Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Dział poświęcony motocyklom innych marek.

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez klemens » N sie 23, 2015 9:36 pm

Hehe, każesz nie wierzyć literaturze a za chwilę sam się na nią powołujesz tylko z wygodniejszymi dla siebie danymi.
Osu! napisał(a):Triumph Explorer 1200 - chwala za silnik i moc wlasnie!!!

i właściwie tylko za to, z zastrzeżeniem, że silnik lubi sobie ot tak nie odpalić. A to najbardziej wqrwiająca rzecz w drodze. Już bardziej pasowałby mi mały tygrys XCX. Ale jakoś do triumpha nie mam przekonania i "moich" 2 niezależnych mechaników twierdzi, że nie ma do tego części. Tzn. niby są ale czeka się wiele tygodni.
Poczekamy, zobaczymy. Może się trafi jakaś zimowa superokazja cenowa. Nie spieszy mi się. Koza, jak na razie, bryka rewelacyjnie. I ZERO usterek.
Rozważam też to: http://allegro.pl/ktm-990-adventure-od- ... 82343.html
Tylko to wersja R, najlżejsza, najmocniejsza ale bez ABS i z twardą nieprofilowaną kanapą. Hmmm...
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 4594
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 57
Motocykl: Pomarańczowazaraza

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez Osu! » Pn sie 24, 2015 3:52 am

klemens napisał(a):Hehe, każesz nie wierzyć literaturze a za chwilę sam się na nią powołujesz tylko z wygodniejszymi dla siebie danymi.
Osu! napisał(a):Triumph Explorer 1200 - chwala za silnik i moc wlasnie!!!

i właściwie tylko za to, z zastrzeżeniem, że silnik lubi sobie ot tak nie odpalić. A to najbardziej wqrwiająca rzecz w drodze. Już bardziej pasowałby mi mały tygrys XCX. Ale jakoś do triumpha nie mam przekonania i "moich" 2 niezależnych mechaników twierdzi, że nie ma do tego części. Tzn. niby są ale czeka się wiele tygodni.
Poczekamy, zobaczymy. Może się trafi jakaś zimowa superokazja cenowa. Nie spieszy mi się. Koza, jak na razie, bryka rewelacyjnie. I ZERO usterek.
Rozważam też to: http://allegro.pl/ktm-990-adventure-od- ... 82343.html
Tylko to wersja R, najlżejsza, najmocniejsza ale bez ABS i z twardą nieprofilowaną kanapą. Hmmm...


"Wygodniejsze dla mnie dane" - nie przeginasz trochę? Przecież ja nic z tego nie mam, że tu siedze i swoje przemyślenia przelewam na forum...nie mam nic ani od sprzedaży Tereski, ani tez nie czerpie frajdy z tego, że ktoś kupi moto z którego będzie albo nie będzie zadowolony...zdaje relacje na tyle na ile jest obiektywna możliwa NIC więcej! :smoke:
Przytoczone przeze mnie dane o masie i mocach są wzięte z karty homologacji Niewierny Klemensie :pokey:
A co do odczuć z jazdy - nie da się tego niczym zweryfikować i wrzucić w tabele...widze, że się miotasz i muchą w nosie siedzi Ci ten silnik....to GO NIE BIERZ!...nie oczekuj ode mnie, że Ci powiem "mocny - tak bierz", albo "słaby - będziesz narzekał"...to sa tylko i wyłącznie subiektywne odczucia...
Jeżeli chcesz mieć 100% pewności to weź sobie na jazde probna...na południu Polski wiem ze Tereski sa dostępne....i sam się przekonasz dając w palnik czy Ci pasi czy nie...ja tez bym Ci nie dal się karnac wiedzac, że będziesz w palnik dawal także nie dziw się właścicielowi...zbyt delikatna i droga materia..

Musisz sobie zadac pytanie do czego Ci ma moto służyć i zrobić tabelke...moto które miało spelniach moje warunki muaialo mieć:
- zintegrowane heble z ABS,
- kontrole trakcji,
- wał kardana,
- wygodne kanapy dla mnie i plecaczka (nie raz robiliśmy 1200km ciurkiem w ciągu dnia..),
- pewne w prowadzeniu,
- duże, dobrane do mojej postury,
- komfortowe w trasie;
- silnik powyżej tysiąca z dużym momentem by czkawki nie dostawał pode mna, plecaczkiem i kuframi;
- nie był to oklepany, mega psujący się GS.

Ty możesz mieć zupenie inne które w przedbiegach Tereske wyeliminują...to normalne! :thumbsup:
KTM który wskazales jest glownie do jazdy offroadowej, solo, i na nie az tak dalekich dystansach...swiadczy o tym kanapa...plecak (chyba ze jeździsz tylko solo) będzie Ci zjezdzał z niej i marudzil, że niewygodna, a i Ty nie sadze bys z niej czerpal frajde (ciut waska) :naughty:

Mi wybor moto zajał naprawdę kupe czasu, dylematow, dumania na amerykańskich forach i nawet korespondencji z dyrektorem technicznym Yamaha Polska od strony importera włącznie...sprawa wyboru moto nie jest prosta i oczywista jednoznacznie tym bardziej, że czasami to kwestia wyboru kompromisu pomiędzy ceną/oczekiwaniami/dostępnymi motocyklami w danym segmencie/niezawodnością i długowiecznością moto - może Ciebie rozczaruje ale z tej połki nad którą dumasz to nie znajdziesz moto dla siebie :bag:
Każde moto ma "coś"...z czegos będziesz musial zrezygnować ze swojej tabelki albo na inne coś przystać swiadomie :smile:

Połka dużych enduro z kardanem w wielkim skrocie):

- Triumph Tiger Explorer 1200 (mocny dynamiczny silnik dajacy to czego Klemens oczekuje, problemy z elektryka/odpaleniem z powodu awarii)
- Super Tenere 1200 (nie etycznie byłoby cokolwiek tu pisać :bag: )
- R1200 GS (rypią się i koszty napraw olbrzymie, ale chwala za prowadzenie i osiągi - podobno już żywa "legenda" - ale powietrzak nie wodniak)
- Motoguzzi stelvio 1200 (drogi i dupy nie urywa, ani w terenie, ani na drodze, i w ogole taki jakiś..)
- Multistrada 1200 (droga i na łańcuchu, poza tym fajny silnik i pali sporo)
- Crosstourer 1200 (DCT jako plus, waga, pożeracz kilometrow w trasie, glownie na asfalt, tez nie tani)

Ciezki wybor co nie?! :wacko:
Wiem coś o tym :thumbup: A im więcej czytasz o każdym tym głupiejesz coraz bardziej i masz chec zostać przy starej poczciwej CBF...ale ja swoja sprzedałem na początku sezonu także trzeba było podjąć meska decyzje bo brak moto siadał mi na mozg momentami :shifty:

Mam nadzieje, że choć trochę pomogłem w tak trudnym wyborze :cheers:
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 37
Motocykl: XT1200Z

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez goramo » Pn sie 24, 2015 7:16 am

Ja to w ogóle podziwiam jak wytrzymujecie 1200km ciurkiem na moto - i Wy kierowcy, i Wasze plecaczki. :notworthy:

Dla mnie to już trochę przegięcie, a dla mojego plecaczka to wręcz niewyobrażalne tortury.... :biggrin:

Fakt, zdarzało mi się robić ponad 700km w jeden dzień po polskich drogach na motocyklu. Zrobiłem też około 1200km na raz w drodze do Chorwacji, ale w tym przypadku autem. Pewnie gdybym wypuścił się autobahną do CRO na moto (solo), to bym dał radę. Najwyżej bym dwa dni odmaczał zesztywniałe dupsko w morzu. :msn-wink:


Na przyszły rok mam plan jechać do Chorwacji motocyklem i chciałbym zabrać plecaczka. Ale ona ma serdecznie dość po dystansach rzędu 400km.... :|

Biorąc pod uwagę wygodę mojej Szanownej i jej upodobania do smażingu-plażingu, to idealnie byłoby podczepić do auta przyczepkę z motocyklem, zawieźć wygodnie familię na chorwackie wybrzeże, ulokować ich tam na miejscu i niech się ludziska plażują. :biggrin:
A samemu natomiast robić na miejscu wycieczki wzdłuż wybrzeża na moto. :biggrin:

:tongue:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + XL650V

Always look on the bright side of life :-)


SPRZEDAM ----> TOYOTA Corolla E12 1.4 d4d

Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 7199
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + Trampek
W siodle: <100 kkm

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez Osu! » Pn sie 24, 2015 8:28 am

Niestety, z mojej perspektywy (Gdańsk) ,jak chcesz dojechać w fajne rejony Francja lub, Austria/Szwajcaria (Alpy) to musisz łyknąć ~1200km na raz albo musisz gdzies w jakims mniej frajdasnym miejscu się zatrzymać…a w Niemcowie jest to równoznaczne ze zjazdem z autostrady….jakoś tak wolimy przejechać przez Niemcy beznamiętnie (jedynie tranzyt..) i np. zrobić przystanek na kempingu nad jeziorem Bodeńskim 
Na CBF 1000 to nie był specjalny wyczyn…plecak dawał rade (całą drogę spała oparta o kufer) :lol:
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 37
Motocykl: XT1200Z

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez klemens » Pn sie 24, 2015 9:51 am

Osu! napisał(a):nie przeginasz trochę?

Sorry, faktycznie przegiąłem :notworthy:
Osu! napisał(a):Niewierny Klemensie :pokey:

Sorry faktycznie przegiąłem :notworthy:
Osu! napisał(a):Ciezki wybor co nie?! :wacko:

Rzekłbym nawet: na tą chwilę beznadziejny, chyba że... jeszcze czegoś nie wymieniłeś: 1190adv/R. Ale na razie wołają za nią abstrakcyjne sumy. Może w zimie zejdą na ziemię. A jak nie to nie.
goramo napisał(a):Ja to w ogóle podziwiam jak wytrzymujecie 1200km ciurkiem na moto - i Wy kierowcy, i Wasze plecaczki. :notworthy:

+1 a zwłaszcza plecaki. Moja też przysypiała kiedyś na moto i od tej pory nie bawię się w takie rzeczy (w takie dystanse na moto)
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 4594
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 57
Motocykl: Pomarańczowazaraza

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez Piotrek » Pn sie 24, 2015 12:34 pm

Ja w ogole nie lubie jezdzic z plecaczkiem.
Piotrek
Fanatyk
 
Posty: 3293
Dołączył(a): Cz cze 16, 2011 7:35 pm
Wiek: 102
Motocykl: HD Fat Boy, gaznik

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez Osu! » Pn sie 24, 2015 5:12 pm

Goramo/Klemens, i wszystko odnośnie przyspieszania od 0-200 się wyjaśniło wygląda na to...

Znalazlem artykul (dla zainteresowanych tematem) w pogańskim jezyku ale idzie coś z niego wyciagnac :thumbup:

http://www.motorradonline.de/einzeltest ... 30?seite=3
Treść części artykulu (w nawiasach wersja z 2013 roku bez elektronicznej regulacji zawieszenia bo nie było wtedy jeszcze, a poza nawiasami wersja po lifcie ale z regulacja elektoniczna czyli ta na full wypasie ale ciezsza o 14kg od podstawowej wersji...):

Yamaha XT 1200 ZE Super Ténéré (Klammerwerte: XT 1200 Z Super Ténéré, Modell 2013)

Motor: Wassergekühlter Zweizylinder-Viertakt-Reihenmotor, zwei Ausgleichswellen, zwei obenliegende, kettengetriebene Nockenwellen, vier Ventile pro Zylinder, Tassenstößel, Trockensumpfschmierung, Einspritzung, Ø 46 mm, geregelter Katalysator, Lichtmaschine 600 W, Batterie 12 V/11 Ah, hydraulisch betätigte Mehrscheiben-Ölbadkupplung, Sechsganggetriebe, Kardan, Sekundärübersetzung 2,987.
Bohrung x Hub: 98,0 x 79,5 mm
Hubraum: 1199 cm³
Verdichtungsverhältnis: 11,0:1
Nennleistung: 82,4 kW (112 PS) bei 7250/min
Max. Drehmoment: 117 Nm bei 6000/min

Fahrwerk: Brückenrahmen aus Stahl, Upside-down-Gabel, Ø 43 mm, elektronisches Fahrwerk, verstellbare Federbasis, verstellbare Dämpfung, Zweiarmschwinge aus Aluminium, Zentralfederbein mit Hebelsystem, verstellbare Federbasis, verstellbare Dämpfung, Doppelscheibenbremse vorn, Ø 310 mm, Vierkolben-Festsättel, Scheibenbremse hinten, Ø 282 mm, Zweikolben-Festsattel, Traktionskontrolle, ABS.
Speichenräder mit Alu-Felgen: 2.50 x 19; 4.0 x 17
Bereifung im Test:
Bridgestone Battle Wing 501/502 „E“

Maße + Gewicht: Radstand 1540 mm, Lenkkopfwinkel 62,0 Grad, Nachlauf 126 mm, Federweg v/h 190/190 mm, Sitzhöhe* 840–870 mm, Gewicht vollgetankt* 271 kg, Zuladung* 199 kg, Tankinhalt/Reserve 23,0/4,2 Liter.
Garantie: zwei Jahre
Serviceintervalle: alle 10.000 km
Farben: Blau, Weiß
Preis: 15.295 Euro
Nebenkosten: 295 Euro

Messwerte:
Fahrleistungen
Höchstgeschwindigkeit (Herstellerangabe): 210 km/h
Beschleunigung
0–100 km/h3,7 (3,7) sek
0–140 km/h6,7 (6,5) sek
0–200 km/h17,8 (20,7) sek <<< (20,7 tyczy się wersji do 2013 roku, a 17,8 tyczy się wersji ZE od 2014 - pomodyfikacyjnej)
Durchzug
0–100 km/h4,6 (4,5) sek
100–140 km/h5,1 (5,0) sek
140–180 km/h6,1 (6,8) sek
Tachometerabweichung
effektiv (Anzeige 50/100)46/95 km/h

Verbrauch:
Landstraße: 4,8 l/100 km
theor. Reichweite: 479 km
Kraftstoffart: Super

*MOTORRAD-Messungen; Diagramm: Leistung an der Kurbelwelle; Messungen auf dem Dynojet-Rollenprüfstand 250, korrigiert nach 95/1/EG, maximal mögliche Abweichung ± 5 %.
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 37
Motocykl: XT1200Z

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez klemens » Pn sie 24, 2015 5:44 pm

Piotrek napisał(a):Ja w ogole nie lubie jezdzic z plecaczkiem.

Szczerze? Ja też nie za bardzo. Lubię jazdę na stojąco, lubię się wiercić, zmieniać pozycję, przyspieszać , hamować. A z plecakiem wszystko musi być złagodzone, wytłumione. Nuuuda po prostu. Atrakcyjność takiej jazdy spada do poziomu atrakcyjności jazdy... przewozem pracowniczym :naughty: Teraz mam świetny pretekst do jazdy solo: moto jest 1-osobowe :biggrin:
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 4594
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 57
Motocykl: Pomarańczowazaraza

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez Piotrek » Pn sie 24, 2015 6:07 pm

:thumbsup:
Piotrek
Fanatyk
 
Posty: 3293
Dołączył(a): Cz cze 16, 2011 7:35 pm
Wiek: 102
Motocykl: HD Fat Boy, gaznik

Poprzednia strona

Powrót do Inne marki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron