woder napisał(a):Jak można zweryfikować czy ten egzemplarz był lakierowany? Żadnych wad lakierniczych nie dostrzegłem (kurz, zacieki, cienie).
Dziękuję za opinie. Jak się czegoś jeszcze dowiem (
sprzedawca ma się zająć rozwiązaniem problemu z shimmy), to dam znać
Małe sprostowanie: nie zamierzam jeździć bez trzymanki, podałem jednak przykład (może niezbyt trafny) obrazujący moją niechęć do "tańczącej" kierownicy
Ogólnie mam zamiar rozpocząć etap w życiu pt. "podróże na moto", więc stąd moje znaczne wątpliwości dotyczące nieprawidłowego zachowania moto po zamontowaniu kufrów (po cichu liczyłem też, że może coś się wyjaśniło od czasu ostatnich postów - przeczytałem tematy z tym związane
). Palenie gumy, jazda na tylnym kole i inne szpanerskie wyczyny mnie już (może kwestia wieku
) nie pociągają
Ciekawy jestem co zrobi... żeby tylko nie skończyło się tym, że bedzie źle jeździła bez kufra, a z kufrem ok
. Weź ją jeszcze raz na jazdę, tylko zdejmij kufer. Jak będzie jechać dobrze, to olej temat i już. Moja z kufrem w przedziale 40-80km/h też ma shimmy (niewielkie), ale jak zdejme kufer i jade z sama płytą to jedzie jak po sznureczku
Kufer dosć mocno zaburza aerodynamikę motocykla i jego obecnośc da się też odczuć przy większych prędkościach (w sensie różnicę między jazdą z kufrem i bez).
Co do jazdy bez trzymanki... to ja nawet pilota do garazu wyciągam z łatwo dostępnej kieszeni kurtki jak już się zatrzymam przed zjazdem
Wydechy sobie wypolerujesz i sie będą swieciły jak .... jak należy
Sprawdź czy lagi nie ciekną, zobacz klocki. Sprawdź koniecznie opony - stan i rocznik - bo jak kupisz na starych kapciach, to jednak przyczepność jest gorsza.
Poblaj mówi że mu wygląda na malowaną... zajrzyj proflaktycznie pod owiewki i zerknij na stelaż czy nie pogięty jakoś dziwnie. Zobacz w jakim stanie jest napęd - żeby nie było tak, ze zaraz musisz wymieniać. Sprawdź jak jest naciagnięty łańcuch (czy nie jest wybrany "na blachę", bo to moze być podejrzane i może dlatego jest tak naciągnięty że rozciaga sie już jak guma z gaci).
Z moim niewielkim doświadczeniem i obczytaniem forum i innych rzeczy, to jest to co ja bym teraz oglądał przy zakupie. Stare opony czy zuzyty napęd, to sa dobre argumenty na zbijanie ceny (jeśli reszta moto jest w porządku i warta uwagi).
Jak coś pokręciłem w poradach powyżej - niech ktoś mnie tam opierdzieli, to pójde sie ubiczować.