Sprzedający chyba poczuł się bardzo pewnie bo podwyższył cenę z 15000 na 17500
Swoją drogą to oglądając historię motka na stronie HistoriaPojazdu.gov.pl wychodzi na jaw ciekawy fakt. Otóż pierwsze badania techniczne moto miał zgodnie z przepisami po 3 latach od rejestracji tj. 23.04.2012, natomiast następne co wydaje się dziwne 3 miesiące wcześniej przed terminem tj. 19.01.2013. Nikt przecież bez powodu nie robi wcześniejszych badań jak ma ważne poprzednie. Długo nie trzeba szukać aby dowiedzieć się, że dodatkowe badania techniczne robi się w przypadku:
Dodatkowe badanie Ustawa Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r.
Art. 81. 11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5 (badania okresowe – red.), dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:
1) skierowany przez organ kontroli ruchu drogowego:a) w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska,b) który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 5, lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;2) skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu:a) w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji,b) jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, żeuczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska;
3) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, (...) z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem;
4) który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa, pojazd uprzywilejowany,
pojazd do nauki jazdy, pojazd do przeprowadzania egzaminu państwowego lub pojazd odpowiednio przystosowany lub wyposażony zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych;
5) w którym została dokonana naprawa wynikająca ze zdarzenia powodującego odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia określonego w grupach 3. i 10. działu II załącznika do Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego;6) w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego
Wnioski można samu wyciągnąć