Switch to full style
Zbiór wątków instruktażowych pomagających wykonać samodzielnie czynności serwisowe.
Zablokowany

Oliwarka do łańcucha by adbok

Pn sie 05, 2013 7:31 am

Hej,
Jakiś czas temu uruchomiłem oliwiarkę do łańcucha opartą na elektrozaworze, zaworku precyzyjnym (do C02) i dobrze znanym zbiorniku od Ursusa. Po dużych problemach z odpowietrzeniem układu, regulacją i wyciekaniem oleju uznałem, że nie mam czasu na zabawy.... :censored: :censored: :censored:

Do rzeczy:
Zrobiłem oliwiarkę opartą na elektronice AVT 1459 + pompa oleju od skuterów 2T :) Całość uruchamiana na przekaźniku + pstryczek on/off. Zbiornik na olej modelarski (ma 3 otwory - 1 do pobierania oleju, 2 do odpowietrzania a 3 do napełniania)
Obudowa może mało zgrabna ale nie miałem potrzeby zmniejszania, bo całość jest w schowku pod siedzeniem. Pompa pobiera podobno około 0,6W jest zasilana 12V (impulsowo). W tej chwili zrobiłem 600km i jestem bardziej niż zadowolony. Nic się nie grzeje i nic nie leje, smarowanie odpowiednie, felga czysta. Sama pompa przymocowana jest do "prowadnicy" dokręconej do regulatora napięcia (całość odizolowałem poprzez zastosowanie gumowej podkładki pomiędzy pompę a prowadnicę (dla zmniejszenia wibracji).

Lista potrzebnych elementów:
Kit AVT1459 - 20zł
Potencjometr SP1.2-4M7-A - 30.60
Pompa oleju do skutera 2T (komplet z węzami, zaciskami na końcówki + mini filtr - 40zł
Zbiornik 250ml modelarski - 25zł ( zbiornik 180ml koło 20zł)
Silikonowy wąż do paliwa 2 x 4,8 mm - 7zł
Zaciski wężowe (na połączenia) 4mm i 6mm - 4zł
Obudowa do sterownika - 5zł
Cienka rurka miedziana poprowadzona od tylnego amortyzatora pod wahaczem od strony łańcucha zakończona cienką koszulką termokurczliwą
Przewody do podłączenia
Szybkozłączki do przewodów
Klej "na ciepło" do zabezpieczenia gniazda pompy
(Całość około 130 - 150zł)

Zdjęcia:
Pompa + zbiornik
19IXlbDhNBWbCPRtVlRKySqxY0ZloEX6GA6cvzLQdjo.jpg


Elektronika w fazie testowania
THeoR4Zvya5JU73FY-tl15nfG46hhVgWyuCskkNYsUo.jpg

BYDIGfzoaOxnMnApCOwcGX84w4DMVWVuJ3k9PckQNvQ.jpg

0Pam7DtgLQuMQIbZaDXEr5dpMFHQ9Yi5_C9mPc5UDOc.jpg


Całość pokazana na filmiku:
https://www.dropbox.com/s/fnnl3in79kaym ... .34.13.mp4

Potencjometr daje nam możliwość regulacji dawki oleju w zakresie od 1s do prawie 6minut. Oczywiście wszystko można zamknąć w innej obudowie i wystawić przy kierownicy (ja nie miałem takiej potrzeby).
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Re: Oliwarka do łańcucha by adbok

Wt sie 06, 2013 1:34 pm

Witaj.
Dobra robota.
Miałem dokładnie ten sam układ, potencjometr zamontowany przy kokpicie i........pozbyłem się tego, bo nie używałem wcale i szpeciło mi kokpit :] . Raz nastawione nie wymagało ingerencji. Uprościłem zestaw do zaworka akwarystycznego i wsio :) Teraz jest to zestaw totalnie bezobsługowy. Delikatne korekty mogę zrobić na postoju za pomocą zaworka pod wahaczem .

Ale gratuluje wykonania :)

Re: Olejarka

Śr sie 07, 2013 2:17 pm

Avalon- ja się chyba zgłoszę do Ciebie na modyfikacje mojej instalacji.

Re: Olejarka

Śr sie 07, 2013 9:55 pm

Super zrobione! Gdybym nie wiedział, że to Hand Made to bym pomyślał że jakiś komercyjny produkt to to jest :thumbup:

Re: Olejarka

Cz sie 08, 2013 1:01 pm

Jak trzeba, to chętnie kolegom pomogę, w miarę swoich skromnych umiejętności.
Jakieś przeróbki zaworu, lutowanie rurek, dorabianie wsporników...

Ehh... jak by mi się przydała mała tokarka typu TUM, TUB, lub TOS :helpsmilie:

Re: Oliwarka do łańcucha by adbok

N sie 11, 2013 10:51 pm

Polbaj dzięki!
Sprzęt spisuje się świetnie! Od czasu montażu nic nie regulowałem (impuls ustawiony na około 3minuty).
Tak to wygląda od strony schowka.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Re: Olejarka

Cz sie 15, 2013 1:42 pm

czesc złożyłem swoja olejarkę i mam takie pytanie. Po odłączeniu zasilania nadal mi kapie ten olej :/ u was tez tak jest? jak temu zapobiec? przecież tak nie może być, że cały olej zejdzie z rurki i potem znowu będzie się napełniać i jak się zatrzymam to całość zleci.
chyba ze coś źle złożyłem, ale tak jak kazdy zrobiłem. Zawór lovato, potem ten precyzyjny, a potem rurką fi 6 do wahacza, tam połączenie z przewodem hamulcowym i rurka od długopisu skierowana na zębatkę.
PLS HELP :helpsmilie:

Re: Olejarka

Pt sie 16, 2013 9:49 am

Wprawdzie napisałem to już w temacie "Zrób to sam:" ale wklejam ponownie :P

Wg. mnie masz nieszczelny układ i dla tego kapie. Gdy jest szczelny to podciśnienie , które się tworzy w rurce po zamknięciu elektrozaworu przytrzymuje olej by nie kapał. Posprawdzaj łączenia rurek i wszystko co jest po elektrozaworze z samym elektrozaworem włącznie.

:cheers:

Re: Olejarka

Pt sie 16, 2013 11:52 am

Jeśli masz TAKI ZAWÓR to sprawdź czy śruba do ręcznego otwierania nie jest przypadkiem wkręcona w korpus..
A może w czasie montażu jakiś brud wpadł do zaworu i przez to nie może się domknąć ?

Re: Olejarka

Pt sie 16, 2013 11:56 am

no dokładnie ten mam, a która to śruba, to ta złota? czy obok tej złotej taka mała srebrna?
ale akurat ten zaworek działa i dobrze blokuje. Gorzej dalej, za zaworkiem precyzyjnym. Możliwe, że ten zaworek właśnie na szybkozłączkach puszcza :/ będę musiał zasilikonować lub zakleić.
Zablokowany