Switch to full style
Zbiór wątków instruktażowych pomagających wykonać samodzielnie czynności serwisowe.
Zablokowany

Re: Olejarka

Pt sie 16, 2013 12:29 pm

Ta duża mosiężna pod klucz służy ro ręcznego otwierania zaworu. a ta mała, srebrna obok niej to ogranicznik. Głowna śruba musi być wykręcona do oporu./aż się oprze o ta małą/
W przypadku szybkozłączek, to ważne jest by przewód był równo ucięty, pozbawiony zbędnych "frędzli", i gładki. Inaczej o-ringi mogą nie utrzymać szczelności połączenia.

Re: Olejarka

Śr paź 30, 2013 9:22 am

Czy olej musi być podawany na zębatkę tylną lub na łańcuch zaraz przed zębatką a nie wcześniej, bliżej silnika? Chciałbym maksymalnie schować te wszystkie wężyki.

Re: Olejarka

Śr paź 30, 2013 9:28 am

przemysl napisał(a):Czy olej musi być podawany na zębatkę tylną lub na łańcuch zaraz przed zębatką a nie wcześniej, bliżej silnika? Chciałbym maksymalnie schować te wszystkie wężyki.


Zakrpalacz powinien podawać olej na tylną zębatkę, tam gdzie wchodzi na nią łańcuch lub nawet nieco dalej w kierunku tyłu motocyka. Siła ośrodkowa zrobi swoje i olej ładnie się rozprowadzi.
Przewody/wężyki schowaj pod wahaczem.

Re: Olejarka

Śr paź 30, 2013 1:28 pm

przemysl napisał(a):Czy olej musi być podawany na zębatkę tylną lub na łańcuch zaraz przed zębatką a nie wcześniej, bliżej silnika? Chciałbym maksymalnie schować te wszystkie wężyki.


Ja mam podawany nawet na tylną zębatkę . Jeśli dyszę przyłożysz do łańcucha wcześniej to jest niebezpieczeństwo, że łańcuch podczas jazdy będzie o nią ocierał i ją uszkodzi, albo nawet i wyrwie. Wg. mnie najlepiej jest dyszę oprzeć o tylną zębatkę. Przewody jak schowasz pod wahaczem to nie będzie ich widać.

Re: Olejarka

Śr paź 30, 2013 1:29 pm

przemysl napisał(a):Czy olej musi być podawany na zębatkę tylną lub na łańcuch zaraz przed zębatką a nie wcześniej, bliżej silnika? Chciałbym maksymalnie schować te wszystkie wężyki.

Myślałem kiedyś, aby smarować zębatkę zdawczą, ale bałem się, że nie będzie łatwego dostępu w razie problemów.

Re: Olejarka

Cz lis 21, 2013 6:20 pm

Na allegro pojawił się gotowy sterownik do olejarki - http://allegro.pl/sterownik-olejarki-mo ... 53272.html - 42zł + 5zł obudowa.

Zamieram kupić to cacko ;)

Re: Olejarka

Pt lis 22, 2013 9:16 am

Witam,
właśnie jestem w trakcie tworzenia podobnego sterownika z tym, że sterowanego sygnałem prędkości (narazie dedykowana do CBF1000) . Z założenia, ma podawać określoną ilość oleju na 100 km. Jeżeli się uda to pewnie w okolicach lutego/marca będzie gotowe. Ciekawi mnie jakie funkcje powinna mieć olejarka. Na razie przewiduję sterowanie ilością oleju (pokętło) na 100 km, pytanie ile (myślę, że 3ml - 15ml), opcję stałego podawania oleju w celu napełnienia wężyków oraz opcję czasowego zwiększenia przepływu w celu naoliwienia suchego łańcycha. Jeżeli coś jeszcze powinna mieć olejarka to podzielcie się spostrzeżeniami.

Pozdrawiam,

Re: Olejarka

Pt lis 22, 2013 10:36 am

Yyyyy..... eeee...... :unsure: Powinna jeszcze parzyć kawę, wiązać krawat, przewidywać pogodę i usuwać ciążę... :biggrin: :msn-wink:


Wg mnie powinna być możliwie najprostsza. :rolleyes:
Zbyhu ma na ten przykład prosty układ "home made" bez żadnej elektroniki sterującej i to wystarcza, żeby zwilżać łańcuch. I to na tyle skutecznie, że na jednym zestawie napędowym robi przebiegi rzędu 60 tys km... :thumbsup:
Olej ma sobie co jakiś czas kapnąć na napęd i tyle. Nic więcej.
Czy na prawdę trzeba wymyślać "komputer" do sterowania takim prostackim urządzeniem? :rolleyes:

Re: Olejarka

Pt lis 22, 2013 12:04 pm

Eee Goramo nie podcinaj koledze skrzydeł, bo sam pomysł, choć jest znany, znajdzie amatorów.

Re: Olejarka

Pt lis 22, 2013 12:33 pm

Nie no, luzik :smile:

Wiem, że fajnie jest coś zbudować samemu, a jak się już wymyśli i własnoręcznie zrobi sterownik o inteligencji przewyższającej IQ przeciętnego użytkownika 25letniego BMW 1.6 "MPower" :naughty: odzianego w czteropaskowy dres, to już wogóle jest zajebiaszcza satysfakcja i można sobie potem z uśmiechem powiedzieć "well done" :thumbsup:

Jak ktoś ma ochotę, czas i zacięcie to spoko - nie mam nic na przeciwko. :smile:

Pytanie moje o sens i potrzebę takiego udoskonalania było raczej retoryczne. :smile:
Zablokowany