Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Dział poświęcony motocyklom innych marek.

Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Postprzez adriano » Śr wrz 16, 2020 8:22 pm

Tak mnie jakoś poniosło na obczyznę i pod koniec sierpnia odbyłem jazdy testowe (po 1h) poniższymi moto.
Oto moje spostrzeżenia gdyby ktoś rozważał zmianę:
Uwaga mam 176 cm i głównie patrzyłem na coś wygodniejszego od CBF600S

1. Triumph Tiger 900 GT Pro
Na niego najbardziej byłem napalony bo rewelacyjnie się zapowiadał i wyglądał na zdjęciach i testach
Plusy to:
a) wygodna pozycja (mniejsze ugięcie kolan i lekko ugięte ręce)
b) silnik - triple. Fajnie już sie zbiera od małych obrotów i ma niezłe brzmienie
c) zbiornik 20L co przy spalaniu 5-6L daje dobry zasięg
d) dużo bajerów i akcesoriów jakby ktoś był zainteresowany
e) lekki - poniżej 200kg - nieźle się składa w winkle
f) super działający quick shifter (up i down) - jeździło się jak pół automatem

Minusy:
a) 95KM jakoś nie porażało ale jest to jakiś kompromis i nie telepał przy 3 tys rpm
b) wyświetlacz TFT - obsługa nie do ogarnięcia podczas jazdy próbnej i ten zjeb...obrotomierz
c) szerokość kierownicy (93cm) - śmiganie w korasach mocno utrudnione
d) cena wersji GT Pro
e) wibracje ale dopiero od około 6-7 tys, które trochę czuć na podnóżkach

Dilerzy dają opcję jazdy testowej nawet do 3h a wtedy można gdzieś dalej wyskoczyć co nie ukrywam chyba powtórzę w sezonie 2021
Ze względu na ceny rekomendowałbym wersję GT z podstawowymi dodatkami jak stopka centralna i ew. quick shifter

2. Yamaha Tracer 900 GT
Plusy to:
a) zajebisty i sprawdzony silnik - mały szatan (115KM)
b) cena wersji GT jeśli ktoś jest zainteresowany dodatkami
c) najniższe koszty serwisu
d) prosty i fajny wyświetlacz TFT bez zbędnych bajerów. Zmiana trybów jest b. łatwa
e) nie drogie oryginalne akcesoria i jest ich spory wybór

Minusy:
a) dziwna ale wygodna pozycja. Zsuwałem się na bak i jakby cały czas jechałem na jajach,po końcu jazdy testowej okazało się,
że ktoś zostawił siodło w minimalnym ustawienia. Po korekcie było lepiej.
Ponoć inni zmieniają na akcesoryjną wygodną kanapę
b) w wersji GT zahacza się piętą o set pasażera - sorry ale mnie to wkur...
c) jest popularny jak Passat B5 10 lat temu
d) zbiornik 18L
e) ponoć mała dopuszczalna waga całkowita i potrafi przytrzeć jak jest mocno załadowany

Rekomendowałbym wersję zwykłą z podstawowymi dodatkami i wtedy jest w dobrej cenie.
Uwaga w grę wchodzi tylko wersja od rocznika 2018 gdzie zostało sporo poprawione

3. BMW F900XR
Plusy to:
a) zajebisty wyświetlacz TFT - pokazujący również wychylenia
b) silnik i tryby pracy - (105KM) ale jazda generalnie w dość wąskim zakresie obrotów (max momentu chyba ma przy 7-8 tys. rpm)
c) jeździ się tym jak rowerkiem - pięknie idzie za rączką

Minusy:
a) wibracje od 4-5 tys które wszędzie czuć i nie widać nic w lusterkach
b) plastikowy zbiornik 15L
c) nie da się jechać w korkach na małych obrotach bo żabkuje na 1 i 2
d) nie byłem w stanie wrzucić luzu - chyba z 10 razy próbowałem i wchodził dopiero za 3-4 razem
e) uwaga niektórzy dilerzy każą sobie płacić kaucje, która wróci na kartę dopiero po tygodniu :-(

Generalnie rozczarował mnie ten model

Podsumowując najchętniej bym wrócił do Tracera i tylko się przekonałem, że ten CBF 600 wcale nie jest taki zły
P.S. planuję też jazdę Crossrunnerem ale nie wiem czy uda się dorwać jakąś testówkę
adriano
Znawca
 
