CBF 600S do weryfikacji

Tu weryfikujemy i oceniamy wystawione na sprzedaż motocykle.

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez raphi » So sty 03, 2015 11:36 am

Otóż właśnie. Wprawdzie moto ma przebieg poniżej 6000 km (czyli mniej niż wymaga pierwszy przeglad) ALE (!) powinien mieć już przegląd ze względu na wiek. Przegląd jest konieczny po 6000 km LUB po roku.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14126
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez klemens » So sty 03, 2015 2:08 pm

Trochę sam sobie odpowiem. Taki Niemiec rozbija konkretnie auto/motocykl, ubezpieczyciel wypłaca mu kasę i zabiera wrak, tak jak stoi. Ten wrak sprzedaje na aukcji polskiemu/rumuńskiemu handlarzowi tak jak go zabrał. Czyli bez książek, faktur, drugiego kluczyka itd. Dalszą drogę znamy. Może nie jest to regułą ale jest opcją wysoce prawdopodobną. Mój KTM też nie miał (prawie) papierów od nowości, był śliczny, przebieg symboliczny, kupiony jako nowy na Słowacji. Zaryzykowałem i kupiłem. Wygląda na to, że żadnych przygód nie miał i zużycie odpowiada przebiegowi. Ostatnio robił mu gruntowny przegląd niebylejaki fachowiec i nic złego nie stwierdził.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez tomiqu » So sty 03, 2015 3:29 pm

Byłem, oglądałem i... mam niestety mieszane uczucia :bored: Czasami jak człowiek nie pojedzie to się nie dowie pewnych informacji. A mianowicie oglądają kartę pojazdu, na którejś stronie dostrzegłem taki oto wpis z początkiem 2014 roku tego typu: " wykreślono z dowodu rejestracyjnego wpis " L " Pierwsza myśl: no tak...honda była przystosowana do nauki jazdy! Podzieliłem się swoim spostrzeżeniem ze sprzedającym, który potwierdził, że I właściciel rzeczywście prowadził szkołę jazdy , a tę hondę sobie kupił prywatnie. No dobra, ale czy jeżdżąc prywatnie trzeba przystosowywać hondę do nauki jazdy? Być może rzeczywiście zrobił to tylko dlatego aby mieć z tego jakieś profity, typu odliczenia VAT z zakupu, paliwa, itp. Ale pewności nie ma, czy aby honda nie była zachętą dla kursantów aby zapisywać się na kurs bo jest możliwość pojeżdżenia sobie nową CBFką. Od razu mi się przypomniał właściciel szkoły jazdy z mojej miejscowości, który kilka lat temu aby zachęcić kursantów do zapisywania się do jego szkoły zakupił w tym celu Audi TT i ostatnie 2 czy 3 godziny jazdy były właśnie ową TTką :)
Co do samego moto. Wygląda ładnie, nie widać śladów po dzwonku ale z tymi niedopasowanymi owiewkami faktycznie jest coś na rzeczy chyba.
Patrząc na zdjęcie, szpara pomiędzy lewą stroną lampy , a czachą jest ok. 2 razy większa niż z prawej strony.

http://phototive.com/di-TK9Q15O4.jpg

Tak samo spasowanie czarnych części plastiku też nie jest idealne. Szpary pomiędzy bakiem a srebrną częścią owiewki chyba normalne, co?

http://phototive.com/di-G2NBEIGU.jpg

Co do innych elementów to opony przód z koncówki 2007 roku, tył z początku 2008, obie Michelin Pilot Road. Wyglądają na mało zużyte. Przednie tarcze firmy SUNSTAR bez śladów zużycia. Ale klocki mają coś ok. 3-4mm, nie za mało jak na taki przebieg? Tył to samo. Łańcuch DID z grawerą JAPAN , zębatka SUNSTAR w początkowej fazie napięcia. Podnóżki delikatne luzy już mają ale nie są pokorodowane. Nie widać jakiś śladów ingerencji w silnik. Na obroty wkręca się ładnie, pracuje równo, wentylator się włącza. Jazdy próbnej można by rzec nie było, tyle tylko co 10 metrów na jedynce do furtki i z powrotem :kwasny: Sprzedający okoniem stanął , że jak nie będzie miał pełnej gotówki w garści to nie ma mowy o jeździe próbnej na ulicy. Lipa. Zapewniał, że moto prowadzi się prosto ( a kto nie zapewnia :tongue: )
Co do ceny... z 15 klocków można urwać jedynie całe 100zł :biggrin: Chyba nie jestem dobrym negocjatorem :tongue:
Tak jak pisałem wcześniej , jedyne dokumenty do moto to dowód rejestracyjny i karta pojazdu. W karcie zaznaczone, że moto kupione w PL, I rejestracja od kwietnia 2009r. Czyli można rzec jeździła 5 sezonów. 4 sezony u I właściciela i 1 sezon u sprzedającego.
I co Wy drodzy forumowicze radzicie? :)
Brać czy szukać dalej?
BMW F650 '99 => ?
tomiqu
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): Cz paź 11, 2012 5:38 pm
Lokalizacja: woj. lubelskie
Wiek: 44
Imię: Tomek
Motocykl: poszukiwany
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez bushmaster » So sty 03, 2015 4:12 pm

Hmm, w moim mam łańcuch raczej fabryczny i jest to ZRP Regina. Z tego co czytałem na forum taki był dawany na pierwszy montaż, ale być może wychodziły też wersje z DIDem i Sunstarami (podobnie jak moje moto wyszło na Bridgestone'ach a nie Michelinach).
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1118
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez klemens » So sty 03, 2015 5:33 pm

Z oponami rzecz się zgadza. DOTy pasują. Spasowanie elementów, hmm... Ja miałem litra, nówkę salonówkę a jak się patrzyło z góry na moto to jakieś jakby niesymetryczne było lekko. Łańcuch od nowości był na prawie czerwonym polu - makaroniarze niechluje tak nakleili nalepkę. Dokładność montażu nie jest dominującą cechą Włochów. Najlepiej, żeby obejrzał to ktoś mający cbf600 albo jakiś serwis.
Większość sprzedających nie daje moto do jazdy bez gotówki. Nie widzę w tym nic niezwykłego. Można jechać z nieco większym kolegą, który przypilnuje przekazanej czasowo kasy. Jak kupowałem ostatnie moto, sprzedający (dość pokaźny biznesmen) dał mi kluczyki i... nie interesował się ani motocyklem ani mną. Za to zainteresował się moją żonką. Jak wróciłem z jazdy próbnej byli już na TY. :scared: Nadmienię, że nie było mnie prawie godzinę a jak wróciłem, nikt mnie nie oczekiwał. :confused:
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez mario2007 » So sty 03, 2015 5:40 pm

może wystarczy podać numer rejestracyjny w okolicznych serwisach hondy /w okolicach pierwszego właściciela , w końcu gdzieś to kupił.../ i może coś wyjdzie . może ale nie musi .

to "L" to głupota właściciela , ja miałem kiedyś chwilke auto które było na "taxi" teoretycznej u kolegi /zus gdzieś musiał płacic .../ . wyrwałem parę kartek z książeczki , dostałem wtórnik i sprzedałem bez głupich pieczątek i zbędnych pytań . auto nie miało nigdy koguta tylko wpis w karcie pojazdu .
mario2007
Użytkownik
 
Posty: 56
Dołączył(a): Pn paź 06, 2014 6:13 pm
Imię: mariusz
Motocykl: tiger 800 , pcx
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez Romek » So sty 03, 2015 5:59 pm

ja bym poszedł do wydziału komunikacji z nr VIN i zapytał czy gdzieś nie wisi na jakiejś "hipotece". Jeżeli nie to warto się zastanowić nad nim.
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez klemens » So sty 03, 2015 6:07 pm

Romek napisał(a):ja bym poszedł do wydziału komunikacji z nr VIN i zapytał czy gdzieś nie wisi na jakiejś "hipotece"

???
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez tomiqu » So sty 03, 2015 6:25 pm

Z tą hipoteką to jest zapis w umowie ,że sprzedający oświadcza, że przedmiot jest wolny od wad prawnych i nie stanowi przedmiotu zabezpieczenia. Tyle, że w razie "wu" to pozostaje jedynie sądowanie się drogą cywilną aby odzyskać kasę.
Mam nr VIN tej hondy, myślicie , że ASO Hondy w Warszawie mogło by mi coś powiedzieć bez udziału właściciela na jej temat?
Chcę ją jeszcze przejrzeć na stronie rządowej historiapojazdu.gov.pl jak sprzedający mi prześle nr rejestracyjny i datę I rejestracji.
Tak sobie pomyślałem, że przed zakupem warto by było jeszcze prześwietlić tę hondę właśnie w ASO Hondy choć jak nie była ani na jednym przeglądzie to rzeczywistego przebiegu i tak się nie dowiem.
Kuźwa, kupno używanego moto to jednak ryzyko. Może być tylko większe albo mniejsze. :kwasny:
BMW F650 '99 => ?
tomiqu
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): Cz paź 11, 2012 5:38 pm
Lokalizacja: woj. lubelskie
Wiek: 44
Imię: Tomek
Motocykl: poszukiwany
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600S do weryfikacji

Postprzez klemens » So sty 03, 2015 6:45 pm

tomiqu napisał(a): kupno używanego moto to jednak ryzyko. Może być tylko większe albo mniejsze

Dokładnie tak. Żeby je zminimalizować, może znajdziesz kumatego mechanika, żeby z Tobą pojechał obejrzeć moto za jakąś kasę.
Odkręcić jakiś plastik, zdjąć kanapy, zawsze to coś.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Weryfikacja ogłoszeń

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości