Tak mnie jakoś poniosło na obczyznę i pod koniec sierpnia odbyłem jazdy testowe (po 1h) poniższymi moto.
Oto moje spostrzeżenia gdyby ktoś rozważał zmianę:
Uwaga mam 176 cm i głównie patrzyłem na coś wygodniejszego od CBF600S
1. Triumph Tiger 900 GT Pro
Na niego najbardziej byłem napalony bo rewelacyjnie się zapowiadał i wyglądał na zdjęciach i testach
Plusy to:
a) wygodna pozycja (mniejsze ugięcie kolan i lekko ugięte ręce)
b) silnik - triple. Fajnie już sie zbiera od małych obrotów i ma niezłe brzmienie
c) zbiornik 20L co przy spalaniu 5-6L daje dobry zasięg
d) dużo bajerów i akcesoriów jakby ktoś był zainteresowany
e) lekki - poniżej 200kg - nieźle się składa w winkle
f) super działający quick shifter (up i down) - jeździło się jak pół automatem
Minusy:
a) 95KM jakoś nie porażało ale jest to jakiś kompromis i nie telepał przy 3 tys rpm
b) wyświetlacz TFT - obsługa nie do ogarnięcia podczas jazdy próbnej i ten zjeb...obrotomierz
c) szerokość kierownicy (93cm) - śmiganie w korasach mocno utrudnione
d) cena wersji GT Pro
e) wibracje ale dopiero od około 6-7 tys, które trochę czuć na podnóżkach
Dilerzy dają opcję jazdy testowej nawet do 3h a wtedy można gdzieś dalej wyskoczyć co nie ukrywam chyba powtórzę w sezonie 2021
Ze względu na ceny rekomendowałbym wersję GT z podstawowymi dodatkami jak stopka centralna i ew. quick shifter
2. Yamaha Tracer 900 GT
Plusy to:
a) zajebisty i sprawdzony silnik - mały szatan (115KM)
b) cena wersji GT jeśli ktoś jest zainteresowany dodatkami
c) najniższe koszty serwisu
d) prosty i fajny wyświetlacz TFT bez zbędnych bajerów. Zmiana trybów jest b. łatwa
e) nie drogie oryginalne akcesoria i jest ich spory wybór
Minusy:
a) dziwna ale wygodna pozycja. Zsuwałem się na bak i jakby cały czas jechałem na jajach,po końcu jazdy testowej okazało się,
że ktoś zostawił siodło w minimalnym ustawienia. Po korekcie było lepiej.
Ponoć inni zmieniają na akcesoryjną wygodną kanapę
b) w wersji GT zahacza się piętą o set pasażera - sorry ale mnie to wkur...
c) jest popularny jak Passat B5 10 lat temu
d) zbiornik 18L
e) ponoć mała dopuszczalna waga całkowita i potrafi przytrzeć jak jest mocno załadowany
Rekomendowałbym wersję zwykłą z podstawowymi dodatkami i wtedy jest w dobrej cenie.
Uwaga w grę wchodzi tylko wersja od rocznika 2018 gdzie zostało sporo poprawione
3. BMW F900XR
Plusy to:
a) zajebisty wyświetlacz TFT - pokazujący również wychylenia
b) silnik i tryby pracy - (105KM) ale jazda generalnie w dość wąskim zakresie obrotów (max momentu chyba ma przy 7-8 tys. rpm)
c) jeździ się tym jak rowerkiem - pięknie idzie za rączką
Minusy:
a) wibracje od 4-5 tys które wszędzie czuć i nie widać nic w lusterkach
b) plastikowy zbiornik 15L
c) nie da się jechać w korkach na małych obrotach bo żabkuje na 1 i 2
d) nie byłem w stanie wrzucić luzu - chyba z 10 razy próbowałem i wchodził dopiero za 3-4 razem
e) uwaga niektórzy dilerzy każą sobie płacić kaucje, która wróci na kartę dopiero po tygodniu
Generalnie rozczarował mnie ten model
Podsumowując najchętniej bym wrócił do Tracera i tylko się przekonałem, że ten CBF 600 wcale nie jest taki zły
P.S. planuję też jazdę Crossrunnerem ale nie wiem czy uda się dorwać jakąś testówkę