Swoją drogą shimmy przy 70-80 km/h oznaczają, że łożysko główki ramy do wymiany, a jeśli pojawiają się przy tym przebiegu to zapewne efekt uderzenia przodem. Nie dajcie sobie wmówić, że shimmy w tym motocyklu to normalka. Fakt, są nieco wrażliwsze niż inne, ale bez przesady.
Co do shimmy, niestety w okolicach tego przedziału drgania są wyczuwalne i u mnie na manetach. Też myślałem, że po wymianie łożyska główki ramy i przy nowych kapciach zjawisko zniknie, ale się myliłem. Niestety ten model tak ma, a przynajmniej mój i znaczna cześć egzemplarzy. Jednak poprawę wyczułem po wyminie tych elementów w przedziale 170-200km\h, wcześniej bujało motocyklem teraz jest spokój. Mój mechanik w motoszklarni twierdzi, że jeszcze można spróbować i zrobić regeneracje lagów, ale to chyba na tą chwilę zbyteczny wydatek.
ps
co do kupna motocykla to złymi doradcami są zawsze pośpiech i ekscytacja. Mimo, że o tym wiem nie zawsze potrafię się do tego zastosować, szczególnie przy zakupie 2oo. Dlatego dobrym momentem na zakup motocykla jest zima.