CBF 500 Proszę o opinię

Tu weryfikujemy i oceniamy wystawione na sprzedaż motocykle.

CBF 500 Proszę o opinię

Postprzez user87 » Cz wrz 10, 2015 7:01 pm

Witam,

Proszę o radę w sprawie tego motocykla:
http://olx.pl/oferta/honda-cbf-500a-ory ... 0034b53430
Zgodnie z ogłoszeniem motocykl jest sprowadzony, posiada niewielkie otarcia zegarów i gmoli - z tego co się dowiedziałem nic poważnego. Zastanawia mnie jednak cena - motocykl prócz wspomnianych gmoli nie posiada jak widać żadnych dodatków, co więcej dochodzą dodatkowe koszty (przeglądu, tłumaczenia papierów, rejestracji) więc pewnie co najmniej 400 zł. Do tego wymiana płynów, świece, filtry itp. Jak uważacie, czy ten sprowadzony motocykl jest tego wart? Na co szczególnie zwrócić uwagę?

Proszę również o pomoc w kwestii blokady - ponieważ nie mam doświadczenia w technicznych aspektach motocykli zastanawiam się, jak mógłbym zweryfikować, czy blokada, która jest założona na motocykl jest łatwa do zdjęcia. Z tego co czytałem, w starszych wersjach CB była to kwestia dysz oraz króćców. Prócz tych problematycznych podobno w nowszych jedynie ogranicza się kąt otwarcia przepustnicy. Czy można jakoś potwierdzić to co napisał sprzedawca, że usunięcie blokady nie jest rzeczą probmenatyczną i kosztowną?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
user87
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz wrz 10, 2015 6:38 pm

Re: CBF 500 Proszę o opinię

Postprzez Wesoły Dyzio » Pt wrz 11, 2015 6:14 am

A my prosimy dokonać niezbędnej formalności. Rozumiem, że regulamin przeczytany i zaakceptowany podczas rejestracji na forum.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 Proszę o opinię

Postprzez Talrep » Pt wrz 11, 2015 6:27 am

Za tą cenę szukał bym sześćsetki. Jeśli zdjęcie blokady to kilka minut to niech Ci ją zdejmie na miejscu :msn-wink:
Nie wiem czy tak ma być ale wygląda mi jakby gmole nie były ze sobą połączone za kolektorem - coś tam jest chyba nie tak.
Avatar użytkownika
Talrep
Użytkownik
 
Posty: 144
Dołączył(a): N kwi 26, 2015 11:47 am
Lokalizacja: Łomianki
Wiek: 41
Imię: Jacek
Motocykl: CBF600SA '09
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 Proszę o opinię

Postprzez zbyhu » Pt wrz 11, 2015 6:44 am

Jeśli jest blokada na przepustnicy, to jest to taka zwykła blaszka / kształtownik przy lice gazu przy gaźnikach, która ogranicza ruch linki gazu. Powinno być to widoczne.
Ruszasz manetką gazu, patrzysz co się rusza przy gaźnikach i co oporuje przy otwarciu na maksa. To właśnie jest ta blaszka.

Zapraszamy do powitalni. Miło jest się najpierw przywitać, inaczej ludzie, którzy mają podzielić się z Tobą swoją wiedzą, czują się potraktowani instrumentalnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 500 Proszę o opinię

Postprzez user87 » Pt wrz 11, 2015 7:28 am

Dzięki za odpowiedź, rady i uwagi. ;)
Zbyhu, rozumiem, że jeśli jest widoczna blokada wspomniana przez Ciebie (czyli pewnie coś takiego: http://www.hoonda.pl/viewtopic.php?f=25 ... 088#p20088) to raczej innych dodatkowych zabezpieczeń/blokad nie powinno być w tym modelu?
user87
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz wrz 10, 2015 6:38 pm

Re: CBF 500 Proszę o opinię

Postprzez Wesoły Dyzio » Pt wrz 11, 2015 7:53 am

Talrep napisał(a):Za tą cenę szukał bym sześćsetki. Jeśli zdjęcie blokady to kilka minut to niech Ci ją zdejmie na miejscu :msn-wink:
Nie wiem czy tak ma być ale wygląda mi jakby gmole nie były ze sobą połączone za kolektorem - coś tam jest chyba nie tak.

Gmole są wygięte i połączone nad kolektorami.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 Proszę o opinię

Postprzez user87 » So wrz 12, 2015 8:46 pm

A jeszcze chciałem zapytać o kwestię kontrolek w CBF. Z tego co mi się wydaje, przed zapaleniem - a nawet i po jeśli pojazd stoi - powinna zapalić się kontrolka ABS, a gasnąć dopiero po ruszeniu motocykla. Może to pytanie z tych durnych, ale czy są jeszcze dodatkowe, które powinny się świecić przed zapaleniem/gasnąć w odpowiednim momencie, coby wyłapać potencjalny problem (pomijając oczywiście kontrolkę Neutral;)?
user87
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz wrz 10, 2015 6:38 pm

Re: CBF 500 Proszę o opinię

Postprzez Turos » Pn wrz 14, 2015 10:06 am

ABS gaśnie po osiągnięciu pewnej prędkości (chyba 10 czy 15km/h)
Nieoryginalne lampy tył ma ta CBF. W oryginale były żółte klosze, chociaż sam wolę te przezroczyste :) To samo przednie kierunki.
Nic poważnego, ale plastiki zadupka też wymienione, lusterka też. Brak naklejki ABS na przednim błotniku.
Także pisanie w tytule ORYGINAŁ trochę nie na miejscu.
pzdr
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 Proszę o opinię

Postprzez nocny » Wt wrz 15, 2015 7:30 pm

Nie wiem jak w 500 ale w 600 od 2006 były takie klosze przezroczyste, tak jak przednie kierunki białe.
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm


Powrót do Weryfikacja ogłoszeń

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron