Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom innych marek.
Odpowiedz

Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Śr wrz 16, 2020 8:22 pm

Tak mnie jakoś poniosło na obczyznę i pod koniec sierpnia odbyłem jazdy testowe (po 1h) poniższymi moto.
Oto moje spostrzeżenia gdyby ktoś rozważał zmianę:
Uwaga mam 176 cm i głównie patrzyłem na coś wygodniejszego od CBF600S

1. Triumph Tiger 900 GT Pro
Na niego najbardziej byłem napalony bo rewelacyjnie się zapowiadał i wyglądał na zdjęciach i testach
Plusy to:
a) wygodna pozycja (mniejsze ugięcie kolan i lekko ugięte ręce)
b) silnik - triple. Fajnie już sie zbiera od małych obrotów i ma niezłe brzmienie
c) zbiornik 20L co przy spalaniu 5-6L daje dobry zasięg
d) dużo bajerów i akcesoriów jakby ktoś był zainteresowany
e) lekki - poniżej 200kg - nieźle się składa w winkle
f) super działający quick shifter (up i down) - jeździło się jak pół automatem

Minusy:
a) 95KM jakoś nie porażało ale jest to jakiś kompromis i nie telepał przy 3 tys rpm
b) wyświetlacz TFT - obsługa nie do ogarnięcia podczas jazdy próbnej i ten zjeb...obrotomierz
c) szerokość kierownicy (93cm) - śmiganie w korasach mocno utrudnione
d) cena wersji GT Pro
e) wibracje ale dopiero od około 6-7 tys, które trochę czuć na podnóżkach

Dilerzy dają opcję jazdy testowej nawet do 3h a wtedy można gdzieś dalej wyskoczyć co nie ukrywam chyba powtórzę w sezonie 2021
Ze względu na ceny rekomendowałbym wersję GT z podstawowymi dodatkami jak stopka centralna i ew. quick shifter

2. Yamaha Tracer 900 GT
Plusy to:
a) zajebisty i sprawdzony silnik - mały szatan (115KM)
b) cena wersji GT jeśli ktoś jest zainteresowany dodatkami
c) najniższe koszty serwisu
d) prosty i fajny wyświetlacz TFT bez zbędnych bajerów. Zmiana trybów jest b. łatwa
e) nie drogie oryginalne akcesoria i jest ich spory wybór

Minusy:
a) dziwna ale wygodna pozycja. Zsuwałem się na bak i jakby cały czas jechałem na jajach,po końcu jazdy testowej okazało się,
że ktoś zostawił siodło w minimalnym ustawienia. Po korekcie było lepiej.
Ponoć inni zmieniają na akcesoryjną wygodną kanapę
b) w wersji GT zahacza się piętą o set pasażera - sorry ale mnie to wkur...
c) jest popularny jak Passat B5 10 lat temu
d) zbiornik 18L
e) ponoć mała dopuszczalna waga całkowita i potrafi przytrzeć jak jest mocno załadowany

Rekomendowałbym wersję zwykłą z podstawowymi dodatkami i wtedy jest w dobrej cenie.
Uwaga w grę wchodzi tylko wersja od rocznika 2018 gdzie zostało sporo poprawione

3. BMW F900XR
Plusy to:
a) zajebisty wyświetlacz TFT - pokazujący również wychylenia
b) silnik i tryby pracy - (105KM) ale jazda generalnie w dość wąskim zakresie obrotów (max momentu chyba ma przy 7-8 tys. rpm)
c) jeździ się tym jak rowerkiem - pięknie idzie za rączką

Minusy:
a) wibracje od 4-5 tys które wszędzie czuć i nie widać nic w lusterkach
b) plastikowy zbiornik 15L
c) nie da się jechać w korkach na małych obrotach bo żabkuje na 1 i 2
d) nie byłem w stanie wrzucić luzu - chyba z 10 razy próbowałem i wchodził dopiero za 3-4 razem
e) uwaga niektórzy dilerzy każą sobie płacić kaucje, która wróci na kartę dopiero po tygodniu :-(

Generalnie rozczarował mnie ten model

Podsumowując najchętniej bym wrócił do Tracera i tylko się przekonałem, że ten CBF 600 wcale nie jest taki zły
P.S. planuję też jazdę Crossrunnerem ale nie wiem czy uda się dorwać jakąś testówkę

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Cz wrz 17, 2020 9:53 am

adriano napisał(a):Uwaga mam 176 cm i głównie patrzyłem na coś wygodniejszego od CBF600S
i tylko się przekonałem, że ten CBF 600 wcale nie jest taki zły


Po odbyciu dłuższych podróż CBFą zawsze potem robiłem sobie ze 3 dni przerwy, bo mnie bolała po niej dupa.
Najgorzej było wtedy, kiedy doskwierał upał i dupsko się pociło :wink:
Skoro jestes przekonany, że CBF w sumie rzeczy nie jest aż taka straszna, pomyśl może o skonfigurowaniu kanapy pod swoje 4 litery, aby Ci było wygodniej.
Na forum odnajdziesz kontakty do ludzi z pasją, którzy robią to dobrze. Z pewnością będzie to tańsze, niż zakup nowego motocykla, który może się okazać po zwiedzeniu Alp, że ciało drętwiało.
:smile:

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Pt wrz 18, 2020 8:43 am

Monte Christo napisał(a):Na forum odnajdziesz kontakty do ludzi z pasją, którzy robią to dobrze.


Z możesz kogoś polecić?
Bo sam się zastanawiam nad przeróbką kanapy w mojej CBF.

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Pt wrz 18, 2020 9:44 am

Ja również szukam porządnego tapicera

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Pt wrz 18, 2020 9:49 am

Ja w FZ6 przerabiałem i robi robotę. Na mazury i z powrotem i dupa nie bolała. A zauważyłem, że wszyscy robią mniej więcej na jedno kopyto te kanapy.
Dałem 400zł i koszty wysyłki chyba 20-25zł
Gorjan albo Wijalis - któryś tych chyba, patrząc po korespondecji na FB u siebie :)

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Pt wrz 18, 2020 10:11 am

Ja robiłem kanapę do babci Maliny w Mario-Moto. Niby po sezonie, ale trwało to do kwietnia.

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Pt wrz 18, 2020 9:33 pm

Ja juz mam przerobiona przez Chrisa. Robil od grudnia do lutego
Tutaj sa na niego namiary
http://www.motocyklicznie.pl/akcesoria/ ... amowienie/

Inaczej wyprofilowal i jest wygodniej oraz troche wyzej sie siedzi
Robi tak jak chcesz.
Zainteresowanych odsylam do tego watku
viewtopic.php?f=1&t=78&p=212893#p212893

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Wt wrz 22, 2020 8:56 pm

mogę potwierdzić że w Tracerze u mnie efekt zjeżdżania z siodła ku bakowi również występował. Regulacja nie pomogła.
Przy moim 180 cm nie miałem w zasięgu wzroku zegarów a i ochrona przed wiatrem iluzoryczna. Wydaje się że sety pasażera można przeszczepić z poprzedniej wersji tracera - sety były krótsze a więc pasażerowi mniej wygodniej było.
Silnik rewelacja to fakt.
Odpowiedz