Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Tu wrzucamy oferty sprzedaży

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez Meduzes » Wt cze 26, 2012 8:11 am

Różnice między CBF a FJR

Ciężar:
FJR jest sporo cięższym motorem i czuć tą różnice na parkingowym przestawianiu motocykla. Ale o dziwo podczas jazdy czy też stania (trzymanie motocykla między nogami) FJR jest wręcz lżejsza i łatwiejsza do okiełznania. Spowodowane jest to innym środkiem ciężkości i niższym rozłożeniem masy ... Przy wsiadaniu na CBF czy też zsiadaniu trzeba było mocno się pilnować by za bardzo go nie przechylić bo wiadomo czym to się kończyło ... FJR więcej w tej kwestii wybacza ... FJR jest także niższym motocyklem ...

Pozycja za kierownicą:
tu przyznaje że zmiany są najbardziej widoczne. W FJR pozycja jest bardziej sportowa, czyli motocyklista siedzi lekko pochylony do przodu, oczywiście nie leży na baku jedynie bardziej pochylony niż w CBF, poza tym kierownica jest całkiem inaczej wyprofilowana i sporo węższa. Mnie osobiście bardzo to odpowiada, mam 170cm wzrostu i czuję się na motorze w sam raz. Podejrzewam jednak że wyższe osoby mogą mieć problem z obraniem dogodnej pozycji. Kanapa w końcu wygodna :) a zawieszenie miękkie turystyczne czyli to na czym mi tak bardzo zależało :) Czuć że motor jest przeznaczony na dłuższe przejazdy ...

Jazda:
O dynamice motocykla nie będę się rozpisywał bo sprawa jest chyba jasna :) 1300 a 600 to przeskok cywilizacyjny i choć przy niskich prędkościach nie czuć żadnej różnicy to o tyle przy prędkościach przelotowych i konieczności nagłego przyśpieszenia temat poezja i uśmiech na twarzy . Motocykl jest sporo cięższy i tą masę czuć :shifty: jedzie się dostojnie, wygodnie jest całkiem inny rodzaj jazdy ... CBF była bardziej zrywna, poręczna, szybciej reagowała ... tutaj nie ma co się wygłupiać każdy manewr musi być bardziej przemyślany ... Największa zmiana to składanie się do zakrętu. FJR ma tendencje do przepadania (inne siły na kierownicy) ze względu na inny środek ciężkości. CBF kładła się całą masą (płynnie, a gdy się przeszarżowało wynosiło na zewnątrz) a FJR trzeba kontrować by nie położyć (przepada) ... Przyznaje że pod tym względem lepiej mi się jeździło CBF ale może to kwestia wyczucia i nalotu kilometrów.

Grzanie się:
O grzaniu w tyłek pierwsze słyszę :smile: za to ciepełko jest w kolana i uda bo raz że są osłonięte owiewkami, dwa że ciepło pochodzi od silnika... Na CBF w zimniejsze dni cierpiałem na przewiane "klejnoty" dlatego mnie osobiście to ciepełko odpowiada (to nie jest gorąco !!! jest po prostu cieplej). Poza tym na CBF wiało we mnie z każdej strony (a miałem wersję z owiewkami) za to w FJR nie czuć żadnych oporów a gdy coś za mocno wieje podnosi się elektrycznie szybkę i przyśpiesza z radości :smoke: W tej kwestii czuć największą różnice między turystyką a sport- turystykiem ... Na CBF cierpiałem na przewiane gardło, kupowałem kominiarkę i kołnierz neupremowy by następnego dnia normalnie rozmawiać natomiast w FJR nic mi nie wieje, pełna kultura i wygoda...

Broń Boże nie narzekam na CBF ... to świetny motocykl ale bardziej do krótkich tras lub żwawego śmigania po mieście ... FJR kupiłem do dłuższych przejazdów i tylko dlatego zmieniłem motocykl :)
Meduzes
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt wrz 30, 2011 10:47 am
Motocykl: Honda CBF 600SA

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez Dude » Wt cze 26, 2012 10:26 am

Jestem ciekawy dalszych obserwacji szczegolnie tego przepadania. Dla mnie to motocykl 2 osobowy i wolabym nim nie wyglebic gdzies w korkowych przejazdach. Tu najfajniej wychodzil r1200rt ale ceny powalaja. Jest teraz kilka fjr na otomoto z salonowa za 42kzl z pelnym wypasem. Zbic 10% i brac:) tylko nie ma gdzie prztestowac.
Ps
Na scigacz.pl byl test miejski fjr i jakos nikt nie narzekal. Co ciekawe bylem u dilera Y i tam odradzano mi tego sprzeta, bo wali sie w zakrety i slabo prowadzi... Co czlowiek to inna opinia.
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez raphi » Wt cze 26, 2012 11:58 am

Mi też się FJR bardzo podoba. To jest już pełnoprawny motocykl turystyczny, a jednak ma rozsądne gabaryty i można nim dać sobie radę w mieście. Zerknąłem teraz też na zużycie paliwa i spritmonitor.de podaje średnie dla CBF1000 5,76 l/100 km a dla FJR 6,13 l/100 km co nie jest wielką różnicą. Nie no, fajna bryka.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez Ryży Koń » Cz cze 28, 2012 5:31 am

Ja stawiam na Pan European.
Ryży Koń
Użytkownik
 
Posty: 133
Dołączył(a): Cz cze 14, 2012 6:36 am
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez PeterS » Cz cze 28, 2012 11:41 am

Ryży Koń napisał(a):Ja stawiam na Pan European.

Damian - czy mógłbyś rozwinąć - dlaczego Twoim zdaniem ST1300 jest wyraźnie lepsza od FJR? Czytałem gdzieś testy porównawcze i sprowadzały się do tego, że Fjr`ą można bardziej powinklować, choć z gorącymi jajami, podczas gdy ST1300 to "kanapa". Subiektywne oceny są u mnie jak najbardziej w cenie :)
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez Jurek » Cz cze 28, 2012 5:41 pm

Ryży Koń napisał(a):Ja stawiam na Pan European.

:thumbup:
Jurek
 

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez Ryży Koń » Pt cze 29, 2012 5:40 am

Z całym szacunkiem do testujących. Policja w wielu krajach jeździ zarówno na Hondach jak i na Fortepianach. Trzeba się zdecydować co chcemy. Skoro mowa była o turystyku to ja stawiam na Hondę. A co do winklowania to skoro policjant może to i zwykły użyszkodnik da radę. Powiem wam, że po paru latach siedzenia w motocyklach i po naprawieniu wielu z nich stwierdzam, że Honda najmniej razy mnie zawiodła. Najwięcej miałem problemów z Kawasaki i Yamahą. Niestety Honda jest obecnie trochę mniej solidna ale dotyczy to w sumie wszystkich producentów bez wyjątku. Takie czasy. Kryzys sryzys i księgowi wtykający swoje garbate nosy w każdą dziurę.
Ale z opinią jest jak z dziurą w dupie. Każdy ma swoją. Są tacy co ganiają supersportami po mieście w sportowych, torowych kombinezonach. Bawi ich to i czują się świetnie. Ja nie mam kasy w tej chwili na kilka motocykli więc wybrałem allroundową WSKę z Japonii ;-) Pod pewnymi względami CBFa przypomina mi Africę Twin. Niczym szczególnym się nie wyróżnia i w sumie to jest do wszystkiego i do niczego ale to połączenie jest doskonałe. Im dłużej na niej śmigam tym bardziej jestem zadowolony. To trochę jak małżeństwo z rozsądku. CBFa i ugotuje i posprząta, skarpetki zaceruje a po godzinach..... ho ho ho ;-)
Ryży Koń
Użytkownik
 
Posty: 133
Dołączył(a): Cz cze 14, 2012 6:36 am
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez zbyhu » Pt cze 29, 2012 6:17 am

Mam dokładnie takie same odczucia :).
I co więcej, za bardzo nie widzę na rynku nic, co by mogło na dzień dzisiejszy mi CBF zastąpić. Najbliżej jest TDM 900, ale ona do miasta się mało nadaje, mocno szarpie, jest mniej ułożona.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez PeterS » Pt cze 29, 2012 6:31 am

U mnie było podobnie - do finału, oprócz CBFy doszła też TDM900. FuJaRę odpuściłem, bo za $ którą miałem na moto, kupiłbym 7-8 letni sprzęt, skrzyżowany z przystankiem autobusowym i kręconym licznikiem.
W TDMie z kolei wpirzało mnie szarpanie łańcuchem i masakryczne hamowanie silnikiem po odjęciu gazu (choc w 900 jest to mniej odczuwalne niż w 850). Już chyba jestem skażony wirusem R4 ;)
Może gdyby zrobili MG Norge z silnikiem FJR i ceną CBF...
Może gdyby zrobili NTV z silnikiem CBF i ceną ...
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: Sprzedam Hondę CBF 600SA by Meduzes

Postprzez raphi » Pt cze 29, 2012 6:35 am

Ja sobie jakiś czas temu zrobiłem rekonesans po całym dostępnym rynku motocykli i szukałem sprzętu idealnego. I nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że swojego litra mógłbym wymienić tylko na nowego, który oprócz tego, że ma lepsze zawiasy, sztywniejszą ramę to ładnie wygląda - czyli ma wszystko to, czego brakuje dużej CBFie.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sprzedam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości