Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom innych marek.
Odpowiedz

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 5:40 pm

Bierz Hepco jak sprawdziles i ufasz. Ja bym wzial Givi bo mam i jestem zadowolony. A noz wezmiesz Givi cos sie pojebie i bedziesz mial pretensje do siebie, ze nie wziales Hepco a posluchales rych, co jezdza z Givi. Znowu jak sie cos pojebie w Hepco to do nikogo nie bedziesz mial pretensji, jak tylko oczywiscie do siebie, bo to Ty go wybrales, przeciez sprawdziles na innym modelu. Tragizm Antygony normalnie. :biggrin:
Sprzet pierwsza liga :thumbsup:

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 5:47 pm

Monte Christo napisał(a):Bierz Hepco jak sprawdziles i ufasz. Ja bym wzial Givi bo mam i jestem zadowolony. A noz wezmiesz Givi cos sie pojebie i bedziesz mial pretensje do siebie, ze nie wziales Hepco a posluchales rych, co jezdza z Givi. Znowu jak sie cos pojebie w Hepco to do nikogo nie bedziesz mial pretensji, jak tylko oczywiscie do siebie, bo to Ty go wybrales, przeciez sprawdziles na innym modelu. Tragizm Antygony normalnie. :biggrin:
Sprzet pierwsza liga :thumbsup:


Jak wezme Hepco i cos się rypnie to będę miał pretensje do Ciebie, że mało skutecznie mnie do Givi przekonywales :tongue:

Jak oceniasz system mocowania Givi....? Może cos rypnac/się upieprzyc tak by zgubic przeciążony kufer lub gdy plecak się za mocno o kufer oprze/zaprze...?

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 6:21 pm

Givi jest ok. Ja mam Maxie 3 E55 (najladniejszy) :wink:
Solidnosc kufra zalezy od systemu mocowania na plycie. Stelaz nie pozostawia zludzen - jest mocny. Mocowanie, na ktore powinienes w givi patrzec to oczywiscie monokey. Zobacz w necie czym rozni sie od mocowania Monolock - ono wystepuje zazwyczaj w mniejszych, delikatniejszych bagaznikach. Czy plecak bedzie sie mogl spokojnie oprzec? Raczej tak, wiele osob opisywalo na forum mozliwosc opierania sie najukochanszej. Mnie nigdy nie zdarzylo sie aby zgubic kufer, czasami go przeciazam, tak mysle ze ponad 10 kg go laduje. Natomiast kiedys byly opisywane w sieci przypadki gubienia w trasie givi. Albo byla to wada fabryczna mocowania albo byla to przypadlosc jakichs pierwszych egzemplarzy czy cos, nie pamietam. Mocowanie Givi oceniam pozytywnie :smile:
Ale mowie, jak Ci rozum szepcze Hepco to bierz bo to tez fajowskie graty.

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 7:27 pm

4 cylindrowa rzędówka jest na pewno bardziej elastyczna i lepiej znosi zejścia na wysokich biegach do niskich prędkości. Obciążenie silnika rozkłada się na więcej cylindrów, mniejsze masy wirujące powodują, że piec bardziej łagodnie reaguje na zmianę obciążenia po odkręceniu manetki niż silniki dwucylindrowe. Te są bardziej "narowiste" i bardziej nerwowo, czyli bardziej zdecydowanie reagują na ruchy manetką.
Te bardziej zdecydowane reakcje na manetkę powodują, że dwucylindrówki wydają się szybsze i dynamiczniejsze.
Ale jak się robi pomiary, to się jednak okazuje, że wcale tak nie jest. :wink:

Z resztą wystarczy spojrzeć na wyniki pomiarów w testach, żeby przekonać się, że Tereska wcale taka szybka nie jest. Około 22 sekundy do 2 paczek to przepaść w stosunku do cbf1000. :wink:



A co do meritum, czyli w sprawie kufrów - jakbym miał kasę, to hym brał Hepco, ale nie srebrne. :smile:

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 8:22 pm

goramo napisał(a):4 cylindrowa rzędówka jest na pewno bardziej elastyczna i lepiej znosi zejścia na wysokich biegach do niskich prędkości. Obciążenie silnika rozkłada się na więcej cylindrów, mniejsze masy wirujące powodują, że piec bardziej łagodnie reaguje na zmianę obciążenia po odkręceniu manetki niż silniki dwucylindrowe. Te są bardziej "narowiste" i bardziej nerwowo, czyli bardziej zdecydowanie reagują na ruchy manetką.
Te bardziej zdecydowane reakcje na manetkę powodują, że dwucylindrówki wydają się szybsze i dynamiczniejsze.
Ale jak się robi pomiary, to się jednak okazuje, że wcale tak nie jest. :wink:

Z resztą wystarczy spojrzeć na wyniki pomiarów w testach, żeby przekonać się, że Tereska wcale taka szybka nie jest. Około 22 sekundy do 2 paczek to przepaść w stosunku do cbf1000. :wink:



A co do meritum, czyli w sprawie kufrów - jakbym miał kasę, to hym brał Hepco, ale nie srebrne. :smile:


Goramo, wszystko się zgadza za wyjątkiem tych 22 sekund - skad Ty je wytrzasnąłeś? :pokey:

https://www.youtube.com/watch?v=fzA6htrZq28

13,4 :naughty:

Musimy się ustawić na jakiejś niemieckiej autostradzie.... :msn-wink:

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 8:23 pm

Z testu porównawczego dużych podróżnych enduro chyba w "Motocyklu"... :wacko:

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 8:32 pm

Tutaj podają - 22,6s
-> http://www.motocykl-online.pl/galerie/BMW-R-1200-GS-Rallye-Ducati-Multistrada-1200-S-Pikes-Peak-Honda-Crosstourer-Kawasaki-Versys-1000-KTM-990-Adventure-Moto-Guzzi-Stelvio-1200-8V-Triumph-Tiger-Explorer-Yamaha-XT-1200-Z-Super-Tenere-Worldcrosser,7011,39

Tutaj z kolei - 17,8s
-> http://www.motocykl-online.pl/testy/Duze-turystyczne-enduro-Bez-off-roadu-nie-ma-zycia,8308,7

Tutaj też - 22,6
-> http://www.motocykl-online.pl/galerie/Yamaha-XT-1200-Z-Super-Tenere-and-8211-dogonic-legende,5184,1

:unsure:

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 8:51 pm

Na forum bodajże bandita było coś (kilka lat temu) na temat jakiejś wady GIVI maxia 55, ze niby sam plastik miały w miejscu mocowania czy cóś. Aż sprawdziłem u siebie, bo mój podpadał pod felerną serię. Ale wszystko miał w porządku, ładowany był tak, że trzeba było go zdjąć i usiąść, żeby się domknął. I plecak się opierał. Co ciekawe, mój plecaczek nie chciał żadnego dodatkowego oparcia (kupiłem i oddałem), bo twierdził, że bez niego jest wygodniej. Mam same dobre doświadczenia z Givi.
Hepco osobiście nie znam, więc nie zabieram głosu.

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 8:55 pm

klemens napisał(a): Co ciekawe, mój plecaczek nie chciał żadnego dodatkowego oparcia (kupiłem i oddałem), bo twierdził, że bez niego jest wygodniej.


A moja Szanowna wręcz odwrotnie. :smile: Przez kilka sezonów jeździła bez (w CBFie nie miałem, w CB1R też nie mam), a teraz gdy trafiło się takie oparcie w kufrze otrzymanym razem z CeBulą, to stwierdziła, że jest jej dużo wygodniej. :smile:

Re: Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, 2013 z salonu

So sie 22, 2015 9:08 pm

Osu! napisał(a): 13,4 :naughty:

Musimy się ustawić na jakiejś niemieckiej autostradzie.... :msn-wink:



Nie ma problemu. Wezmę Bzyka. Jemu wystarcza 11s. :biggrin:

:msn-wink: :msn-wink: :msn-wink:
Odpowiedz