[Zrób to sam] Olejarka do łańcucha

Zbiór wątków instruktażowych pomagających wykonać samodzielnie czynności serwisowe.

Re: Olejarka

Postprzez Jurek » Pn paź 29, 2012 6:00 pm

I częściej zapomnisz zamknąć niż Ci się wydaje,a po powrocie do motocykla zobaczysz tylko plamę oleju :smoke:
Tylko elektrozawór :hammer:
Jurek
 

Re: Olejarka

Postprzez arbasiu » Pn paź 29, 2012 8:17 pm

Tez i prawda, odkrecic bym raczej nie zapomnial, gorzej w druga strone, przekonaliscie mnie, elektrozawor podstawa..
Avatar użytkownika
arbasiu
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pn paź 22, 2012 12:43 pm
Lokalizacja: Wyszków
Wiek: 39
Imię: Marcin
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka

Postprzez Turos » Pt sie 02, 2013 6:55 am

odświeżam temat bo zdjęcia zginęły z pierwszego posta :)
można prosić o re-up zdjęć? :)

jeszcze coś: jak zrobiliście redukcję z przewodu fi 7 (z zaworu lpg lovato) na fi 4 do zworka precyzyjnego?
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka

Postprzez rupert » Pt sie 02, 2013 12:10 pm

serwer na którym siedzą coś się rozkraczył, mam nadzieję, że poskładają ścieżki z powrotem...
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Odp: Olejarka

Postprzez rupert » Pt sie 02, 2013 4:33 pm

Juz foty sa
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Olejarka

Postprzez Polbaj » Pt sie 02, 2013 7:06 pm

turos napisał(a): jak zrobiliście redukcję z przewodu fi 7 (z zaworu lpg lovato) na fi 4 do zworka precyzyjnego?


Ja w rurkę 4mm wcisnąłem (oczywiście z dużym zapasem) w 7mm i trzyma wspaniale :)
Mój rumak http://hoonda.pl/viewtopic.php?f=26&t=2867


Błąd jest przywilejem filozofów,
tylko głupcy nie mylą się nigdy.
Sokrates
Avatar użytkownika
Polbaj
Miłośnik
 
Posty: 782
Dołączył(a): N maja 20, 2012 12:22 pm
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 45
Imię: Paweł
Motocykl: Honda CBF600 SA `04
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka

Postprzez Avalon » Pt sie 02, 2013 10:46 pm

Jedno z wyjść zaworu rozwierciłem i wlutowałem w to miejsce kawałek rurki miedzianej.
W innym miejscu, przy zakraplaczu zrobiłem jak Polbaj, czyli wcisnąłem rurkę w rurkę.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka

Postprzez redzian » So sie 03, 2013 11:58 am

Avalon szacun za wykonanie! Mistrz :thumbsup: Jakbys mial chwile to dorzuc pare zdjec tego sprytnego rozwiazania przy wahaczu (czyli ostatniej czesci olejarki).
Avatar użytkownika
redzian
Miłośnik
 
Posty: 506
Dołączył(a): N kwi 22, 2012 9:23 pm
Lokalizacja: Nürnberg / Bielsko-Biała
Wiek: 37
Imię: Michał
Motocykl: CBF 600SA '06
W siodle: <100 kkm

Olejarka

Postprzez Glub » So sie 03, 2013 3:05 pm

Avalon napisał(a):Jedno z wyjść zaworu rozwierciłem i wlutowałem w to miejsce kawałek rurki miedzianej.
W innym miejscu, przy zakraplaczu zrobiłem jak Polbaj, czyli wcisnąłem rurkę w rurkę.


Genialnie zrobione. Chyba sie udam do Ciebie na przerobke.
Z czego zrobiłeś końcówkę?
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka

Postprzez Avalon » So sie 03, 2013 9:38 pm

Po kolei:
Zbiorniczek z buteleczki po lekarstwie. Wyjście zrobione z rurki miedzianej hamulcowej, wklejone na silikon plus nakrętki z obydwu stron. W pokrywce zrobiony otworek 1mm do odpowietrzenia. Od zbiorniczka do zaworu jako łącznik przewód 6x4 kupiony w firmie Tubes na ul. Ryżowej. Przewód (chyba) poliamidowy od pneumatyki przemysłowej; dość twardy, sprężysty, odporny na kwasy, oleje, ciśnienie. Wyjście z zaworu rozwiercone i wlutowany w to miejsce kolejny kawałek rurki miedzianej 6 mm. Dalej zaworek precyzyjny CO2 z szybko złączkami przypięty do ramy opaskami. Połączenie jest pewne i 100% szczelne.
I teraz troszkę termo plastyki :)
Przewód jest dość sztywny, więc podgrzałem go opalarką i odpowiednio wyprofilowałem. Przewód przechodzi koło filtra powietrza, osi wahacza, zbiorniczka płynu chłodniczego, amortyzatora i wspornika nadkola ( przypięty jest tutaj jedną opaską ), dalej po wahaczu do którego przypięty jest kolejną opaską. Pod tylny wspornik osłony łańcucha, zamontowałem blaszkę w której siedzi mała plastikowa spinka podtrzymująca przewód w miejscu przejścia na mniejszą średnicę. Końcowy kawałek magistrali, to rurka wydobyta z puszki jakiegoś dużego aerozolu. Zakraplacz to kolejny kawałek rurki miedzianej z wlutowanym mosiężnym wkładem od długopisu i kawałkiem koszulki termo kurczliwej jako zakraplacz. Całość odpowiednio wyprofilowana, zamontowana do kawałka blaszki i przyklejonej taśmą od dołu wahacza.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości