Ocena CBF600 przed oględzinami

Tu weryfikujemy i oceniamy wystawione na sprzedaż motocykle.

Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez Wielebny » Cz kwi 15, 2021 8:25 pm

Cześć, jako że syn mój prywatny :tongue: zdaje prawko na A2 zaczął szukać dla siebie sprzętu i upatrzył na tę właśnie kategorie CBF 600 z 2008r. Zwracam się do fachowców tego modelu o zerknięcie swoim skrupulatnym okiem na kilka fot które młody zrobił. przebieg 30 tys. coś tam porysowane i plastik pęknięty (chyba czasza) W sobotę jadę to zobaczyć. Gość wycenił to na 11 tys. A wy co o tym sprzęcie sądzicie ?
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Marzenia się spełniają
Avatar użytkownika
Wielebny
Znawca
 
Posty: 267
Dołączył(a): So lut 27, 2016 11:19 pm
Lokalizacja: EZD
Wiek: 53
Motocykl: CBF 1000 SC64 2014
W siodle: >300 kkm

Re: Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez raphi » Cz kwi 15, 2021 11:17 pm

1. Leżał na lewej i na prawej stronie. Na lewej już miał założone crashpady, na prawej przed założeniem bo crashpad nieruszony.
2. Jeżeli leżał z crashpadem to BARDZO WNIKLIWIE posprawdzaj ucho do którego jest zamocowana rama i crashpad - w tym miejscu, przy zwykłej parkingówce ucho potrafi się wyłamać i przy okazji wywalić dziurę w bloku silnika. Obejrzyj te uszy z lewej i z prawej w poszukiwaniu klejenia. W ogóle crashpady do zdemontowania natychmiast po zakupie. W CBF'ach montujemy tylko gmole (powiedziałem to ja, który jeździ z crashpadami 3 sezon - ale zamontowanymi przy ramie a nie bloku - czyli wyłamie się mocowanie w ramie xdirol
3. Chyba lewy dekiel był zdejmowany. Sprawdź po śrubach. Silikon czarny jest jakoś niechlujnie (niefabrycznie) położony. Czy ucierpiał podczas gleby? Czy może z innego powodu ktoś zaglądał do alternatora?
4. Tylna opona z marca 2017 = do wymiany! Przednia pewnie przy okazji - 800 zł.
5. Sprawdź napęd (łańcuch i zębatki) czy nie jest przeciągnięty nierówno. Po zdjęciach trudno wyczuć ile ma. Świeci się trochę więc jeździł na sucho (zapewne nie ma olejarki). Jeśli będzie do wymiany - licz 500 - 700.
6. Tylko 1 kluczyk? Bez kompletu bym nie kupował! Z tym może się wiązać sporo problemów. I nie wierzyłbym w bajki że poprzedni właściciel zgubił. Bez kompletu kluczy nie dostaniesz AC - tzn. ubezpieczyciel Ci chętnie sprzeda, ale jak będziesz chciał skorzystać to Ci nie wypłaci nic. Poza tym ktoś może go sobie zostawić i Ci buchnąć moto. A do tego jeśli moto sprowadzone z 1 kluczykiem to tamtejszy ubezpieczyciel przy szkodzie całkowitej zabierał 1 kluczyk.
7. Gdzie jest oryginalny wydech? Skoro sobie wymienił na nowy to oryginalny powinien mieć. Jeśli ucierpiał przy dzwonie to obejrzyj rury aż pod kolektory, czy nie są pokrzywione.
8. Sprawdź łożysko główki ramy: postaw moto na centralce, stań z przodu motocykla, mocno szarp za lagi przód - tył. Jeśli poczujesz JAKIKOLWIEK luz, łożysko główki ramy do wymiany.
9. Wykrzywiona dźwignia zmiany biegów.
10. Wkręcane ograniczniki z podnóżków są starte... albo ktoś winklował grubo po torze, albo starły się przy szliwie?
11. Tarcze mają już wyraźne rowki. Warto sprawdzić ich grubość. Jeśli mają 3,5 mm to nadają się do wymiany - spory koszt! Na oko zdradzają około 80 tkm przebiegu. Sety zaś i manetki zdradzają przebieg niższy. Trudno wyczuć.
12. W dolnej części śruby od regulacji zaworów są jakieś wypryski pod lakierem. Dziwne.
13. W okienku kontrolnym stanu oleju... nie widać oleju. Jeśli moto świeżo odpalone to normalne, ale jeśli na zimno go tam nie będzie to motocykl jeździ z niskim stanem oleju - od razu odpuszczamy zakup!
14. Sprawdź łożyska kół, szarpiąc za koła z boku i obracając delikatnie.
15. Podczas jazdy próbne zwróć uwagę po jakim czasie przy pracy na postoju załącza się wentylator - aby nie czekać zbyt długo, może być po jeździe próbnej. W 600 jeśli układ chłodzenia i silnik działają prawidłowo to trzeba poczekać około 2 minuty przy pracy na biegu jałowym.
16. Sprawdź jak się prowadzi, czy prosto, czy nie trzepie kierownicą (może trzepać bo jest założony kufer a gumy już stare).

