Nikken Katowice

Dział poświęcony motocyklom innych marek.

Re: Nikken Katowice

Postprzez Monte Christo » Wt paź 16, 2018 12:31 pm

To znaczy tak, z tego maila nie wynika, że masz za coś płacić. To, że masz uzupełnić bak o stan sprzed jazdy to chyba normalne?
To, że masz zapłacić kaucję 2 koła w gotówce to jest ich ubezpieczenie na wypadek, gdybyś chciał nie wrócić, lub uszkodzisz sprzęt. Gotówka dlatego, że cwaniaki nie chcą płacić prowizji za trx kartą. Potem musieliby zrobić zwrot transakcji, czasami również płatny, a Ty masz kasę z powrotem nawet za 2 tyg - zależnie od Banku wydawcy.
Sam nie korzystałem z takich jazd (jeszcze) ale byłem świadkiem rozmowy w salonie Hondy w Warszawie, gdzie gostek z kaucji również wyskakiwał jak brał Hanię nową.
Więc to chyba jest praktyka, nie wiem co na to inni, ale kosztów w sumie za wynajem nie ponosisz. Jedynie depozyt i kasa na paliwo.

Druga sprawa, czy tak powinno być? Tego nie wiem, na pewno lepiej jest iść się przejść osobiście i zagadać, aby poczuli, że ta jazda będzie jedynie przypieczętowaniem zakupu tego modelu maszyny u nich. :wink:
Faktycznie w salonach samochodowych jest inaczej, tam mają w dupie i chcą jedynie aby uzupełnić paliwo.
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Nikken Katowice

Postprzez goramo » Wt paź 16, 2018 12:52 pm

Najlepiej jest na organizowanych dniach testowych - wtedy raczej nikt nie chce kaucji, oraz uzupełniania paliwa.
Ja tak miałem w Triumphie i w Yamasze.

W Hondzie kiedyś brałem na jazdę próbną Trampka 700 i też nie chcieli kasy.
Ale jak ostatnio brałem ot tak, z głupia frant, nową CB1000R, to kaucji wplacalem 4 tysie.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Nikken Katowice

Postprzez raphi » Wt paź 16, 2018 3:33 pm

No więc tradycja z kaucjami (Monte, ja wiem, że to kaucja zwrotna) jest tylko u nas.
Wiem jak jest w DE - tam nikt nie chce od Ciebie żadnych pieniędzy. Rynek 2oo jest tak rozwinięty, że jazdy testowe mają swoje miejsce w słupku z kosztami promocyjnymi. Nie płacisz za paliwo ani żadnych kaucji. Spisujesz jedynie umowę. Motocykle są ubezpieczone i dostępne w wielu wariantach i sztukach. Jak u nas są 2 motocykle dostępne i krążą po całym kraju tak w DE każdy większy Dealer ma swoje.
I o to mi chodzi. Od yamahy dostałem maila z zaproszeniem na testy. Zarejestrowałem się wypełniając formularz z linka i w odpowiedzi dostałem info że muszę położyć 2 kafle jak sobie chcę obwąchać maszynę. I nie chodzi to o to, że ja chcę wziąć motocykl i go rozpierdolić sobie za darmo a o to, że klient w PL to wciąż klient 2-3-4 kategorii.

I patrząc na swoje możliwości nabywcze - nie dziwię się, ale się złoszczę!
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Nikken Katowice

Postprzez dzik » Wt paź 16, 2018 3:55 pm

Hmm
Nigdy nie wpłacałem kaucji...
Ani w Hondzie, ani w Suzuki.
Jedź szybko tam gdzie wolno.
Avatar użytkownika
dzik
Fanatyk
 
Posty: 3918
Dołączył(a): Pn lip 30, 2012 5:26 pm
Lokalizacja: Wuwua
Wiek: 43
Motocykl: CBF1125
W siodle: 100-200 kkm

Re: Nikken Katowice

Postprzez nocny » Wt paź 16, 2018 8:58 pm

To ciekawe bo akurat jeździłem tracerem również w krakowskim motorlandzie i złotówki kaucji nie dałem. Ba! Napiszę więcej że nie dostałem żadnych ram czasowych a umowę sam sobie wypisałem. Więc mieli dość luźne podejście.
Może to wynika z tego że jak coś ma być na piśmie to zwykle odpowiedź jest bardziej papieska (tu mówimy o odp. na twój email)
pozdrawiam
Marcin Jan
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Nikken Katowice

Postprzez Gitner » Śr paź 17, 2018 7:47 am

Nikenowi bliżej do transformersa niż motocykla xrofl
Bloodhound napisał(a):W jaką grupę docelową kierowany jest ten produkt?

W grupę bez pj A, za to z B od 3 lat, bez ograniczenia mocy...
Gitner
Miłośnik
 
Posty: 508
Dołączył(a): Śr lip 11, 2018 8:40 am
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Wiek: 46
Imię: Przemek
Motocykl: NC700X '12
W siodle: <100 kkm

Re: Nikken Katowice

Postprzez nocny » Śr paź 17, 2018 4:14 pm

Gitner napisał(a):Nikenowi bliżej do transformersa niż motocykla xrofl
Bloodhound napisał(a):W jaką grupę docelową kierowany jest ten produkt?

W grupę bez pj A, za to z B od 3 lat, bez ograniczenia mocy...


niekończenie samo posiadanie 3 kół nie determinuje że będzie to rejestrowane jako pojazd 3 kołowy, równie dobrze może być jako motocykl więc jak nastąpią zmiany w prawie to i tak nie poprowadzisz tego na kat B.
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Nikken Katowice

Postprzez Bloodhound » Cz paź 18, 2018 8:58 am

http://www.motogen.pl/Odjechany-trojkol ... 29036.html

Ktoś zaczyna odkładać kasę? ;-)

Tapatalknięte
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Miłośnik
 
Posty: 519
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: SZY
Wiek: 54
Imię: Jacek
Motocykl: NC/KTM
W siodle: 100-200 kkm

Re: Nikken Katowice

Postprzez nocny » So paź 20, 2018 9:45 pm

Bloodhound napisał(a):
@Nocny: jak wrażenia z Tracera?

Tapatalknięte

Hej,
Wiadomo w sieci jest dość dużo testów tego sprzętu.
Na większości można się dowiedzieć że motocykl dość łatwo się prowadzi tj wchodzi w winkle aż miło, ma też fajny silnik który zachęca do odkręcania i w ogóle że jest cool. I to jest fakt, bo pierwsze półgodziny to była cały czas odwijka zero jedynkowa oraz slalom między autami. Naprawdę moto do tego prowokuje, choć nie jest to do końca mój styl jazdy to człowiek dostał małpiego rozumu :).
Dopiero po czasie przeszedłem na mój zwykły styl i wówczas można było się skupić na różnicach w stosunku do cbf i przede wszystkim czy te różnice są na plus czy na minus.
Wracając do silnika to ciągnie od dołu aż miło, obawiałem się wibracji i faktycznie występują gdzieś pomiędzy 5.5 a 6 tys obrotów. Użytkowo z tego co zaobserwowałem to na przelotowej 110- 120 km/h jest ok, potem zaczynają występować wibracje które przenoszą się na podnóżki i trochę w mniejszym stopniu na kierownicę, następnie powyżej 140 km/h znów jest ok.
Zaobserwowałem również, że generalnie silnik wibruje przy dodawaniu gazu, oczywiście im niższe obroty i wyższy bieg to jest to bardziej odczuwalne aczkolwiek taką przypadłość czuć za każdym razem nie zależnie od stosunku obrotów do prędkości. To chyba po prostu wynika z 3 cylindrowej jednostki. Najlepiej jeździło mi się na mapie A czyli „najmocniejszej”, moim zdaniem prócz oczywiście największej mocy silnik ma największą kulturę pracy przy odkręcaniu.
Swoją drogą w tym motocyklu realnie nie zmienia się map zapłonów zostaje tylko zmieniona reakcja na rollgaz.
Motocykl zachęca do jazd po winklach, pewnie po części wynika to z stosunkowo niskiej masy oraz geometrii. Na co zwróciłem uwagę to że motocykl dość czuły jest na turbulencje jadąc za busem (120-130 km/h) oraz na ruchy ciałem kierownika ( pasażera pewnie też). Wystarczyło spróbować się poprawić na moto, lub zrobić jakiś ruch nogą aby od razu zawężykował. Jednak nie było to coś co nad czym nie można było zapanować, coś co by irytowało. W końcu człowiek jakoś specjalnie się nie wierci na siedzeniu.
A jeśli o siedzeniu mówimy to jest to największa wada. O ile sama pozycja, choć specyficzna, dla mnie była ok – czyli dość blisko kierownica, tułów prosty, nogi pionowo w dół to siedzisko powodowało że cały czas zjeżdżałem na bak. A im dalej od baku chciałem usiąść tym bardziej mnie spychało do tego stopnia że majtasy mi się zaczęły wżynać ;). Ogólnie siedzi się bardziej na jajach niż na tyłku, pewnie po części jest to spowodowane dość wąskim kształtem w przedniej części tego siedzenia. Generalnie porażka. Z tego co przejrzałem forum to takie odczucia nie są rzadkością. Zmiana wysokości pozycji nie wiele pomogła, i ponoć zmiana na fabryczne akcesoryjne siedzenie też nie wiele zmienia. Kanapa w cbf przy tym to zestaw wypoczynkowy.

Ochrona przed wiatrem i hałasem moim zdaniem na jest na poziomie cbf, nie czułem jakiegoś dyskomfortu tudzież kompletnej ciszy.
Heble mocniejsze niż w cbf. Zdecydowanie mocniejsze.

I to tyle sumując to na tym motocyklu spędziłem 3 godziny, ciekaw jestem jakby mi było na takim motocyklu po 500 km lub po dwu dniówce, tak mi się wydaje że im dłuższa wycieczka tym zaczynają się liczyć inne parametry.
A zapomniałem jeszcze jedna sprawa jeździłem również Tracerem wyposażonym w akcesoryjną szybę od yamahy oraz układem akrapa. Co do szyby to nie zauważyłem dużych różnic w stosunku do stockowej, choć może niższa osoba (mam 180cm) odnalazłaby ciszę.
Natomiast największym rozczarowaniem był wydech, jasne że brzmiał inaczej niż stock ale nie było to coś co zwalałoby z nóg a jeszcze dodając do tego cenę za cały układ to już w ogóle lipa. Może po prostu ta 3 cylindrowa rzędówka na stocku brzmi ok?
Szkoda że dilerzy nie mają tracera w wersji GT, tam są jeszcze większe różnice w stosunku do tracera MKI, no ale cóż.

ps. jeszcze jedna rzecz mianowicie wystająca obudowa sprzęgła. Na postoju jak oprę nogę o ziemię to noga wadzi o obudowę sprzęgła. Co prawda nie jest jakaś ekstremalnie gorąca, ale jednak się w nią tyrpie :)
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Inne marki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości