Hej.
Coś mi się kojarzy, że chyba już z grubsza była mowa na ten temat, ale dzisiaj szukałem w dziale "Warsztat", oraz w poszczególnych działach "Sprawy techniczne" (dla 1000, 600 i 500) i nie mogę znaleźć....
Serwisówka podaje następującą procedurę wymiany płynu (w załączeniu fragment serwisówki):
1. Podnieść zbiornik paliwa.
2.
Odkręcić korek na obudowie termostatu.3. Odkręcić śrubę spustową płynu na obudowie pompy
4. Spuścić płyn.
5. Wkręcić śrubę spustową.
6. Wyjąć aku.
7. Rozłączyć rurkę przelewową dochodzącą do zbiorniczka wyrównawczego
8. Spuścić płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.
9. Wypłukać zbiorniczek.
10. Podłączyć rurkę przelewową.
11.
Zdjąć korek ze zbiorniczka wyrównawczego.12. Napełnić
zbiorniczek wyrównawczy nowym płynem do górnej kreski.
13. Odpalić silnik, poczekać 2-3minuty, pokręcić kilka razy przepustnicą żeby usunąć powietrze z układu.
14. Wyłączyć silnik.
15. Dolać płynu do właściwego poziomu
(nie piszą przy tym gdzie (którędy) dolewać - do zbiorniczka, czy przez korek w obudowie termostatu) 16. Zakręcić korek
na obudowie termostatu.17. Sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli trzeba to uzupełnić.
18.
Zamontować korek zbiorniczka wyrównawczego.19. Opuścić i przykręcić zbiornik paliwa.
wymiana płynu.JPG
Nie wiem jak dla was, ale dla mnie jest tu trochę chaos.
Na przykład - nie wynika z tego opisu jasno, przez który otwór napełniać układ płynem - czy przez zbiorniczek wyrównawczy, czy przez otwór w obudowie termostatu.
Dla mnie logicznym chyba jest, że napełniać od najwyższego punktu - czyli przez obudowę termostatu, bo moim zdaniem przez zbiorniczek wyrównawczy się nie da napełnić całego układu (jest on położony niżej niż np. chłodnica, czy termostat). Ale mogę się mylić..........
Wg mnie, postępując literalnie wg opisu z serwisówki po punkcie 12. jak przejdziemy do punktu 13. - czyli odpalimy silnik po wcześniejszym wlaniu płynu jedynie
do zbiorniczka wyrównawczego, (
a tak napisane jest w serwisówce ) to uruchomimy silnik z niemalże pustym układem chłodzenia....
W związku z tym, że chciałbym wymienić w mojej eFce płyn chłodniczy mam prośbę do tych, którzy wiedzą co i jak, o potwierdzenie, czy należy napełniać układ przez wlew w obudowie termostatu ???
Z góry dziękuję za pomoc.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.