Generalnie motocykl zaniedbany. Widać, że serwisu dawno nie widział. Ani myjni.

Ja chyba bym nie wziął i jeszcze poszukał trochę ładniejszego egzemplarza. A jeśli wszystko wyjdzie dobrze to dałbym max 9k.

Szkoda, że swojego jeszcze nie sprzedaję w tym roku, lepiej wyposażona i chyba dużo lepiej zadbana :)
viewtopic.php?f=26&t=7641&hilit=black+widow

Powodzenia!
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez Wielebny » Cz kwi 15, 2021 11:55 pm

raphi No i szczęka mi opadła :eek: i o to mi chodziło. xdrinks Dziękuje za tak rzeczowe i skrupulatne spojrzenie na ten motocykl. Generalnie tak jak piszesz bardzo zaniedbany egzemplarz. W Polsce od 5 lat sprowadzony z Niemiec miała tam jeździć babka. Nie ma też z tego co widzę na zdjęciach stopki centralnej. Pojadę zobaczę wypytam. xgood
Dzięki jeszcze raz. :notworthy: LWG.
Marzenia się spełniają
Avatar użytkownika
Wielebny
Znawca
 
Posty: 267
Dołączył(a): So lut 27, 2016 11:19 pm
Lokalizacja: EZD
Wiek: 53
Motocykl: CBF 1000 SC64 2014
W siodle: >300 kkm

Re: Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez raphi » Pt kwi 16, 2021 12:40 am

Wielebny napisał(a):raphi No i szczęka mi opadła :eek: i o to mi chodziło. xdrinks Dziękuje za tak rzeczowe i skrupulatne spojrzenie na ten motocykl. Generalnie tak jak piszesz bardzo zaniedbany egzemplarz. W Polsce od 5 lat sprowadzony z Niemiec miała tam jeździć babka. Nie ma też z tego co widzę na zdjęciach stopki centralnej. Pojadę zobaczę wypytam. xgood
Dzięki jeszcze raz. :notworthy: LWG.
Nie wiem na pewno, się zdaje się, że stopka centralna była w standardzie dla wersji z ABSem więc dziwne że jej nie ma. Nie zwróciłem uwagi.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez sq8nga » Pt kwi 16, 2021 7:34 am

raphi podchodzisz bardzo pedantycznie do tego motocykla, może dlatego że twój (na zdjęciach) wygląda jakby wyjechał z dokładnego czyszczenia i picowania. Od razu odpowiem że nie jestem powiązany ze sprzedawcą i tym bardziej nie mam nic do Ciebie osobiście, ale mam wrażenie że kilka twoich punktów jest na wyrost.
Ad.4. Opona marzec 2017 i już do wymiany? Nie przesadzałbym. Już przednia wygląda gorzej bieżnikiem, DOTu nie udało mi się znaleźć na zdjęciach. Oczywiście już powoli można myśleć o wymianie, ale jeszcze można pojeździć na niej rok, dwa trzy?
Ad.6. Dlaczego nie ma drugiego kluczyka to temat rzeka, można tylko gdybać. Ubezpieczenie AC dla motocykla z 2008? Po kilku latach kupiłby drugi za sumę składek..., a i tak będzie miał problem aby ktoś go ubezpieczył bez ciągłości AC i z tym wiekiem motocykla. Jakby ktoś chciał ukraść ten motocykl to dorobiłby 3-ci, aby potencjalny klient "nie czepiał się".
Ad.9. Zdjęcia są zbyt słabe aby to określić.
Ad.10. Jak wyżej.
Ad.11. Pamiętajcie że manetki są podgrzewane nieoryginalne to mogą być nowe! Dlatego nie brałbym je do porównania co do przebiegu.
Ad.13. Nie wiem jak w CBF600, ale w 1k gdy motocykl stoi na bocznej stopce to w okienku nie ma oleju.

Oczywiście wszystkie punkty które wymienił raphi należy obligatoryjnie sprawdzić i wiele innych które wyjdą podczas oglądania motocykla na żywo. Ja byłbym daleki aby powiedzieć że jest zaniedbany jeśli któryś ze wspomnianych punktów nie potwierdzi się. Osobiście to przyczepiłbym się łańcucha, bo wygląda jakby oblał go ktoś zwykłym olejem silnikowym, jeździł po szutrach i nie mył go.

Co do czystości motocykla to widać że był niedawno myty, po prostu ktoś nim jeździł ostatnio po mokrej nawierzchni. Moja CBFka robiła za codzienny transport do pracy, niezależnie czy jest deszcz czy nie. To często wyglądała dużo gorzej niż ten motocykl, a nie jestem takim pedantem aby myć go codziennie. Jeden myje motocykl co tydzień i czyści każdy detal, drugi czyści go "z zewnątrz" bez pucowania każdej rurki. Ja należę do tych drugich.

I coś ode mnie:
Wyświetlacz biegów jest do góry nogami. Po co?

Napiszę także moją opinię:
Na podstawie zdjęć nie można tego motocykla skreślić, jest kilka rzeczy do zweryfikowania bo zdjęcia nie są najlepszej jakości. Także zostaje wiele kwestii których nie można zweryfikować bez dotknięcia/odpalenia motocykla. Szczególnie zwróciłbym uwagę na tarcze hamulcowe w porównaniu do reszty elementów i przebiegu, czyli czy nie był kręcony przebieg. Owiewka pęknięta? Cóż, zdarza się. Kto nigdy nie przewrócił motocykla? Co strzeli w motocyklu zależy od szczęścia i na co upadł.
Avatar użytkownika
sq8nga
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt mar 17, 2017 2:18 pm
Imię: Konrad
Motocykl: XJ750 Seca
W siodle: <100 kkm

Re: Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez Wielebny » Pt kwi 16, 2021 7:36 am

Gdyby ktoś miał coś godnego na kat. A2 to się polecam pamięci.
Marzenia się spełniają
Avatar użytkownika
Wielebny
Znawca
 
Posty: 267
Dołączył(a): So lut 27, 2016 11:19 pm
Lokalizacja: EZD
Wiek: 53
Motocykl: CBF 1000 SC64 2014
W siodle: >300 kkm

Re: Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez bronasek » Pt kwi 16, 2021 9:18 am

Raphi bardzo fajne opisał, czasem kubeł zimnej wody jest potrzebny i dla tego sam ngdy nie kupuje .
Sprzedaje moto to można było by go troszkę umyć jak widzę takich to od razu mam wrażenie że chce coś ukryć ...
A pózniej jedziesz i wtf... opona pińcet, plastik czterysta, to tyle ehh chyba wszyscy tak mieli.
bronasek
Użytkownik
 
Posty: 33
Dołączył(a): Pt maja 03, 2019 2:37 pm
Wiek: 38
Imię: Dariusz
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez Wielebny » Pt kwi 16, 2021 9:48 am

sq8nga Dziękuje za Twoją opinię. xdrinks Jadę jutro to zobaczę.
( kluczyki są dwa)
Marzenia się spełniają
Avatar użytkownika
Wielebny
Znawca
 
Posty: 267
Dołączył(a): So lut 27, 2016 11:19 pm
Lokalizacja: EZD
Wiek: 53
Motocykl: CBF 1000 SC64 2014
W siodle: >300 kkm

Re: Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez sq8nga » Pt kwi 16, 2021 11:25 am

Nie przesadzajcie z tym że taki brudny, może gość go dalej używa. Po zdjęciach widać że motocykl był umyty tylko okolice kół brudne. Silnik, górne plastiki, szyba, kufer czyste. Zgodnie z tym co Wielebny pisał zdjęcia są robione przez jego syna, a nie do ogłoszenia. Jakby mi ktoś powiedział że jak chce sprzedać motocykl to muszę go umyć i nie wolno mi nim jeździć bo ktoś może przyjść to bym wyśmiał. Inna sprawa, jeśli motocykl który ma już 13 lat i jest bardzo mocno odpicowany to też będzie śmierdzące, w szczególności ślady pasty nabłyszczającej czy jeszcze mokry motocykl. Jak lakier jest w dobrym stanie to po co nabłyszczać ;) . Niestety częściej widziałem picowane motocykle/samochody z ukrytymi wadami niż po prostu umyte. Oczywiście każdy kij ma dwa końce, dywagować możemy do rana. Trzeba przejechać się z zimną głową i obejrzeć.

Wielebny jeśli możesz weź mechanika motocyklowego na oględziny, jeśli nie to przynajmniej ktoś kto ma już motocykl od wielu lat. Zawsze to ktoś niezwiązany emocjonalnie z zakupem. Tak więc powodzenia i chłodnego podejścia :cheers: .
Avatar użytkownika
sq8nga
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt mar 17, 2017 2:18 pm
Imię: Konrad
Motocykl: XJ750 Seca
W siodle: <100 kkm

Re: Ocena CBF600 przed oględzinami

Postprzez raphi » Pt kwi 16, 2021 12:04 pm

Kiedyś, kiedy jeszcze sprowadzałem z Niemiec motocykle do sprzedaży to przygotowałem sobie taką checklistę. Może się komuś przyda.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Następna strona

Powrót do Weryfikacja ogłoszeń

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron