 180km od salonu i w kwietniu zamierzam odebrać motor i na nim wrócić do domu. Jakoś nie widzę tego żeby kilka razy jeździć taki dystans.
Co do ubezpieczenia to mam już teraz sieczke w głowie i nie wiem co najlepiej wybrać i na czym się skupić.
Jak długo powinienem go docierać? Czy to dalej obowiązuje w nowych modelach? Jak prawidłowo powinienem go dotrzeć?
Rozumiem że na przeglądy mogę jeździsz do każdego innego salonu Hondy i nie tracę gwarancji. Jak długi jest okres gwarancyjny w przypadku nowego motocykla?
Pozdrawiam.
nie wiem czy załatwisz to przez salon, ale myślę, że możesz zlecić to firmie zajmującej się rejestracją pojazdów.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.