Poradnik kupującego

Tu wrzucamy oferty zakupu

Re: Poradnik kupującego

Postprzez goramo » Wt kwi 03, 2012 10:32 am

matushi napisał(a):1. rozpędzamy się i delikatnie puszczamy kierownicę sprawdzając czy kierka nie lata na boki



No, z tym to się może okazać, że nikt żadnej CBFki nie kupi.... bo z założonym kufrem centralnym to jest normalne zachowanie CBFki w pewnym zakresie prędkości (najczęściej w okolicach 50-70km/h)

:wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Poradnik kupującego

Postprzez PeterS » Wt kwi 03, 2012 10:45 am

Bez kufra też, tylko trochę mniej :kwasny: (przynajmniej u mnie). Przy zakupie ściągnałem kufer przy 2. przejeździe testowym i dalej łapał shimmy. Później już nie jeździłem bez kufra.
Gostek, u którego byłem z małym problemem z moto, pracuje w warsztacie serwisującym policyjne CBFy. Mówił, że policjanci gremialnie żalą mu się właśnie na shimmy.
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: Poradnik kupującego

Postprzez rupert » Wt kwi 03, 2012 10:56 am

U mnie lata jak pojebana. Nie wiadomo czy to wina gleby (a była), lagów i w nich oleju, łożysk główki, opony, wyważenia koła, czy co tam jeszcze...
Wystarczy, że "letko" dotknę kiery i idzie jak marzenie. Latam nie wolno i jest ok. Po prostu przyzwyczaiłem sie, że shimmy mam okrutne :msn-wink: Żałowałbym jakby ten problem miał zadecydować o kupnie
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Poradnik kupującego

Postprzez kris » Wt kwi 03, 2012 10:59 am

Może to po prostu konstrukcja główki ramy ustawienia kąta itp skoro to wszyscy maja. Ja u siebie jakoś nie zauważyłem żeby coś mi się takiego działo
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Poradnik kupującego

Postprzez raphi » Wt kwi 03, 2012 11:27 am

PeterS napisał(a):Bez kufra też, tylko trochę mniej :kwasny: (przynajmniej u mnie). Przy zakupie ściągnałem kufer przy 2. przejeździe testowym i dalej łapał shimmy. Później już nie jeździłem bez kufra.
Gostek, u którego byłem z małym problemem z moto, pracuje w warsztacie serwisującym policyjne CBFy. Mówił, że policjanci gremialnie żalą mu się właśnie na shimmy.

Zaraz po tym jak policja dostała CBF-ki na początku zeszłego zesonu, w Częstochowie na zlocie rozmawialiśmy z 2-ma policjantami, którzy pierwsze co to pytali właśnie o shimmy. Taka przypadłość. A oni śmigają z kuframi bocznymi, radiostacją i generalnie mają spore obciążenie z tyłu i do tego duży opór powietrza. Musi im narywać sprzętem dosyć mocno.
Ja w moim gdy jadę z pełnym okufrowaniem to czuję shimmy nawet trzymając ręce na kierownicy. Muszę dociążyć manetki by ustąpiło, więc problem jest dość znaczny.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Poradnik kupującego

Postprzez rupert » Wt kwi 03, 2012 11:55 am

raphi napisał(a):Zaraz po tym jak policja dostała CBF-ki na początku zeszłego zesonu, w Częstochowie na zlocie rozmawialiśmy z 2-ma policjantami, którzy pierwsze co to pytali właśnie o shimmy. Taka przypadłość. A oni śmigają z kuframi bocznymi, radiostacją i generalnie mają spore obciążenie z tyłu i do tego duży opór powietrza. Musi im narywać sprzętem dosyć mocno.
Ja w moim gdy jadę z pełnym okufrowaniem to czuję shimmy nawet trzymając ręce na kierownicy. Muszę dociążyć manetki by ustąpiło, więc problem jest dość znaczny.

Zakładam, że te policyjne są inaczej przygotowane, właśnie zawieszenie, może hamulce, pod dodatkowe obciążenie. Pewnie Twoja miałaby większy problem z tymi policyjnymi gadżetami :glare:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Poradnik kupującego

Postprzez goramo » Wt kwi 03, 2012 12:55 pm

Rupert napisał(a):
raphi napisał(a):Zaraz po tym jak policja dostała CBF-ki na początku zeszłego zesonu, w Częstochowie na zlocie rozmawialiśmy z 2-ma policjantami, którzy pierwsze co to pytali właśnie o shimmy. Taka przypadłość. A oni śmigają z kuframi bocznymi, radiostacją i generalnie mają spore obciążenie z tyłu i do tego duży opór powietrza. Musi im narywać sprzętem dosyć mocno.
Ja w moim gdy jadę z pełnym okufrowaniem to czuję shimmy nawet trzymając ręce na kierownicy. Muszę dociążyć manetki by ustąpiło, więc problem jest dość znaczny.

Zakładam, że te policyjne są inaczej przygotowane, właśnie zawieszenie, może hamulce, pod dodatkowe obciążenie. .....



Nie sądzę... :mellow:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Poradnik kupującego

Postprzez Goral4t » Wt kwi 03, 2012 2:37 pm

matushi napisał(a):Goral, pływające to są zaciski ;)

A w temacie:
-w czasie jazdy:
1. rozpędzamy się i delikatnie puszczamy kierownicę sprawdzając czy kierka nie lata na boki i czy moto samo nie skręca.
2. Postarajmy się wejść w parę zakrętów sprawdzając czy moto kładzie się tak jak chcemy czy tez nie chce się dać pochylić lub też wręcz przeciwnie, wali się w zakręt mocniej niż byśmy chcieli, może to być oznaką zużytego łożyska lub złej geometrii ramy i zawieszenia.
3. Sprawdźmy systemy i osprzęt motocykla (ABS, światła, dodatkowe wyposażenie etc.).

Na postoju:
1. Zawsze marudźmy że to nie tak i tamto nie tak ;) no chyba że moto naprawdę igiełka, wtedy nie marudzimy tylko pieniądze na stół bo szkoda czasu ;)



sory ale co ty pier...??? że nie ma pływających tarcz?

Obrazek

a te nity to co niby jest ?? dla ozdoby ??

Obrazek

na zdj masz tarcze pływającą i zwykłą w moto pływające zaciski sa częsciej w samochodach stosowane....

co do puszczania kiery to jest racja cbf jakoś nie lubi nie być trzymana...
co do kładzenia może być opona kwadratowa i moto juz sie niechce kłąść

marudzimy nad wszystkim :) nie tylko nad zawieszeniem :) no chyba sprzedaje wam ktoś igłe, i się na tym zna,
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Poradnik kupującego

Postprzez matushi » Wt kwi 03, 2012 2:57 pm

Goral mea culpa, zwracam honor :) ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000

Re: Poradnik kupującego

Postprzez zoz0l » Wt maja 29, 2012 7:03 am

Może to i głupie,ale ktoś może nie wiedzieć. Aby skorzystać z rad w tym temacie jedna bardzo ważna rzecz: musisz wiedzieć wszystko na temat kupowanego motocykla! Np. w jakich był malowaniach, gdzie i jakie umieszczone są naklejki, jakie było dostępne wyposażenie itd.. Np oglądałam w Łodzi cbf 600sa z 2006 z naklejką H.I.S.S. na zbiorniku, jak ktoś nie wie, to sprzedawca powie, że jest immobilizer i tyle, albo ostatnio bardzo fajna sprawa- znajomy po prosił o pomoc przy zakupie Fazera..jego pytania do sprzedającego: ile litrów pojemności ma zbiornik, ile to jedzie, ile ma koni...żenada i pożywka dla cfaniaka..
Im więcej wiesz na temat modelu danego motocykla, tym sprawniej i pewniej dokonasz oględzin.
SUZUKI DR125 -----> YAMAHA DT125
i
HONDA CBF600SA --> HONDA NC700XDCT

i pamiętaj...każdy dobry uczynek zostanie kiedyś ukarany..
Avatar użytkownika
zoz0l
Użytkownik
 
Posty: 197
Dołączył(a): N sty 15, 2012 2:07 pm
Lokalizacja: 3miasto
Wiek: 39
Imię: Ola
Motocykl: NC700XDCT i DT125
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kupię

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości