Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Dział poświęcony motocyklom innych marek.

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez Monte Christo » So sie 22, 2015 5:40 pm

Bierz Hepco jak sprawdziles i ufasz. Ja bym wzial Givi bo mam i jestem zadowolony. A noz wezmiesz Givi cos sie pojebie i bedziesz mial pretensje do siebie, ze nie wziales Hepco a posluchales rych, co jezdza z Givi. Znowu jak sie cos pojebie w Hepco to do nikogo nie bedziesz mial pretensji, jak tylko oczywiscie do siebie, bo to Ty go wybrales, przeciez sprawdziles na innym modelu. Tragizm Antygony normalnie. :biggrin:
Sprzet pierwsza liga :thumbsup:
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
When you're dead, you don't know that you're dead. It's difficult only for the others. It's the same when you're stupid.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Nightmare
 
Posty: 6673
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez Osu! » So sie 22, 2015 5:47 pm

Monte Christo napisał(a):Bierz Hepco jak sprawdziles i ufasz. Ja bym wzial Givi bo mam i jestem zadowolony. A noz wezmiesz Givi cos sie pojebie i bedziesz mial pretensje do siebie, ze nie wziales Hepco a posluchales rych, co jezdza z Givi. Znowu jak sie cos pojebie w Hepco to do nikogo nie bedziesz mial pretensji, jak tylko oczywiscie do siebie, bo to Ty go wybrales, przeciez sprawdziles na innym modelu. Tragizm Antygony normalnie. :biggrin:
Sprzet pierwsza liga :thumbsup:


Jak wezme Hepco i cos się rypnie to będę miał pretensje do Ciebie, że mało skutecznie mnie do Givi przekonywales :tongue:

Jak oceniasz system mocowania Givi....? Może cos rypnac/się upieprzyc tak by zgubic przeciążony kufer lub gdy plecak się za mocno o kufer oprze/zaprze...?
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 37
Motocykl: XT1200Z

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez Monte Christo » So sie 22, 2015 6:21 pm

Givi jest ok. Ja mam Maxie 3 E55 (najladniejszy) :wink:
Solidnosc kufra zalezy od systemu mocowania na plycie. Stelaz nie pozostawia zludzen - jest mocny. Mocowanie, na ktore powinienes w givi patrzec to oczywiscie monokey. Zobacz w necie czym rozni sie od mocowania Monolock - ono wystepuje zazwyczaj w mniejszych, delikatniejszych bagaznikach. Czy plecak bedzie sie mogl spokojnie oprzec? Raczej tak, wiele osob opisywalo na forum mozliwosc opierania sie najukochanszej. Mnie nigdy nie zdarzylo sie aby zgubic kufer, czasami go przeciazam, tak mysle ze ponad 10 kg go laduje. Natomiast kiedys byly opisywane w sieci przypadki gubienia w trasie givi. Albo byla to wada fabryczna mocowania albo byla to przypadlosc jakichs pierwszych egzemplarzy czy cos, nie pamietam. Mocowanie Givi oceniam pozytywnie :smile:
Ale mowie, jak Ci rozum szepcze Hepco to bierz bo to tez fajowskie graty.
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
When you're dead, you don't know that you're dead. It's difficult only for the others. It's the same when you're stupid.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Nightmare
 
Posty: 6673
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez goramo » So sie 22, 2015 7:27 pm

4 cylindrowa rzędówka jest na pewno bardziej elastyczna i lepiej znosi zejścia na wysokich biegach do niskich prędkości. Obciążenie silnika rozkłada się na więcej cylindrów, mniejsze masy wirujące powodują, że piec bardziej łagodnie reaguje na zmianę obciążenia po odkręceniu manetki niż silniki dwucylindrowe. Te są bardziej "narowiste" i bardziej nerwowo, czyli bardziej zdecydowanie reagują na ruchy manetką.
Te bardziej zdecydowane reakcje na manetkę powodują, że dwucylindrówki wydają się szybsze i dynamiczniejsze.
Ale jak się robi pomiary, to się jednak okazuje, że wcale tak nie jest. :wink:

Z resztą wystarczy spojrzeć na wyniki pomiarów w testach, żeby przekonać się, że Tereska wcale taka szybka nie jest. Około 22 sekundy do 2 paczek to przepaść w stosunku do cbf1000. :wink:



A co do meritum, czyli w sprawie kufrów - jakbym miał kasę, to hym brał Hepco, ale nie srebrne. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + XL650V

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 6913
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + Trampek
W siodle: <100 kkm

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez Osu! » So sie 22, 2015 8:22 pm

goramo napisał(a):4 cylindrowa rzędówka jest na pewno bardziej elastyczna i lepiej znosi zejścia na wysokich biegach do niskich prędkości. Obciążenie silnika rozkłada się na więcej cylindrów, mniejsze masy wirujące powodują, że piec bardziej łagodnie reaguje na zmianę obciążenia po odkręceniu manetki niż silniki dwucylindrowe. Te są bardziej "narowiste" i bardziej nerwowo, czyli bardziej zdecydowanie reagują na ruchy manetką.
Te bardziej zdecydowane reakcje na manetkę powodują, że dwucylindrówki wydają się szybsze i dynamiczniejsze.
Ale jak się robi pomiary, to się jednak okazuje, że wcale tak nie jest. :wink:

Z resztą wystarczy spojrzeć na wyniki pomiarów w testach, żeby przekonać się, że Tereska wcale taka szybka nie jest. Około 22 sekundy do 2 paczek to przepaść w stosunku do cbf1000. :wink:



A co do meritum, czyli w sprawie kufrów - jakbym miał kasę, to hym brał Hepco, ale nie srebrne. :smile:


Goramo, wszystko się zgadza za wyjątkiem tych 22 sekund - skad Ty je wytrzasnąłeś? :pokey:

https://www.youtube.com/watch?v=fzA6htrZq28

13,4 :naughty:

Musimy się ustawić na jakiejś niemieckiej autostradzie.... :msn-wink:
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 37
Motocykl: XT1200Z

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez goramo » So sie 22, 2015 8:23 pm

Z testu porównawczego dużych podróżnych enduro chyba w "Motocyklu"... :wacko:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + XL650V

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 6913
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + Trampek
W siodle: <100 kkm

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez goramo » So sie 22, 2015 8:32 pm

SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + XL650V

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 6913
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + Trampek
W siodle: <100 kkm

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez klemens » So sie 22, 2015 8:51 pm

Na forum bodajże bandita było coś (kilka lat temu) na temat jakiejś wady GIVI maxia 55, ze niby sam plastik miały w miejscu mocowania czy cóś. Aż sprawdziłem u siebie, bo mój podpadał pod felerną serię. Ale wszystko miał w porządku, ładowany był tak, że trzeba było go zdjąć i usiąść, żeby się domknął. I plecak się opierał. Co ciekawe, mój plecaczek nie chciał żadnego dodatkowego oparcia (kupiłem i oddałem), bo twierdził, że bez niego jest wygodniej. Mam same dobre doświadczenia z Givi.
Hepco osobiście nie znam, więc nie zabieram głosu.
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 4493
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 56
Motocykl: Pomarańczowazaraza

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez goramo » So sie 22, 2015 8:55 pm

klemens napisał(a): Co ciekawe, mój plecaczek nie chciał żadnego dodatkowego oparcia (kupiłem i oddałem), bo twierdził, że bez niego jest wygodniej.


A moja Szanowna wręcz odwrotnie. :smile: Przez kilka sezonów jeździła bez (w CBFie nie miałem, w CB1R też nie mam), a teraz gdy trafiło się takie oparcie w kufrze otrzymanym razem z CeBulą, to stwierdziła, że jest jej dużo wygodniej. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + XL650V

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 6913
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + Trampek
W siodle: <100 kkm

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

Postprzez goramo » So sie 22, 2015 9:08 pm

Osu! napisał(a): 13,4 :naughty:

Musimy się ustawić na jakiejś niemieckiej autostradzie.... :msn-wink:



Nie ma problemu. Wezmę Bzyka. Jemu wystarcza 11s. :biggrin:

:msn-wink: :msn-wink: :msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + XL650V

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 6913
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + Trampek
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne marki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości