Switch to full style
Tu wrzucamy oferty sprzedaży
Zablokowany

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

N kwi 15, 2012 9:31 pm

RNP napisał(a):No to wychodzi, że niecałe 0,3l więcej niż CBF1000, super wynik ale w praktyce nie chce mi się wierzyć, żeby taki wynik osiągnąć tym motocyklem. Z drugiej strony z reguły ten motocykl jest obładowany ale kupowany do jazdy typowo turystycznej więc raczej użytkownicy pewnie rzadko kiedy wędrują w górny zakres obrotów tym silnikiem.

Też rozpatrywałem ten motocykl przy zakupie, ale Ja w sumie potrzebowałem na tą chwilę motocykla bardziej turystyczno - miejskiego,niż taką maszynę, w górach też nie mieszkam, żeby kupować sobie coś takiego. Jednak zawsze skłaniałem się ku motocyklom do terenu.

Nie ma tu co wierzyć czy nie wierzyć. To są twarde fakty. Tak samo twarde jak moje zużycie paliwa liczone na tym samym portalu.

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

Pn kwi 16, 2012 5:14 am

Ja takiego mieć nie mogę bo bym łańcuchy wymieniał co 2000 km :-\

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

Pn kwi 16, 2012 5:49 am

raphi napisał(a):Nie ma tu co wierzyć czy nie wierzyć. To są twarde fakty. Tak samo twarde jak moje zużycie paliwa liczone na tym samym portalu.


Nie neguję. Na zużycie paliwa wpływa wiele zmiennych. Widocznie to super oszczędny silnik, tylko dlaczego ten Finlandczyk móił o tym? widocznie jeździł wcześniej skuterem;-) o pojemności 50 cm3.

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

Pn kwi 16, 2012 6:28 am

No, ale też przyznać Raphi trzeba, że na Spritmonitor często mają jakieś absurdalnie niskie spalania, jak np. litrowe CBFy z "początku" stawki - średnio to tam schodzą nawet poniżej 5l jak dobrze pamiętam ;).

Wydaje mi się, że do spalania średniego ze Spritmonitor trzeba dołożyć przynajmniej tak 0,3l na setkę, żeby osiągnąć polskie warunki.
Także sądzę, że 6,3-6,5 to byłby standard dla CB1300.

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

Pn kwi 16, 2012 6:54 am

Polskie forum CB1300 -> http://www.hondacb1300.pl/

Zamiast gdybać i się spuszczać (albo nie) nad zajebistością, spalaniem, prowadzeniem itp... itd.... polecam poczytać, co użytkownicy tego sprzętu mają do powiedzenia... :wink:

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

Pn kwi 16, 2012 7:08 am

zbyhu napisał(a):No, ale też przyznać Raphi trzeba, że na Spritmonitor często mają jakieś absurdalnie niskie spalania, jak np. litrowe CBFy z "początku" stawki - średnio to tam schodzą nawet poniżej 5l jak dobrze pamiętam ;).

Wydaje mi się, że do spalania średniego ze Spritmonitor trzeba dołożyć przynajmniej tak 0,3l na setkę, żeby osiągnąć polskie warunki.
Także sądzę, że 6,3-6,5 to byłby standard dla CB1300.

Zgadza się choć nie zawsze (np. w naszym przypadku). Te niskie spalania to pewnie jacyś spokojni niemcy mieszkający na wsi. Jeżdżą przepisowo stówkę i wtedy tak wychodzi. Gdy jest parę stron wynikami, ja zawsze szukam mniej więcej w środku. Średnia w spritmonitor.de dla litrowej CBF-y to 5,77. Obaj ze zbyhem mamy zatem poniżej średniej. Np. zbyhu ma 5.67 a ja 5.69 a z godnie ze zbyhową teorią powinniśmy spalać około 6.0, czyli sprawdza się choć nie zawsze. Wszystko zależy od stylu jazdy.

Jak się kręci wyżej to musi więcej spalić. Litrem da się jeździć oszczędnie bo ma duży moment, ale kręcenie wyżej wcale nie musi się przekładać na szybszą jazdę (np. po mieście), za to na zużycie paliwa tak.

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

Pn kwi 16, 2012 7:09 am

RNP napisał(a):
raphi napisał(a):Nie ma tu co wierzyć czy nie wierzyć. To są twarde fakty. Tak samo twarde jak moje zużycie paliwa liczone na tym samym portalu.


Nie neguję. Na zużycie paliwa wpływa wiele zmiennych. Widocznie to super oszczędny silnik, tylko dlaczego ten Finlandczyk móił o tym? widocznie jeździł wcześniej skuterem;-) o pojemności 50 cm3.

Tak, albo nie wiedział że to jest niewiele, albo kręci silnik wysoko (zupełnie niepotrzebnie). CB1300 ma tylko 5 biegów. Może to dlatego?

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

Pn kwi 16, 2012 7:31 am

Spalanie zależy od kierownika. Wiadomo, że są granice konstrukcyjne, ale zawsze producent podaje możliwie najniższe spalanie. To chyba logiczne. Każdy ma inny styl zmiany biegów, docisk gazu/rollgazu, prędkość preferowaną, dynamikę.
Ludzie się sugerują przy zakupie spalaniem, a potem wychodzi, litr, dwa więcej. No i oczywiście narzekanie. Ludzie kupują duże auta z małymi silniczkami i bardzo narzekają, bo rozrzut spalania bywa kosmiczny. Np 3 cylindrowa jednostka VW 1,2L montowana tak śmiało w Fabiach. No to jakieś nieporozumienie. 3 tyś obr by to nie zdusiło się na starcie.
Znajomy uparł się by kupić Octavię 1,9tDi tą 90 konną. Mówiłem, weź tą mocniejszą lub najmocniejszą (były chyba 90, 110, 130KM), no i nie, bo będzie dużo paliła. 90KM, zapakowany wóz po dach, 4 osoby, highway, włochy i nagle zonk, 8L/100 :cool: Podsumowałem "a nie mówiłem" (130 konna pali nie więcej niż 6 - 6,5 przy full załadunku, 7 z trumną na dachu, a jedzie jak meserszmit)

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

Pn kwi 16, 2012 7:37 am

goramo napisał(a):Polskie forum CB1300 -> http://www.hondacb1300.pl/

Zamiast gdybać i się spuszczać (albo nie) nad zajebistością, spalaniem, prowadzeniem itp... itd.... polecam poczytać, co użytkownicy tego sprzętu mają do powiedzenia... :wink:

Piszą tam chłopaki że od 5.5 przy 90 km/h nawet do 9 litrów co by się chyba zgadzało. Litrem można zejść do 4,8, ale też 7,4 się da.

rupert napisał(a):Podsumowałem "a nie mówiłem" (130 konna pali nie więcej niż 6 - 6,5 przy full załadunku, 7 z trumną na dachu, a jedzie jak meserszmit)

Dlatego właśnie litr spali mniej niż 600-tka. Ale najwyraźniej ta zasada nie obowiązuje pomiędzy litrem a CB1300.

Re: Decyzja zapadła Triumpha ST R sprzedam :(

Pn kwi 16, 2012 9:44 am

raphi napisał(a):Dlatego właśnie litr spali mniej niż 600-tka. Ale najwyraźniej ta zasada nie obowiązuje pomiędzy litrem a CB1300.

600-tka przy optymalnej dla siebie pracy spali mniej od lytra. Tak do 140-150km/h. Powyżej zaczyna żłopać :msn-wink:
Zablokowany