Posty: 302
Dołączył(a): So lip 13, 2019 2:14 pm
Lokalizacja: Łomianki
Wiek: 47
Imię: Adrian
Motocykl: Tiger 850, Forza 125
W siodle: <100 kkm

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Postprzez Monte Christo » Cz wrz 17, 2020 9:53 am

adriano napisał(a):Uwaga mam 176 cm i głównie patrzyłem na coś wygodniejszego od CBF600S
i tylko się przekonałem, że ten CBF 600 wcale nie jest taki zły


Po odbyciu dłuższych podróż CBFą zawsze potem robiłem sobie ze 3 dni przerwy, bo mnie bolała po niej dupa.
Najgorzej było wtedy, kiedy doskwierał upał i dupsko się pociło :wink:
Skoro jestes przekonany, że CBF w sumie rzeczy nie jest aż taka straszna, pomyśl może o skonfigurowaniu kanapy pod swoje 4 litery, aby Ci było wygodniej.
Na forum odnajdziesz kontakty do ludzi z pasją, którzy robią to dobrze. Z pewnością będzie to tańsze, niż zakup nowego motocykla, który może się okazać po zwiedzeniu Alp, że ciało drętwiało.
:smile:
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Postprzez Marcpro » Pt wrz 18, 2020 8:43 am

Monte Christo napisał(a):Na forum odnajdziesz kontakty do ludzi z pasją, którzy robią to dobrze.


Z możesz kogoś polecić?
Bo sam się zastanawiam nad przeróbką kanapy w mojej CBF.
Marcpro
Użytkownik
 
Posty: 121
Dołączył(a): Wt cze 16, 2020 10:37 am
Lokalizacja: Żelazowa Wola
Motocykl: CBF600S (PC38)
W siodle: <100 kkm

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Postprzez Gitner » Pt wrz 18, 2020 9:44 am

Ja również szukam porządnego tapicera
Gitner
Miłośnik
 
Posty: 508
Dołączył(a): Śr lip 11, 2018 8:40 am
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Wiek: 46
Imię: Przemek
Motocykl: NC700X '12
W siodle: <100 kkm

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Postprzez Turos » Pt wrz 18, 2020 9:49 am

Ja w FZ6 przerabiałem i robi robotę. Na mazury i z powrotem i dupa nie bolała. A zauważyłem, że wszyscy robią mniej więcej na jedno kopyto te kanapy.
Dałem 400zł i koszty wysyłki chyba 20-25zł
Gorjan albo Wijalis - któryś tych chyba, patrząc po korespondecji na FB u siebie :)
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Postprzez AndrzejJK » Pt wrz 18, 2020 10:11 am

Ja robiłem kanapę do babci Maliny w Mario-Moto. Niby po sezonie, ale trwało to do kwietnia.
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 423
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 48
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Postprzez adriano » Pt wrz 18, 2020 9:33 pm

Ja juz mam przerobiona przez Chrisa. Robil od grudnia do lutego
Tutaj sa na niego namiary
http://www.motocyklicznie.pl/akcesoria/ ... amowienie/

Inaczej wyprofilowal i jest wygodniej oraz troche wyzej sie siedzi
Robi tak jak chcesz.
Zainteresowanych odsylam do tego watku
viewtopic.php?f=1&t=78&p=212893#p212893
adriano
Znawca
 
Posty: 302
Dołączył(a): So lip 13, 2019 2:14 pm
Lokalizacja: Łomianki
Wiek: 47
Imię: Adrian
Motocykl: Tiger 850, Forza 125
W siodle: <100 kkm

Re: Tiger 900 vs. Tracer 900 vs. BMW F900XR

Postprzez nocny » Wt wrz 22, 2020 8:56 pm

mogę potwierdzić że w Tracerze u mnie efekt zjeżdżania z siodła ku bakowi również występował. Regulacja nie pomogła.
Przy moim 180 cm nie miałem w zasięgu wzroku zegarów a i ochrona przed wiatrem iluzoryczna. Wydaje się że sety pasażera można przeszczepić z poprzedniej wersji tracera - sety były krótsze a więc pasażerowi mniej wygodniej było.
Silnik rewelacja to fakt.
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm


Powrót do Inne marki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości