Switch to full style
Tu wrzucamy oferty zakupu
Odpowiedz

Re: Poradnik kupującego

Wt kwi 03, 2012 10:32 am

matushi napisał(a):1. rozpędzamy się i delikatnie puszczamy kierownicę sprawdzając czy kierka nie lata na boki



No, z tym to się może okazać, że nikt żadnej CBFki nie kupi.... bo z założonym kufrem centralnym to jest normalne zachowanie CBFki w pewnym zakresie prędkości (najczęściej w okolicach 50-70km/h)

:wink:

Re: Poradnik kupującego

Wt kwi 03, 2012 10:45 am

Bez kufra też, tylko trochę mniej :kwasny: (przynajmniej u mnie). Przy zakupie ściągnałem kufer przy 2. przejeździe testowym i dalej łapał shimmy. Później już nie jeździłem bez kufra.
Gostek, u którego byłem z małym problemem z moto, pracuje w warsztacie serwisującym policyjne CBFy. Mówił, że policjanci gremialnie żalą mu się właśnie na shimmy.

Re: Poradnik kupującego

Wt kwi 03, 2012 10:56 am

U mnie lata jak pojebana. Nie wiadomo czy to wina gleby (a była), lagów i w nich oleju, łożysk główki, opony, wyważenia koła, czy co tam jeszcze...
Wystarczy, że "letko" dotknę kiery i idzie jak marzenie. Latam nie wolno i jest ok. Po prostu przyzwyczaiłem sie, że shimmy mam okrutne :msn-wink: Żałowałbym jakby ten problem miał zadecydować o kupnie

Re: Poradnik kupującego

Wt kwi 03, 2012 10:59 am

Może to po prostu konstrukcja główki ramy ustawienia kąta itp skoro to wszyscy maja. Ja u siebie jakoś nie zauważyłem żeby coś mi się takiego działo

Re: Poradnik kupującego

Wt kwi 03, 2012 11:27 am

PeterS napisał(a):Bez kufra też, tylko trochę mniej :kwasny: (przynajmniej u mnie). Przy zakupie ściągnałem kufer przy 2. przejeździe testowym i dalej łapał shimmy. Później już nie jeździłem bez kufra.
Gostek, u którego byłem z małym problemem z moto, pracuje w warsztacie serwisującym policyjne CBFy. Mówił, że policjanci gremialnie żalą mu się właśnie na shimmy.

Zaraz po tym jak policja dostała CBF-ki na początku zeszłego zesonu, w Częstochowie na zlocie rozmawialiśmy z 2-ma policjantami, którzy pierwsze co to pytali właśnie o shimmy. Taka przypadłość. A oni śmigają z kuframi bocznymi, radiostacją i generalnie mają spore obciążenie z tyłu i do tego duży opór powietrza. Musi im narywać sprzętem dosyć mocno.
Ja w moim gdy jadę z pełnym okufrowaniem to czuję shimmy nawet trzymając ręce na kierownicy. Muszę dociążyć manetki by ustąpiło, więc problem jest dość znaczny.

Re: Poradnik kupującego

Wt kwi 03, 2012 11:55 am

raphi napisał(a):Zaraz po tym jak policja dostała CBF-ki na początku zeszłego zesonu, w Częstochowie na zlocie rozmawialiśmy z 2-ma policjantami, którzy pierwsze co to pytali właśnie o shimmy. Taka przypadłość. A oni śmigają z kuframi bocznymi, radiostacją i generalnie mają spore obciążenie z tyłu i do tego duży opór powietrza. Musi im narywać sprzętem dosyć mocno.
Ja w moim gdy jadę z pełnym okufrowaniem to czuję shimmy nawet trzymając ręce na kierownicy. Muszę dociążyć manetki by ustąpiło, więc problem jest dość znaczny.

Zakładam, że te policyjne są inaczej przygotowane, właśnie zawieszenie, może hamulce, pod dodatkowe obciążenie. Pewnie Twoja miałaby większy problem z tymi policyjnymi gadżetami :glare:

Re: Poradnik kupującego

Wt kwi 03, 2012 12:55 pm

Rupert napisał(a):
raphi napisał(a):Zaraz po tym jak policja dostała CBF-ki na początku zeszłego zesonu, w Częstochowie na zlocie rozmawialiśmy z 2-ma policjantami, którzy pierwsze co to pytali właśnie o shimmy. Taka przypadłość. A oni śmigają z kuframi bocznymi, radiostacją i generalnie mają spore obciążenie z tyłu i do tego duży opór powietrza. Musi im narywać sprzętem dosyć mocno.
Ja w moim gdy jadę z pełnym okufrowaniem to czuję shimmy nawet trzymając ręce na kierownicy. Muszę dociążyć manetki by ustąpiło, więc problem jest dość znaczny.

Zakładam, że te policyjne są inaczej przygotowane, właśnie zawieszenie, może hamulce, pod dodatkowe obciążenie. .....



Nie sądzę... :mellow:

Re: Poradnik kupującego

Wt kwi 03, 2012 2:37 pm

matushi napisał(a):Goral, pływające to są zaciski ;)

A w temacie:
-w czasie jazdy:
1. rozpędzamy się i delikatnie puszczamy kierownicę sprawdzając czy kierka nie lata na boki i czy moto samo nie skręca.
2. Postarajmy się wejść w parę zakrętów sprawdzając czy moto kładzie się tak jak chcemy czy tez nie chce się dać pochylić lub też wręcz przeciwnie, wali się w zakręt mocniej niż byśmy chcieli, może to być oznaką zużytego łożyska lub złej geometrii ramy i zawieszenia.
3. Sprawdźmy systemy i osprzęt motocykla (ABS, światła, dodatkowe wyposażenie etc.).

Na postoju:
1. Zawsze marudźmy że to nie tak i tamto nie tak ;) no chyba że moto naprawdę igiełka, wtedy nie marudzimy tylko pieniądze na stół bo szkoda czasu ;)



sory ale co ty pier...??? że nie ma pływających tarcz?

Obrazek

a te nity to co niby jest ?? dla ozdoby ??

Obrazek

na zdj masz tarcze pływającą i zwykłą w moto pływające zaciski sa częsciej w samochodach stosowane....

co do puszczania kiery to jest racja cbf jakoś nie lubi nie być trzymana...
co do kładzenia może być opona kwadratowa i moto juz sie niechce kłąść

marudzimy nad wszystkim :) nie tylko nad zawieszeniem :) no chyba sprzedaje wam ktoś igłe, i się na tym zna,

Re: Poradnik kupującego

Wt kwi 03, 2012 2:57 pm

Goral mea culpa, zwracam honor :) ;)

Re: Poradnik kupującego

Wt maja 29, 2012 7:03 am

Może to i głupie,ale ktoś może nie wiedzieć. Aby skorzystać z rad w tym temacie jedna bardzo ważna rzecz: musisz wiedzieć wszystko na temat kupowanego motocykla! Np. w jakich był malowaniach, gdzie i jakie umieszczone są naklejki, jakie było dostępne wyposażenie itd.. Np oglądałam w Łodzi cbf 600sa z 2006 z naklejką H.I.S.S. na zbiorniku, jak ktoś nie wie, to sprzedawca powie, że jest immobilizer i tyle, albo ostatnio bardzo fajna sprawa- znajomy po prosił o pomoc przy zakupie Fazera..jego pytania do sprzedającego: ile litrów pojemności ma zbiornik, ile to jedzie, ile ma koni...żenada i pożywka dla cfaniaka..
Im więcej wiesz na temat modelu danego motocykla, tym sprawniej i pewniej dokonasz oględzin.
Odpowiedz