malina666 napisał(a):Oki Dono masz rację jestem znaffcą i daltego nie ogladam motocykli sam. Kolega z Hondy nie ma lasera w oczach i tak naprawdę on nie stwierdził krzywej ramy. Tylko ja sobie to dopowiedziałem wiec zwracam honor. Zastanawiało nas dlaczego motocykl z przebiegiem 10 tys ma juz odkręcaną pokrywę zaworów, odkręcany wahacz, scięte opony i slay po przygodach. Moj kolega stwierdził ze przygody nie musiały byc poważne bo rama z boku motocykla zazwyczaj jest ukruszona lub uszkodzona w powazniejszy sposób niż to było z tym motocyklem. Ja wysnułem podejrzenia co do krzywej ramy po oponach które obie są tak samo po prawej stronie bardziej wypukłe niz po lewej i nie sadze aby ktoś jezdził na obu oponach ze złym ciśnieniem. Tak na koniec. Przeciez to jest forum, a nie Komisja do spraw wypadków w RP. Cześć z nas jest amatorami, część profesjonalistami bo zapewne pracuje w branży motocyklowej tak jak moj znajomy i zajmuje sie np. oceną pojazdów po wypadkowych. Kolego wez sie wyluzuj bo amatorzy sa na kazdym kroku i trzeba umieć zdecydować kogo sie słuchać lub nie. Jesli tak bardzo działa Ci na nerwy jesli znaffcy wypisują takie komentarze to uwazaj bo to typowy objaw wysokiego wskaznika kompleksowości.
No i właśnie o to mi chodziło. Nie można mówić - nie kupujcie, bo rama jest krzywa. Szkodzisz niewinnemu (być może) sprzedawcy, nie mając pewności.
Stwierdzenie mechanika, że rama zazwyczaj jest ukruszona w tym miejscu jest jak najbardziej na miejscu. I przeważnie nie ma to wpływu na geometrię całego motocykla. Co innego rama stalowa, istnieje większe prawdopodobieństwo, że ucho "pociągnęło" za sobą główny szkielet.
Nierównomierne zużycie opon może mieć wiele przyczyn. Co do złego ciśnienia to uwierz, że wielu ludzi pyta mnie "bo motocykl źle się prowadzi" lub przyprowadzają motocykle nie mając świadomości, że coś jest nie tak. Więcej niż połowa przypadków to właśnie złe ciśnienie w kołach. Przeważnie za mało, ale jak już wcześniej pisałem 4,2 Atm też się zdarzyło.
Co do wypowiedzi amatorów i nie tylko, na tematy różne, zawsze stanowczo twierdzę, że jeśli nie mamy pojęcia - nie wprowadzajmy kogoś w błąd, bo można go narazić na koszty, nieprzyjemne sytuacje jak np. nazwanie oszustem itp. Czytałem m.in. o sprawie salonu Hondy (Motorista?) na tym forum. Anonimowy, nieprzemyślany, złośliwy czy jeszcze inny post w wirtualnym świecie może realnie wpłynąć na realne życie, firmę itp.
zbyhu napisał(a):Dono, może trochę grzeczniej, co?
Kolega ostrzega innych przed ew. kosztowną wyprawą po uszkodzony motocykl, a odpłaca mu się czymś takim?
Może sam kiedyś będziesz chciał się coś dowiedzieć o jakimś motocyklu i będziesz takich informacji szukał, więc nie zniechęcaj innych do dzielenia się nimi.
I co najważniejsze: Malina tam był z osobą obeznaną i oglądał motocykl na żywo, Ciebie tam nie było. Pojedź, zobacz, i wtedy weryfikuj cudze opinie. Bo teraz masz w argumencie tylko swoje domysły przeciwko argumentom kogoś, kto motocykl widział na własne oczy.
Dwa początkowe zdania to w ogóle jakieś pieprzenie wzięte z kosmosu, więc nie będę odpowiadał, bo nawet nie wiem za bardzo co.
No właśnie, Malina był i
na oko stwierdził, że rama jest krzywa. Wcale tak nie musi być. Jakie ja mam argumenty wg. Ciebie? Bo wg. mnie nie mam żadnych, nie potrzebne mi do niczego. Nie oceniam, czy rama w tym moto jest krzywa czy prosta, bo mnie to nie obchodzi. Chodzi mi o pewność, z jaką kolega stwierdził, że "Na ramie przy chłodnicy widać slady uderzenia i były na tle mocne ze wplynełny no geometrię". Wydaje mi się, sądzę że rama może być krzywa. Ok. Rozumiesz, zbyhu?