Wt wrz 06, 2016 11:26 pm
geguś napisał(a):Do czego służą przyciski na przedostatnim zdjęciu (dwie strzałki w górę i dwie w dół)?
Śr wrz 07, 2016 6:15 am
Śr wrz 07, 2016 9:31 am
Avalon napisał(a):Silnik EP6 czyli VTI 120KM.... Kiedyś ten silnik miał opinie najgorszego jaki trafił pod maskę Citroena i Peugeota.
PSA dał BMW swojego turbo diesla, a wzięli od nich benzynę.
Pierwsze modele miały ogromny problem z rozrządem, zacierającymi się wałkami rozrządu (słabe smarowanie pierwszej panewki wałka) brały olej, miały problemy z kołem ciernym pompy wodnej, i ogólnie szwankował osprzęt jak zawory VTI, czujniki itp.
Z biegiem lat konstrukcja została poprawiona i dopracowana, i teraz nie sprawia już tak wielu problemów.
Niestety 120KM przy tym modelu nie jest "szaleństwem" i wystarcza zaledwie do sprawnego przemieszczania się. Wiem ze diesla nie chcesz, ale nawet podstawowy 1,6 HDI 90/115KM objedzie tego VTI w około
Generalnie Berlingo/Partner to naprawdę dopracowane samochody. Nie mają "typowych" usterek jeśli chodzi o mechanikę. To znaczy już nie mają, bo w starszych lubił się posypać przegub kolumny kierowniczej, pękały zewnętrzne klamki drzwi, czasami padł silnik wycieraczki, przełącznik zespolony przy kierownicy, moduł BSI, czy upalały się oprawki lamp tylnych.
Co do wygody i możliwości transportowych to nie można się do niczego przyczepić, bo samochód jest przestronny i naprawdę komfortowy, no i w wersji Multispace wygląda wg mnie dość atrakcyjnie.
Francuzi cały czas poprawiają konstrukcje, i każdy kolejny model miał coś zmienione, więc im młodszy tym lepszy i jednak mniej awaryjny.
Śr wrz 07, 2016 9:45 am
Śr wrz 07, 2016 9:57 am
Śr wrz 07, 2016 9:58 am
Nazarejski napisał(a):A jakie robisz przebiegi rocznie?
Śr wrz 07, 2016 10:19 am
Śr wrz 07, 2016 10:27 am
Śr wrz 07, 2016 10:41 am
raphi napisał(a):Przy takim niskim przebiegu tylko benzyna. Diesel jest nieuzasadniony ekonomicznie.
Chciałem sobie obejrzeć takiego nowego Berlingo i...\
Śr wrz 07, 2016 10:43 am