Switch to full style
Tu wrzucamy oferty zakupu
Zablokowany

Re: Kupię CBF 500:)

Wt mar 22, 2011 9:16 am

dzemzmaslem napisał(a):W wolnej chwili oceńcie ten motor: http://otomoto.pl/honda-cbf-500-04r-M2504742.html jakoś zaczęły się pojawiać na allegro ciekawe oferty:) Tylko nie wiem skąd jest sprowadzony. Cena znowu jest wysoka:) końcówka do urwania myślę spokojnie:)

Trudno się do czegoś przyczepić (zdjęcia kiepskiej jakości). Kolejny egzemplarz, któremu warto się przyjrzeć. Zarówno 600tka jak i 500tka mają legendarnie bezawaryjne silniki. 600tka oczywiście lepiej się sprawdzi w trasie oraz pod obciążeniem kufrowo-pasażerowym. Cena 600tki wygląda dość atrakcyjnie (ale realnie) i trzeba mieć czujność. Zadzwoń, wypytaj o papiery, książkę serwisową, o kraj pochodzenia, o możliwość jazdy próbnej (bez jazdy próbnej nie kupuj!). Rozmowa powie Ci też pewnie czy masz do czynienia z bucem i cwaniakiem, czy z normalnym człowiekiem, który handluje motocyklami (garaż w tle wypełniony sprzętami).

Aha, ja za swojego litra dałem 16000 zł a do motocykla miałem 2 wydechy leovince, 2 wydechy oryginalne, zapasowy bak paliwa (mój jest lekko wgnieciony od parkingówki), wysoką, turystyczną szybę, drugą turystyczną szybę MRA z deflektorem, ładowarkę do akumulatora, całe okufrowanie z givi (boczne i centralny), nowy komplet klocków hamulcowych i 2 prawie nowe zapasowe opony i zestaw do naprawy kół. I na całość dostałem fakturę (brak konieczności opłaty podatku). Też bardzo kombinowałem czy aby to nie jest jakaś mina, ale dziś już wiem, że to była po prostu okazja. Motocykl z 2006 roku z przebiegiem około 40000 km. Dlatego ten CBF600 z 2005 roku w tej cenie jest jak najbardziej realny. Sprawdź go!

Re: Kupię CBF 500:)

Śr mar 23, 2011 1:43 am

Podepnę się pod wątek (jeżeli źle robię, to proszę mnie skarcić).
Ja również jestem na etapie kupowania CBF-ki. Nie zrobię chyba konkurencji, ponieważ szukam CBF600 z owiewką.
Interesują mnie głownie sprzęty z Warszawy i okolic, lub ze wschodu Polski. W tym momencie dysponuję ok. 11kPLN, czy to wystarczy?
Czy może ktoś na forum sprzedaje lub ma namiar na coś ciekawego?

Wpadły mi w oko dwa ogłoszenia i chciałbym poznać Wasze opinie na ich temat:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1495765227
http://otomoto.pl/honda-cbf-600-s-2005r ... 99113.html
Druga wykracza trochę poza moje możliwości finansowe, ale ma ABS i tu pytanie, czy ABS to ważna sprawa? Nigdy nie jeździłem na moto wyposażonym w taki bajer.

Re: Kupię CBF 500:)

Śr mar 23, 2011 4:57 am

m1chal napisał(a):..... ale ma ABS i tu pytanie, czy ABS to ważna sprawa? Nigdy nie jeździłem na moto wyposażonym w taki bajer.


ABS to nie bajer :D ale bardzo przydatny system, nie przejmuj się że nie jeździłeś nigdy na moto z absem bo to nie problem, kumpel ma honde s-wing jeździłem nią pare razy i abs tam genialnie działa :smile: trzeba się trochę postarać żeby wpaść w poślizg

Re: Kupię CBF 500:)

Śr mar 23, 2011 8:21 am

O ABS-ie się zapomina do czasu gdy nagle w nieoczekiwanym momencie zadziała i nierzadko uchroni od uślizgu przedniego koła. O ile stanie się to przy niewielkiej prędkości, to nie ma sprawy, ale jak już przy 50 km/h na łuku drogi na którym wspaniałomyślnie wymalowano pasy dla pieszych to wtedy czujemy najpierw zaskoczenie, a potem ulgę i sobie powtarzamy że dobrze że zainwestowaliśmy w ten wynalazek ;-)

Chociaż ABS potrafi też niemiło zaskoczyć, zbyhu o tym pisał gdzieś kiedyś. Chodziło chyba o to, że jak mamy tarkę lub nierówny asfalt to przy zwykłym hamowaniu, gdyby nie było ABS-u, zahamowalibyśmy normalnie i spokojnie, a tu nagle włącza się ABS i wydłuża drogę hamowania. Mi się taka sytuacja jeszcze nie przytrafiła.

Re: Kupię CBF 500:)

Śr mar 23, 2011 8:44 am

Dzięki za szybką odp. Rozjaśniło mi to sporo w kwestii ABSu.
Prosiłbym jeszcze o jakieś uwagi odnośnie przedstawionych ogłoszeń.

No i jeszcze jedno ważne pytanie, myślę, że dla wielu osób interesujące:
Na co zwracać wagę przy zakupie Hondy CBF600 z owiewką.
Które elementy ulegają zniszczeniu jako pierwsze przy lekkim szlifie a które przy mocnej glebie?
Gdzie jako pierwsza pojawia się korozja i inne Ciekawe rzeczy na które warto zwrócić uwagę?

Re: Kupię CBF 500:)

Śr mar 23, 2011 9:28 pm

m1chal napisał(a):Które elementy ulegają zniszczeniu jako pierwsze przy lekkim szlifie a które przy mocnej glebie?


Przy szlifie to patrz na uchwyty pasażera (rogi) mogą być pomalowane żeby zatuszować, dekle alternatora i sprzęgłą mogą być ryśnięte jeśli nie miał crashpadów albo gmoli, ciężarki kierownicy mogą nosić ślady szlifu (sprawdzić czy kiera nie krzywa), lusterka mogą być ryśnięte.. hmm jeszcze zwróć uwagę na boki opon i krawędzie felg czy nie mają śladów zdarcia jak motor leciał na boku .... tyle z mojego osobistego doświadczenia po zakupie rozbitki... aha no i jeszcze sprawdzić warto ograniczniki skrętu przy główce ramy czy nie noszą śladów uderzenie i później spawania.. warto się dobrze przyglądnąć i oglądać moto z kimś kto się zna na rzeczy :D

Re: Kupię CBF 500:)

Śr mar 23, 2011 9:42 pm

dodam do tego jeszcze ślady na zadupku, tłumiku (tłumikach), zbirniczku (zbiorniczkach) płynu hamulcowego (i/lub sprzęgła) na kierownicy, źle spasowane owiewki, różnica w odcieniu kloszów kierunkowskazów w owiewce, ślady na przednim błotniku, wsporniki i boki chłodnicy, ślady na podnóżkach, pzednich zaciskach hamulcowych i lagach, zbiorniku paliwa.... Generalnie śladów szlifowania może być dużo...

Po większym dzwonie raczej moto jest dość poważnie odbudowywane a rozpieprzone elementy są zastępowane innymi zdrowymi, więc trudniej dostrzec ślady podmiany...

Re: Kupię CBF 500:)

Cz mar 24, 2011 6:10 am

Yo!

Ja bym do tej litanii dolozyl jeszcze pokrzywione lub urwane mocowania silnika, jesli byly crashpady ;).
W mojej mamy CBF600, ktora byla po szlifie, jak zakladalem gmole, to sie okazalo, ze byly pokrzywione sruby mocujace silnik w ramie.
A kumpel pare dni temu wylozyl sie przy zerowej predkosci na Hornecie. Crashpad sie solidnie wygial, zginajac nieco uchwyt silnika w ramie. No i poszla dzwignia tylnego hamulca.
Crashpady to straszny syf.

Pzdr

Re: Kupię CBF 500:)

Cz mar 24, 2011 6:37 am

Bo crashpady powinny być przykręcone śrubami o odpowiednio małej wytrzymałości - takiej, żeby ułamał się crashpad zanim wygnie rama lub też pęknie ucho w bloku silnika.... a niestety tak nie jest... :dusgust:

Re: Kupię CBF 500:)

Pt mar 25, 2011 8:33 am

Jeśli przyszłoby co do czego, to czy ktoś z okolicy Krakowa pojechałby ze mną obejrzeć motor, ewentualnie kupić? oczywiście dniówkę stawiam:)
Zablokowany